Brexit

Folytatódik a vita a Brexit körül

2020.11.21.

A gyártók könnyebb piaci hozzáférést szeretnének, és azzal érvelnek, az EU-nak is hosszú távú érdeke, hogy Brüsszel néhány aspektusán változtasson

 

Az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége (ACEA), amely többek között a Fiatot a BMW-t vagy a Toyotát is képviseli, levelet küldött az Európai Bizottság elnökének, Ursula von der Leyennek, amelyben arra kérik Brüsszelt, gondolja át mely áruk illenek bele a vámmentes kereskedelmi halmazba.

Az ACEA egyik követelése, hogy az EU csökkentse a százalékos arányát azoknak az alkatrészeknek, amiknek vagy az EU-ból, vagy Nagy-Britanniából kell származnia, ahhoz, hogy a kész járműre vonatkozzanak az EU-UK kereskedelmi megállapodás előnyei.

Mindkét fél kimondott célja, egy minden termékre kiterjesztett vámmentes kereskedelmi egyezmény, de ahogy az EU vezető Brexit tárgyalója Michael Barnier fogalmaz, egyes vállalatoknak számolni kell az új szabályokhoz való rövid távú adaptációs költségekkel, hogy megvédjék a blokk hosszú távú érdekeit. Megkérdőjelezi, hogy a Brexit után az EU-nak asszisztálni kell-e az Egyesült Királyság kiemelkedő helyen maradásához az EU-s piacokon.

Ez a keményvonalas politika viszont egyre sürgető figyelmeztetéseket vált ki különböző EU-s és UK beli cégektől, az európai kereskedelmi vonalak potenciális meggyengülésével kapcsolatban.

A származási jogszabályok egy jövendőbeli EU-UK kereskedelmi egyezményben különösen aggodalomra adnak okot különböző európai iparágaknak. Az ilyen jogszabályok alapvető vonásai a kereskedelmi egyezményeknek, hogy megteremtsék az olcsóbb alkatrészimport lehetőségét egy bizonyos mennyiségig, és a kész termék még mindig európainak számítson, ezáltal részesülve a vámcsökkenttő intézkedések hasznából.

Az EU szigorító intézkedéseket vezet be, az ACEA pedig szeretné feltornászni a külföldről felhasználható alkatrészek arányát 50%-ra. A felek álláspontja egyelőre nincs közel, de a tárgyalások folytatódnak egy midkét fél számára előnyös helyzet kialakításának reményében.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....