emlékezés

Ferdinand Piëch és a nők: ki örökli az egykori VW-vezér vagyonát?

2019.09.27.

Nem csak az Audinál és a Volkswagennél volt sikeres Ferdinand Piëch, az ingolstadti és wolfsburgi konszern legendás vezérigazgatója, hanem a nők körében is. Öt asszonytól 13 gyermeke született. Nagy a vagyon, amit rájuk hagyott, sok felé oszlik az örökség.

Utolsó felesége Ursula. Gyermekgondozóból lett feleség.

Az 1937-ben Bécsben született Porsche unoka életét több cikkben is taglaltuk, ezúttal a gyengébbik nemhez fűződő kapcsolatát tekintjük át, különös tekintettel arra, hogy mekkora a vagyon, s hogyan részesedhetnek belőle a gyermekei.

Ferdinand Piëch kétszer volt házas, kétszer élt hosszabb élettársi kapcsolatban, egy nőtől pedig házassági kívüli gyermeke született. A sors fintora, hogy a német és az osztrák sajtó, amely kiemelt figyelmet fordított Ferdinand Piëch magánéletére is, csak augusztus 25-én bekövetkezett halála után derítette ki, hogy nem 12, hanem összesen 13 gyermeket nemzett.

Első felesége az 1941-ben született Corina Planta volt. Ő öt gyermeket szült neki. Ariane 1959-ben, Corinna 1960-ban, Desirée 1962-ben, Ferdinand 1965-ben, míg Jasmin 1969-ben született.

A Porsche-birtok az ausztriai Zell am See-ben. Balra a kápolna, ahová a feltételezések szerint hamvai kerülnek. Temetéséről továbbra sincs hír.

Második asszony az életében Marlene Porsche volt, tőle születt 1976-ban Valentin, 1978-ban pedig Anton nevű gyermeke.  Élettársi viszonyban élt Herma Hutterrel, ő 1979-ben szülte Ferdinandot, 1982-ben pedig Carolinét.

Második felesége, s egyben negyedik nő az oldalán Ursula Plasser volt. 1956-ban született Linzben, végzettsége óvónő. Gyermekgondozónak került a családhoz, két év múlva Ferdinand Piëch elvette feleségül. Három gyermekkel ajándékozta meg, Markus 1985-ben, Florina 1987-ben, míg Gregor 1994-ben született.

Halála után a Bild derítette ki, hogy Ferdinand Piëchnek van egy tizenharmadik gyermeke is. Ő és édesanyja egyelőre inkognitóban maradt, kérdéses, hogy ez a gyermek hogyan részesedik az örökségből.

Egyelőre így ők tizenketten a fő örökösök második feleségével, Ursulával. Osztrák lapok tudni vélik, hogy Ferdinand Piëch tíz évvel ezelőtt vagyonát két speciális alapítványba vitte be. Mindkettő vezetőjeként Ursulát jelölte meg vezetőként. Ha azonban az özvegy férjhez megy, minden jogot elveszít. Az alapítvány kezeli Ferdinand Piëch életében megszerezett vagyont. Részvényeket, ingatlanokat, egyéb vagyonelemeket. Ennek nagysága minden bizonnyal több milliárd, euróban számolva. Az elhunytnak volt például kastélya Braunschweigben és a Wörther See partján, a családi birtok pedig a Salzburhoz közeli Zell am See-ben fekszik.

Az alapítványok évente egyszer pénzt osztanak az örökösök között. Ferdinand Piëch szigorúan szabályozta azt is, hogy az értékektől ne könnyen szabaduljanak meg az örökösök. Ha bármilyen vagyonelemet értékesítenének, ahhoz legalább kilenc ember egyhangú hozzájárulása szükséges.

Vagyis kicsi az esély arra, hogy a hatalmas vagyontól hirtelen megszabaduljanak, s gyors pénzt csináljanak belőle. Nagy valószínűséggel erre aligha vannak rászorulva, a két alapítvány ugyanis termel annyi pénzt, hogy a gyermekei és unokái életük végéig mesés életet élhetnek.

A Piëch név megint szép lesz? Anton fia önálló márkaként vinné tovább a család nevét.

A család nagy része éli a milliomosok szürke életét. Csupán Anton neve lett ismert a világban, ő ugyanis apja nyomdokain haladva az autóiparban próbál szerencsét. Igaz, a rokonsággal ellentétben nem a Volkswagen, nem az Audi, még csak nem is a Porsche környékén, hanem saját céget alapított Piëch Mark Zero néven, és saját fejlesztésű elektromos autóval akar a piacra lépni. Az autót Genfben már bemutatták, a gyártásra azonban úgy tűnik még néhány évet várni kell.

Az autót meglehetős szkepszissel fogadta a német sajtó, sőt, életében még Ferdinand Piëch is kétségeket támasztott fia autóipari tervei miatt. Ami viszont biztos: ha az autó sikeres lesz, a Piëch név tovább él. Ha pedig nem lesz sikeres, akkor is fennmarad a neve, elvégre Porsche unokaként a család legjobb hagyományait folytatta, s beírta nevét a német autóipar aranykönyvébe.

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....