NNG

Felső kategóriás Renault modellekben az NNG iGO navigációja

2016.01.25.

A kezdeti sikereket követően az NNG a felső kategóriában is kapott lehetőséget a bizonyításra. A legújabb prémium Renault modellek, az Espace, a Kadjar, az új Megane és a Talisman szintén iGO Navigációt futtat.

Nem ez az első eset, hogy Renault modelleket iGO Navigációval szerelnek föl: az NNG 2011-ben került be a francia gyártó alsó kategóriás Dacia márkájába. Ez a projekt minden valószínűség szerint fontos sarokköve volt az autókba épített navigáció fejlődéstörténetének. Habár korábban a navigációs rendszerekre a prémium kategória extrájaként tekintettek, az elérhető áron kínált, mégis magas minőségű NNG szoftvernek köszönhetően az autóipari bemutatótermekben a navigációs megoldások iránt érdeklődő ügyfelek száma brutális növekedésnek indult, és messze meghaladta az előzetes várakozásokat.


A siker az NNG egy szoftvermotorra épülő technológiájának köszönhető, amely a gyártók igényei alapján egyszerűen testre szabható, így csökkentve a költségeket és a fejlesztési időt. Ezzel a legtöbb piaci versenytársat meg tudta szorongatni a vállalat Magyarországról, jobb ajánlatot adva a világon bárhol.

A kezdeti sikereket követően az NNG a felső kategóriában is kapott lehetőséget a bizonyításra. A legújabb prémium Renault modellek, az Espace, a Kadjar, az új Megane és a Talisman szintén iGO Navigációt futtat. A megoldás érdekessége egyrészt, hogy ez az NNG első, teljesen Android-alapú autóipari projektje, valamint, hogy a rendszer kiemelten kezeli a vezető biztonságát. Jó példa erre, hogy a vállalat szoftvere képes a Renault által fejlesztett, úgynevezett OSP (gyorshajtást megelőző) szenzorral történő kommunikációra. A hardver felismeri a sebességhatárokat, majd pedig továbbítja azokat a navigációs szoftvernek, amely figyelmezteti a sofőrt, ha túl gyorsan hajtana.


A szoftver emellett lehetőséget biztosít a vezetőnek arra is, hogy egyszerűen személyre szabja a beépített fejegység kezelőfelületét (HMI – human-machine interface). A segédprogramokkal (widget) dolgozó kialakításnak köszönhetően lehetőség van arra, hogy a nagy widget-en a teljes térképet és az autó pozícióját, míg a kicsin a turn-by-turn navigációs ikonokat, a távolságot és a megérkezésig várható időt kísérjük figyelemmel.

Az autók Európa-szerte már az utcákon futnak, az első visszajelzések alapján pedig a felhasználók elégedettek a megoldással.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.07.13
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 07. 13.....
2025.07.12
Az 1970-es években az IKARUS a világ egyik legnagyobb autóbusz gyára volt. Történetéhez számos....
2025.07.12
A balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni vasúti átjáróban készült el a figyelmeztető....
2025.07.12
Kifizetődőbb a Kínában sikeres modellek európaisítani és onnan importálni őket még az extra vám....
2025.07.12
A Szlovák Vasutak (ŽSR) alkalmazottai pénteken arról tájékoztattak, hogy a következő hetekben....
2025.07.12
Az Xpeng is ugyanolyan álmokat szöveget, mint jó néhány autógyártó Kínában: le akarja taszítani a....
2025.07.12
Informatikai rendszerprobléma merült fel 2025. július 12-én 11 óra 30 perctől a közúti....
2025.07.12
Immár hatodik alkalommal díjazták Családbarát Munkahely címmel a tatabányai Bridgestone-t. A „....
2025.07.12
A HUMDA Országos Ralibajnokság márkakupája a Peugeot Kupa, melyet a Peugeot magyarországi....
2025.07.12
Mi a közös a 37 fogú emberben, a világ leghosszabb orrában és egy 101 ütéses labdamenetben? Az,....