fejlesztés

Félvezető technológia a nagyobb hatásfokért és jelentős CO2-kibocsátás-csökkenésért

2020.05.22.

Az elektromos járművek egyre bővülő választéka ellenére a belső égésű motorral hajtott járművek továbbra is várhatóan 85%-ot fognak képviselni az új autók körében 2025-ben. Ezekben a járművekben a generátor egyre több elektronikus fogyasztót táplál, a kényelmi szolgáltatásoktól, például a légkondicionálótól és a navigációs rendszertől kezdve olyan biztonsági megoldásokig, mint az ABS és az automatizált vezetési funkciók. Minél nagyobb hatásfokú a szükséges elektromos energia előállítása, annál kisebb lesz összességében a jármű üzemanyag-fogyasztása. A globális fejlesztés és a helyi eltérések részletes áttekintését lásd a „The Transformation of the Powertrain“ (Az erőátviteli technológiák átalakulása) című szakmai tanulmányban, amely ingyenesen letölthető a www.seg-automotive.com/whitepaper címről.

 

Az SEG Automotive generátorainak további jelentős hatásfok növekedése is bizonyítja, hogy ezen terméken  még 100 év után is lehetségesek nagy innovációk: Aktív egyenirányítás speciálisan előállított félvezető technológiával kombinálva csökkenti a hő (vezetési) veszteséget 60%-kal, összehasonlítva hagyományos generátorokkal. Ez a hét-nyolc százalékpontos hatásfok növekedés valós üzemelési feltételek mellett lehetővé tesz akár 80%-os hatásfokot is.

A már most is nagy hatásfokú generátoraink  ezen teljesítmény ugrása  bizonyítja, hogy még a „kisebb” innovációk is nagy hatással lehetnek a klímaváltozás elleni védekezésben” – fejtette ki Peter Sokol, az SEG Automotive vezérigazgatója. „Évente milliós nagyságrendben szállítunk generátorokat a világ minden tájára. Mindegyiket félvezető technológiával felszerelve az üzemanyag-fogyasztást potenciálisan csaknem 1,2 milliárd literrel, a CO2 kibocsátást pedig 3 millió tonnával csökkenthetjük az érintett járművek életciklusa során.”   

Az SEG Automotive-nak máris sikerült számos európai és észak-amerikai ügyféllel megállapodnia az új technológiával felszerelt generátorok szállításáról, és ezek először idén kerülnek sorozatgyártásba.

Egyszerű kivitelezés, amely közvetlen hatással van a flották üzemanyag-fogyasztására

Az új technológia bevezetése nagyon egyszerű: A korábbi diódát egyszerűen helyettesítjük az Aktív Egyenirányító Diódával (AED).

Ennek megfelelően AED-vel felszerelt generátor méretei változatlanok és ugyanazokat az ellenőrzéseket kell elvégezni rajta. Ez nemcsak új projektekben használható, hanem folyamatban levő sorozatgyártáshoz is. Így a személygépkocsi-gyártók számára rendelkezésre áll egy rövid távú megoldás a flottáik CO2 kibocsátásának csökkentésére: A WLTP ciklusban akár 0,4 CO2/km kibocsátás-csökkentés is lehetséges. Ezen kívül az EU az SEG Automotive AED diódákkal felszerelt generátorait ökológiai innovációnak minősítette. Ennek köszönhetően az OEM vállalatok további 1,4 g CO2/km extra kibocsátási egységet kaphatnak. Így a teljes kibocsátáscsökkentés a flotta-fogyasztás esetében elérheti az 1,8 CO2/km értéket: ez fontos hozzájárulást jelent az éghajlat védelméhez és az egyre szigorúbb CO2 kibocsátási célértékek eléréséhez.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.06.02
A Bosch, a technológiák és szolgáltatások vezető szállítója, miután 2020 márciusától több hazai....
2020.06.02
A GreenGo újításával május végétől egy gyorsabb és pontosabb rendszeren keresztül élvezhetik a....
2020.06.02
Bár a kereskedések szép lassan újranyitnak egész Európában, egyelőre túl korai megjósolni, hogy mit....
2020.06.02
Őrizetbe vettek Zalában egy - nem először - autót vezető 15 éves fiút, aki egy átszerelt rendszámú....
2020.06.02
Fernando Alonso a Dakar Rallyra való felkészülés közben az új 2020-as Toyota Hiluxot is tesztelte:....
2020.06.02
Az Audi új projektet indított: szakemberekből álló csoport fejleszti ki a jövő autóját "Artemis"....
2020.06.02
Szerencsés helyzetben vagyunk mi magyarok, hiszen az Adria csak egy karnyújtásnyira van tőlünk, a....
2020.06.02
A koronavírus okozta korlátozások feloldása után a mobilitás ismét növekedett Bécsben. Sokan....
2020.06.01
A koronavírus-járvány miatt 1986 után először nem rendeznek futamot a gyorsaságimotoros-....
2020.06.01
Áttekintés a hibrid járművek felhasználhatóságáról. ..