DasWeltauto
„Miután az új autók piacát magabiztosan vezetik a különféle SUV-modellek, így egyre több használtat számítanak be Das WeltAuto hálózatában és élénkül a kereslet a használt SUV-ok iránt is” – Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatója, hozzátéve, aki ilyen autót szeretne venni, az többnyire már vagy egy idősebb SUV-ból vagy kombiból ül át.

A Data House adatai azt mutatják, hogy a használtimportban egyelőre nem tapasztalható ez a trend, mert a súlyosan árérzékeny használtimport túlnyomó része olyan korú autókból áll, amelyek akkor készültek, amikor a SUV-kivitelek még nem voltak nagyon elterjedtek.
Az első félévben behozott 3869 Audiból például mindössze 505 volt a SUV, és ezek közül a leggyakrabban regisztrált modell az elektromos e-tron volt 194, a második pedig a Q5 volt 118 darabbal.
Vezető használtimport szegmensek az első félévben
„Noha folyamatosan nő azok száma, akik SUV modelleket keresnek a Das WeltAuto hálózatban, a kombikat sem lehet leírni, hiszen a flottacégek számára ideális megoldás, hiszen egy területi képviselő mindent szállíthat magával, amire egy üzletkötéshez szükség lehet” – mondta Tóth Péter, hozzátéve, hogy ugyanakkor vannak olyan magánvásárlók is, akik ragaszkodnak a kombikhoz, mert csomagterük tágasabb és sokkal jobban kihasználható, mint egy SUV-é, még akkor is, ha már azokban is megjelentek például a hosszában csúsztatható ülések. A kombikkal szemben inkább a limuzinok látszanak kevésbé kelendőnek, ezért sok márka csökkenti a limuzin-kínálatát.

Ami a piac rétegeit illeti Tóth Péter megjegyezte, hogy egy 5-7 éves Octavia 5-7 millió forintos ársávban kapható, de sok függ a motorizáltságtól, a futásteljesítménytől, és hogy automata vagy kéziváltós-e, mert a két kivitel között 500 ezer forint a különbség.
Ugyanakkor egy Škoda Superb vagy egy Volkswagen Passat kéziváltóval még az 5-7 éves kategóriában is szinte eladhatatlan.
Ebben a méretkategóriában ugyanis elsősorban automata váltós kiviteleket keresik. Igaz, az ilyenekből van több, mert ezek a vállalkozásoknál vezetői pozícióhoz járó szolgálati kocsik, így a flottavásárlók is ilyen kivitelt vesznek meg, és ezek kerülnek aztán a Das WelAutóhoz.

Az értékesítési igazgató szerint az automata váltós kocsik népszerűségét a nagyvárosi torlódások okozták. Budapesten például, ahol 17 kilométert egy óra alatt lehet megtenni a forgalmi dugók miatt, az automata előnye kényelmi szempontból behozhatatlan a kézi váltósokhoz képest. Érthető, hiszen nem kell folyamatosan kuplungolni, váltogatni, arról nem is beszélve, ha olyan asszisztens rendszer is van a kocsikban, amely megakadályozza a ráfutásos baleseteteket: az úgynevezett araszoló funkció 30 kilométeres sebességhatárig tartja a kocsi a távolságát az előtte lévőtől.
A használtimport kedvenc modelljei június végéig
VOLKSWAGEN GOLF 2056
FORD FOCUS 1782
VOLKSWAGEN PASSAT 1703
TESLA MODEL 3 1667
OPEL CORSA 1100
ŠKODA OCTAVIA 976
OPEL MERIVA 884
KIA CEED 863
AUDI A4 LIMOUSINE 841
FORD FIESTA 815
Forrás: Data House

A legfeljebb 3,5 tonna össztömegű kishaszonjárművekből 11 százalékkal 4773-ra bővült a használtimport a múlt évi adatokhoz képest, de még így sem érte el a tavaly előtti 4869 darabot.
Forrás: dasblog.hu