Ingolstadt
Az Audi teljesen elektromossá akar válni. A külső tölthető akkumulátor mellett a belső égésű motorral is rendelkező plug-in hibridek áthidaló technológiaként funkcionálnak, és megkönnyítik a teljesen elektromos autózásra való átállást – mondta a vezető a Spiegel által szervezett beszélgetésen. "Ez azt jelenti, hogy megvan a funkciójuk a következő néhány évre. Ennek ellenére a cél a 100 százalékos elektromos autók alkalmazása." – idézi szavait az Österreich című napilap.
Az Audi első embere. Fotó: Audi
A közelmúltban az Audi számos konnektorról tölthető hibrid modelljét nagyobb akkumulátorral szerelte fel, ami nagyobb, teljesen elektromos hatótávolságot biztosít számukra.
A Volkswagen leányvállalata bejelentette, hogy 2026-ban piacra dobja az utolsó új belsőégésű motorral szerelt autót Európában, és akkor már csak elektromos autókat fejleszt.
Valószínűleg a 2030-as évek elején legördülnek a futószalagról az utolsó belsőégésű motorok a mi földrészünkön. Az olyan országokban, mint Kína, India és az USA, ezek hosszabb ideig léteznek – vélekedett az Audi első embere.
Elektromos A6 és A8 a rajtkockákon
A világ legnagyobb (villamos)autó-értékesítési piacára, Kínára hivatkozva a Volkswagen-csoport igazgatótanácsának tagja Duesmann elmondta, hogy a wolfsburgi autógyártó jó pozícióban van ott, és a VW alapmárkája is a piacvezető. "Ebben a tekintetben nem félek a jövőtől, de nagy érdeklődéssel figyeljük, mi történik ott. Mert az e-mobilitás az új versenytársaknak is lehetőséget kínál arra, hogy tiszteletre méltó autókat mutassanak be."
Az Audi és a FAW közös vállalkozása késik.
Egy szóvivő a közelmúltban azt mondta, késések vannak a projekt jóváhagyásában. Az Audi és a FAW közösen kíván különféle elektromos modelleket gyártani Kínában a Porschével közösen kifejlesztett PPE platformon. Ezt kezdetben az Audi az A6 e-tronban alkalmazza majd, rövid idő múlva pedig az A8 teljesen elektromos utódjában, amelyre a Grandsphere tanulmány már konkrét kitekintést adott - írja a honlap.