NNG

Felső kategóriás Renault modellekben az NNG iGO navigációja

2016.01.25.

A kezdeti sikereket követően az NNG a felső kategóriában is kapott lehetőséget a bizonyításra. A legújabb prémium Renault modellek, az Espace, a Kadjar, az új Megane és a Talisman szintén iGO Navigációt futtat.

Nem ez az első eset, hogy Renault modelleket iGO Navigációval szerelnek föl: az NNG 2011-ben került be a francia gyártó alsó kategóriás Dacia márkájába. Ez a projekt minden valószínűség szerint fontos sarokköve volt az autókba épített navigáció fejlődéstörténetének. Habár korábban a navigációs rendszerekre a prémium kategória extrájaként tekintettek, az elérhető áron kínált, mégis magas minőségű NNG szoftvernek köszönhetően az autóipari bemutatótermekben a navigációs megoldások iránt érdeklődő ügyfelek száma brutális növekedésnek indult, és messze meghaladta az előzetes várakozásokat.


A siker az NNG egy szoftvermotorra épülő technológiájának köszönhető, amely a gyártók igényei alapján egyszerűen testre szabható, így csökkentve a költségeket és a fejlesztési időt. Ezzel a legtöbb piaci versenytársat meg tudta szorongatni a vállalat Magyarországról, jobb ajánlatot adva a világon bárhol.

A kezdeti sikereket követően az NNG a felső kategóriában is kapott lehetőséget a bizonyításra. A legújabb prémium Renault modellek, az Espace, a Kadjar, az új Megane és a Talisman szintén iGO Navigációt futtat. A megoldás érdekessége egyrészt, hogy ez az NNG első, teljesen Android-alapú autóipari projektje, valamint, hogy a rendszer kiemelten kezeli a vezető biztonságát. Jó példa erre, hogy a vállalat szoftvere képes a Renault által fejlesztett, úgynevezett OSP (gyorshajtást megelőző) szenzorral történő kommunikációra. A hardver felismeri a sebességhatárokat, majd pedig továbbítja azokat a navigációs szoftvernek, amely figyelmezteti a sofőrt, ha túl gyorsan hajtana.


A szoftver emellett lehetőséget biztosít a vezetőnek arra is, hogy egyszerűen személyre szabja a beépített fejegység kezelőfelületét (HMI – human-machine interface). A segédprogramokkal (widget) dolgozó kialakításnak köszönhetően lehetőség van arra, hogy a nagy widget-en a teljes térképet és az autó pozícióját, míg a kicsin a turn-by-turn navigációs ikonokat, a távolságot és a megérkezésig várható időt kísérjük figyelemmel.

Az autók Európa-szerte már az utcákon futnak, az első visszajelzések alapján pedig a felhasználók elégedettek a megoldással.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.16
A 35. évfordulóját ünneplő Duna Autó Cégcsoport ünnepélyes keretek között írta alá a kínai SOKON....
2024.05.16
A mély válság közepette elválnak az amerikai Rivian cég és Frank Klein német operatív főnök útjai.....
2024.05.16
Szögekkel és csavarokkal teli deszkát tett a gyanúsított egy vasúti átjáróba. A tiszafüredi....
2024.05.16
Hatalmas tűzben huszonkét hajó semmisült meg az Isztriai-félszigeten, Medulin kikötőjében még....
2024.05.16
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.16
Kínában már van megfizethető elektromos miniautó. Hozzánk vajon mikor érhetnek el? ..
2024.05.15
Tartós holdi életre és járművek energiaellátására is felkészülnek a tudós űrhajósok, akiket....
2024.05.15
- Bliccelés elleni kampányt tartott a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden: 71 121 utast....
2024.05.15
Az Európai Parlament új szabályokat vezet be azok ellen, akik nem fizetnek bírságot külföldön.   ..
2024.05.15
- A Waberer's International Nyrt. 196,7 millió euró árbevételt ért el az első negyedévben, ami 11,3....