fényezés
Az autógyártók egyre több árnyalatot kínálnak az új autókhoz, de a legtöbb vásárló még mindig a klasszikus színeket választja. Az Axalta festékgyártó cég statisztikája szerint 2016-ban eddig az új autók 37 százalékát fehérben adták el, ezzel ez a szín messze az első a listán. Elképzelhető, hogy a globális felmelegedés is közrejátszott a fehér népszerűségében, hiszen köztudott, hogy a legmelegebb országokban mindig is a fénysugarakat visszaverő fehér volt a legnépszerűbb szín. Tavaly is a fehér volt a legnépszerűbb szín, de akkor az aránya még csak 35 százalék volt. Kínában az eladott új autók 57 százaléka volt egyébként fehér 2016-ban, ami nagyon hozzájárult a 37 százalékos globális átlaghoz.
A második helyet a fekete szerezte meg, de mindössze 18 százalék az aránya az összes kocsi közül, amire magyarázat, hogy főleg a sportkocsi és a prémiumautó vásárlók kedvelik. Harmadik a korábban oly népszerű szürke-ezüst szín 11 százalékkal. Ezen a három színen kívül még a piros, a kék volt népszerű, 6-6 százalékos részesedéssel.