Brexit

Folytatódik a vita a Brexit körül

2020.11.21.

A gyártók könnyebb piaci hozzáférést szeretnének, és azzal érvelnek, az EU-nak is hosszú távú érdeke, hogy Brüsszel néhány aspektusán változtasson

 

Az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége (ACEA), amely többek között a Fiatot a BMW-t vagy a Toyotát is képviseli, levelet küldött az Európai Bizottság elnökének, Ursula von der Leyennek, amelyben arra kérik Brüsszelt, gondolja át mely áruk illenek bele a vámmentes kereskedelmi halmazba.

Az ACEA egyik követelése, hogy az EU csökkentse a százalékos arányát azoknak az alkatrészeknek, amiknek vagy az EU-ból, vagy Nagy-Britanniából kell származnia, ahhoz, hogy a kész járműre vonatkozzanak az EU-UK kereskedelmi megállapodás előnyei.

Mindkét fél kimondott célja, egy minden termékre kiterjesztett vámmentes kereskedelmi egyezmény, de ahogy az EU vezető Brexit tárgyalója Michael Barnier fogalmaz, egyes vállalatoknak számolni kell az új szabályokhoz való rövid távú adaptációs költségekkel, hogy megvédjék a blokk hosszú távú érdekeit. Megkérdőjelezi, hogy a Brexit után az EU-nak asszisztálni kell-e az Egyesült Királyság kiemelkedő helyen maradásához az EU-s piacokon.

Ez a keményvonalas politika viszont egyre sürgető figyelmeztetéseket vált ki különböző EU-s és UK beli cégektől, az európai kereskedelmi vonalak potenciális meggyengülésével kapcsolatban.

A származási jogszabályok egy jövendőbeli EU-UK kereskedelmi egyezményben különösen aggodalomra adnak okot különböző európai iparágaknak. Az ilyen jogszabályok alapvető vonásai a kereskedelmi egyezményeknek, hogy megteremtsék az olcsóbb alkatrészimport lehetőségét egy bizonyos mennyiségig, és a kész termék még mindig európainak számítson, ezáltal részesülve a vámcsökkenttő intézkedések hasznából.

Az EU szigorító intézkedéseket vezet be, az ACEA pedig szeretné feltornászni a külföldről felhasználható alkatrészek arányát 50%-ra. A felek álláspontja egyelőre nincs közel, de a tárgyalások folytatódnak egy midkét fél számára előnyös helyzet kialakításának reményében.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.10
A felkelő nap országában mindig is az autó alsó határát feszegették, különösen a XX. század derekán....
2025.12.10
A Mazda fejlett biztonsági megoldások iránti elkötelezettségét tükrözi, hogy a vadonatúj Mazda CX-5....
2025.12.10
Autókat vittek el, törtek fel, azokból szerszámokat, barkácsgépeket és egyebeket loptak. A....
2025.12.10
A Főtaxi, Budapest legrégebbi és egyik legmegbízhatóbb személyszállító vállalata új, társadalmi....
2025.12.10
A Mattel magyarországi képviselete adventre időzítette első, teljes egészében digitális illúziókra....
2025.12.10
Egy éves az Omoda & Jaecoo ikermárka Magyarországon, az autók importőre a Hovány és Petrányi....
2025.12.10
Willi Webert (83 éves) kedden este kirabolták stuttgarti villájában – írja a Bild.   ..
2025.12.10
A hideg reggeleken sok sofőrnek gondot okoznak a bepárásodott ablakok, ami nemcsak idegesítő tud....
2025.12.10
Az Audi Hungaria motorgyárában teljes erővel zajlik a felkészülés a MEBeco új generációs elektromos....
2025.12.10
A bécsi Schwechati repülőtéren a Mikulás modern repülőgépet választott szán helyett. Kicsiknek és....