Brexit

Folytatódik a vita a Brexit körül

2020.11.21.

A gyártók könnyebb piaci hozzáférést szeretnének, és azzal érvelnek, az EU-nak is hosszú távú érdeke, hogy Brüsszel néhány aspektusán változtasson

 

Az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége (ACEA), amely többek között a Fiatot a BMW-t vagy a Toyotát is képviseli, levelet küldött az Európai Bizottság elnökének, Ursula von der Leyennek, amelyben arra kérik Brüsszelt, gondolja át mely áruk illenek bele a vámmentes kereskedelmi halmazba.

Az ACEA egyik követelése, hogy az EU csökkentse a százalékos arányát azoknak az alkatrészeknek, amiknek vagy az EU-ból, vagy Nagy-Britanniából kell származnia, ahhoz, hogy a kész járműre vonatkozzanak az EU-UK kereskedelmi megállapodás előnyei.

Mindkét fél kimondott célja, egy minden termékre kiterjesztett vámmentes kereskedelmi egyezmény, de ahogy az EU vezető Brexit tárgyalója Michael Barnier fogalmaz, egyes vállalatoknak számolni kell az új szabályokhoz való rövid távú adaptációs költségekkel, hogy megvédjék a blokk hosszú távú érdekeit. Megkérdőjelezi, hogy a Brexit után az EU-nak asszisztálni kell-e az Egyesült Királyság kiemelkedő helyen maradásához az EU-s piacokon.

Ez a keményvonalas politika viszont egyre sürgető figyelmeztetéseket vált ki különböző EU-s és UK beli cégektől, az európai kereskedelmi vonalak potenciális meggyengülésével kapcsolatban.

A származási jogszabályok egy jövendőbeli EU-UK kereskedelmi egyezményben különösen aggodalomra adnak okot különböző európai iparágaknak. Az ilyen jogszabályok alapvető vonásai a kereskedelmi egyezményeknek, hogy megteremtsék az olcsóbb alkatrészimport lehetőségét egy bizonyos mennyiségig, és a kész termék még mindig európainak számítson, ezáltal részesülve a vámcsökkenttő intézkedések hasznából.

Az EU szigorító intézkedéseket vezet be, az ACEA pedig szeretné feltornászni a külföldről felhasználható alkatrészek arányát 50%-ra. A felek álláspontja egyelőre nincs közel, de a tárgyalások folytatódnak egy midkét fél számára előnyös helyzet kialakításának reményében.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.12.03
1920-1930. Tündöklés és bukás. Újabb érdekességgel jelentkezünk, hogyha már a koronavírus először....
2020.12.03
Jia Meng Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára....
2020.12.03
Nem kell elfogadni, hogy évente hatszázan halnak meg Magyarországon közlekedési balesetben - mondta....
2020.12.03
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) külön engedélyének köszönhetően részt vehet a fiatal Forma-1....
2020.12.03
Nem véletlen, hogy a Teslát még csak meg sem említi a Daimler vezérigazgatója, hiszen az európai....
2020.12.03
Egyedülálló hidat építettek indiai szakemberek egy forgalmas főút fölött, hogy segítsenek a....
2020.12.03
A Rail Cargo Hungaria 1,5  milliárd forintot meghaladó értékű beruházással lecseréli vagonjainak....
2020.12.03
Rekordszámú elődás, nemzetközi szinten is értékes kutatási eredmények hangzottak el az autonóm....
2020.12.03
Sipőcz Győző, a Goodyear Hungary Kft. kelet-európai kiskereskedelmi operatív vezetője váltotta a....
2020.12.03
Gyászos a mai nap mérlege közlekedésbiztonsági szempontból. A BM Katasztrófavédelmi....