magyar autógyártás

Feléről kétharmadára nőhet a hazai hozzáadott érték a járműiparban

2021.12.09.

Magyarországon belátható időn belül mindhárom prémium kategóriás német autógyártó termelőüzemmel rendelkezik majd, ez Németországon kívül egyetlen másik európai államról sem mondható el. A szektort érő globális kihívásokkal is a kutatás-fejlesztési és innovációs teljesítmény növelésével birkózhatunk meg sikeresen a magyar munkavállalók és a hazai vállalkozások érdekében - emelte ki Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a BMW Group Supplier Day rendezvényen csütörtökön, Debrecenben az ITM közleménye szerint.

A hajdú-bihari megyeszékhelyen létesülő BMW-gyár az évtized közepétől állít majd elő tisztán elektromos autókat. A világmárka környezetkímélő modelljei elsőként itt gördülnek le a gyártósorról. A beruházás helyszínén a jövő év elején megkezdődik a központi irodaépület és a képzési központ építése. A csütörtöki találkozó célja a meghívott mintegy 60 beszállítói partnerrel fennálló együttműködések megerősítése volt - áll a közleményben, melyet az MTI idézett.

Palkovics László a konferencia nyitóelőadásában kifejtette: a 740 magyarországi autóipari gyártónak és beszállítónak köszönhető a bruttó nemzeti össztermék 13-15 százaléka. Az ágazat hazai munkavállalóinak száma több mint kétszeresére nőtt 2010 óta, a szektor 175 ezer magyar családnak biztosít megélhetést. A hazánkban évente elkészülő félmillió autó 95 százaléka külföldön talál gazdára, a beszállítóknál viszont majdnem fordított az arány, termékeik 90 százalékát belföldre értékesítik.

Az innovációs és technológiai miniszter hozzátette: a magyar kormány fő célja a járműiparban, hogy a hazai hozzáadott érték jelenleg 45-50 százalékos aránya 65 százalékra nőjön 2030-ra. Az iparági trendekkel lépést tartva, akár azok elébe menve élenjáró szerepre törünk az akkumulátorgyártásban, a hidrogéngazdaságban és az 5G területén. A high-tech gyártók és fejlesztők Magyarországra vonzása és a már letelepedett beruházók hazánkban tartása a nemzeti vállalkozások versenyképességét is erősíti. Azon dolgozunk, hogy a prémium gyártók mindegyike vegye igénybe Európa legnagyobb járműipari tesztpályája, a zalaegerszegi ZalaZONE páratlanul sokrétű szolgáltatásait.

A BMW Group debreceni gyára az első olyan üzem, ahol az új járműarchitektúra által a vállalat célkitűzései megvalósulnak. Az üzem követi új gyártási filozófiánkat: hatékony, zöld és digitális. Innovatív technológiákkal, fenntartható struktúrákkal és digitális hálózatokkal új mércét állít fel - mondta Andreas Wendt, a BMW AG Igazgatótanácsának beszerzésért és a beszállítói hálózatért felelős tagja a közlemény szerint.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....