eredmények

Ezek a legtakarékosabb hibridek 2020-ban

2020.09.25.

Európa egyik vezető autós szaklapja összeállította az idei év legtakarékosabb öntöltő hibrid modelljeinek listáját. Egyetlen európai modell sincs köztük, ellenben a lista két harmadán Toyota vagy Lexus típus található.

Két olyan szegmens van ma az autópiacon, amelynek mezőnye jóformán hónapról hónapra gyarapodik – és a kettő között szoros az összefüggés. A szabadidőjárművek népszerűsége hosszú évek óta töretlenül emelkedik.

Térnyerésük lendületét még a dízelmotorok általános visszaszorulása sem törte meg, mégpedig annak a hibrid hajtási rendszernek köszönhetően, amely az úttörő Toyota Prius óta nagyobb ívet írt le, mint bármely más autóipari technológia. Egyre több gyártónál, egyre általánosabb körben találkozhatunk elektromos segédhajtású típusokkal, a Prius egyeduralma tehát ma már egyáltalán nem magától értetődő.

Mivel a hibrid technológia elsődleges előnye és feladata az üzemanyag-fogyasztás csökkentése, a brit What Car? magazin megvizsgálta, melyek a legtakarékosabb hibrid modellek a piacon. Ehhez saját méréseit vette alapul, azaz nem a hivatalos, gyári adatokkal számolt, hanem valós a mindennapi használat során mért fogyasztással.

Az alábbi lista a kilenc legtakarékosabb öntöltő hibrid modellt rangsorolja. A szerkesztők nem véletlenül választották ezt az (egyébként máig legelterjedtebb) konfigurációt: a minimális előnyöket jelentő mild hibridek és a tisztán elektromos közlekedést nehéz és drága akkumulátor-csomagokkal megvalósító, hálózatról tölthető (plug-in) hibridek között az öntöltő hibridek testesítik meg az arany középutat.

Noha a cikkünk elején említett szabadidőjárműveknek csak annyi köze van a témához, hogy elterjedésük szükségessé, ezáltal megfizethetőbbé tette a hibrid hajtásláncok szélesebb körű alkalmazását, meglepő módon öt példányuk is felkerült a listára. Ez is jól demonstrálja, hogy egy optimálisan hangolt hibrid hajtáslánc akár a személyautóknál nagyobb légellenállású, nagyobb tömegű crossovert is a takarékosság mintapéldányává tehet.

Mielőtt sorra vennénk az autókat, fontos megemlíteni egy másik dolgot: a listán kizárólag ázsiai (japán és koreai) gyártmányok szerepelnek és ezek döntő többsége a Toyota által gyártott modellek. Ennek aligha a szerkesztők részrehajlása az oka, sokkal inkább, hogy az európai gyártók jelentős késéssel kapcsolódtak be a villamosítás folyamatába, és jellemzően szívesebben választják a plug-in technológiát, mint a tradicionális full hibrid elrendezést – ami pedig nincs, azt bajosan tesztelhetik az újságírók.

 

Íme, a kilenc legtakarékosabb hibrid autó a What Car? szakportál szerint (rövid értékeléssel együtt):

 

9. Lexus RX L 450h: 8,5 l/100 km

Hibridhez képest meglepően magas ez a fogyasztás, de ne feledjük, hogy egy 313 lóerős, 2,1 tonna menetkész tömegű, összkerékhajtású szabadidőjárműről beszélünk, amely 4,89 méteres karosszériája hétszemélyes utasteret rejt.

8. Toyota RAV4 2.5 Hybrid: 7,6 l/100 km

Az előző generációs Toyota RAV4 már nem kapható, de kedvező üzemanyag-fogyasztása a használtautó-piacon is vonzó opcióvá teszi, főleg a dízelek takarékosságát kínáló, de azok karbantartási igényétől és főleg károsanyag-kibocsátási aggályaitól mentes hibrid hajtáslánccal.

7. Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD: 6,7 l/100 km

Lám, mit számít egy új generációs típus és egy új generációs hajtáslánc! A vadonatúj RAV4 nem csupán érezhetően erősebb (+25 LE), dinamikusabb (8,3 helyett 8,1 mp 0-100 km/h-ra) és kifinomultabb lett elődjénél, de kézzel foghatóan takarékosabb (-0,9 l/100 km) is.

6. Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid: 6,5 l/100 km

A kompakt szabadidőjárművek két japán képviselője között ezernyi apró különbség dönthet, hol az egyik, hol a másik javára. A Honda ugyanakkor kezdte el fejleszteni hibrid rendszereit, mint a Toyota, és bár kettőjük közül az utóbbi vált a technológia szinonimájává, a CR-V hatodik helyezése arra utal, hogy a Honda is érti a dolgát, ha a benzin-elektromos hajtásról van szó.

5. Hyundai Ioniq Hybrid: 6,0 l/100 km

Az elmúlt 25 évben a Hyundai Ioniq az első olyan, kifejezetten csak elektromos hajtással kapható modell, amely eséllyel próbálta meg leütni a Toyota Prius fejéről a hibridek koronáját. Ez azonban csak rész sikerekben volt tetten érhető. Több tényezőben – többek között a fogyasztásban is - a nagy példakép mögé szorult.

4. Toyota Yaris 1.5 Hybrid: 5,7 l/100 km

A kifutó Yaris hibrid átlagos fogyasztási értéke nem hagy maga mögött kívánnivalót, a városi körön mért 3,5 literes (!) átlag pedig félelmetesen kedvező, így akkor is jó választás volna a településhatáron belüli használatra, ha nem számolnánk kényelmes rugózását, finom működését és szűk fordulókörét.

3. Kia Niro Hybrid: 5,6 l/100 km

Akárcsak a Hyundai Ioniq, a Kia Niro is kapható hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos kivitelben. Formára szabadidőjármű, méretre kompakt, fogyasztása minimális: ha nem ragaszkodunk a vezetési élményhez, ideális alternatívája a tradicionális városi autóknak.

2. Toyota Prius 1.8 VVT-i: 5,6 l/100 km

Néhány centiliter választja csak el a Priust és a Nirót egymástól, de a Prius univerzálisabb és kényelmesebb, ráadásul aki csak rápillant, rögtön tudja, hogy szívünkön viseljük a környezet sorsát.

1. Toyota Corolla 1.8 VVT-i Hybrid: 4,7 l/100 km

Majdnem egy literben mérhető az új generációs Toyota Corolla fogyasztási előnye: a kompakt személyautó közérthetően, megcáfolhatatlanul számszerűsíti a legújabb hibrid technológia előnyeit. És akkor még nem szóltunk a modern padlólemez kényelmet és vezethetőséget fokozó értékeiről, a helykínálatról és a gazdag biztonsági felszereltségről.

 

A kilenc legtakarékosabb hibrid autó 2020-ban

Helyezés Modell Fogyasztás
     
1. Toyota Corolla 1.8 VVT-i Hybrid 4,7 l/100 km
2. Toyota Prius 1.8 VVT-i 5,6 l/100 km
3. Kia Niro Hybrid 5,6 l/100 km
4. Toyota Yaris 1.5 Hybrid 5,7 l/100 km
5. Hyundai Ioniq Hybrid 6,0 l/100 km
6. Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 6,5 l/100 km
7. Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD (2019) 6,7 l/100 km
8. Toyota RAV4 2.5 Hybrid (előző generáció) 7,6 l/100 km
9. Lexus RX L 450h 8,5 l/100 km



Fotó: Toyota

Adatok: whatcar.com 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.10.26
Megint autók az Aeroparkban: a Zsiguli dombvidéken felépült Volgai Autógyár termékeiből félszáz....
2020.10.26
Lehet valami egyszerre elegáns és vulgáris? Megfér egy testben az arisztokratikus kifinomultság és....
2020.10.26
Alexander Galaganov Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.10.26
Az autóbusz töltőberendezés-gyártóknak és -forgalmazóknak hétfőtől megnyílt a lehetőségük arra,....
2020.10.26
A Kecskeméti Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának munkatársai az állampolgárok....
2020.10.26
Bevezető áron használhatják a villanyautósok az E.ON november 24-től fizetőssé váló elektromos....
2020.10.26
1910-1920. A tömeggyártás kezdete, avagy út a luxustól a szükségesig. A nagy sorozatú termelés....
2020.10.26
Baleset miatt több kilométeres torlódás alakult ki az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető....
2020.10.26
A világ vezető környezetbarát prémium autógyártója, az Európában immáron 80%-ban (Nyugat-Európában....
2020.10.26
Magyarország területén a 2020. október 22-én 0 órától 2020. október 25-én 24 óráig a rendőrök 148....