Forma 1

Fontos döntést kell hoznia a Renaultnak

2016.04.19.

Fontos kérdésben kell gyors döntést hoznia a Renault vezérkarának: megéri-e folytatni a 2016-os autó fejlesztését, vagy már most fel kell adni azt és a következő szezonra kell összpontosítani? A sportrészleget vezető Cyril Abiteboul szerint egyelőre maguk a vezetők sem értenek egyet…

A Renault gyári csapatának irányítói kezdettől fogva átmeneti évként készültek a 2016-osra, hiszen az autójukat eredetileg még a Mercedes-erőforráshoz tervezték, és a jogelőd (a Lotus) anyagi gondjai miatt az alapok sem voltak tökéletesek, hiszen nagyon kevés újítás érkezett, ellenben elég sok technikai szakember távozott. Ennek ellenére az autó fejlesztésének leállítása eddig nem szerepelt a tervek között, Kínában azonban már ez a lehetőség is felmerült.

Mégpedig nem kisebb személy tett róla említést, mint a Renault sportrészlegének első embere, Cyril Abiteboul. „Most kisebb, aerodinamikai fejlesztésekkel dolgozunk, a Spanyol Nagydíjon pedig egy komolyabb frissítés érkezik majd” – vetítette előre aBT című dán újságnak nyilatkozva. „Még döntenünk kell arról, mennyit fejlesztünk az év során, de legyen szó akármennyi újításról, ezek mindenképpen segíthetnek majd 2017-ben is” – tette hozzá, mielőtt még részletesebben felvázolta a helyzetet, ami úgy tűnik, jelenleg a Renault vezetőit is megosztja.

A döntés valóban nem egyszerű, idén ugyanis igazán komoly eredményeket valószínűleg – normál körülmények között – már nem érnek el (az első három versenyen például egyszer sem sikerült pontot szerezniük), 2017-ben pedig alaposan megváltoznak a szabályok, jó lenne tehát minden erővel azokra koncentrálni. 2016-ot viszont a bajnoki helyezés után járó pénzdíj miatt nem biztos, hogy el kellene engedni. „Őszintén mondom, a csapat vezetői is más-más véleményen vannak, mert az idei autó fejlesztésének is lenne értelme. Javítanánk a teljesítményünkön, és így előrébb kerülhetnénk a bajnokságban…” – utal Abiteboul az utóbbi opcióra.

„2017-ben viszont komoly változások jönnek az aerodinamika terén, szóval azt is el kell döntenünk, mikor állunk át az új autó fejlesztésére. Az ezzel kapcsolatos döntést két héten belül meg kell hoznunk. Előfordulhat tehát, hogy a döntésnek megfelelően többé-kevésbé leállítjuk a 2016-os autónk fejlesztését” – magyarázza a francia szakember, aki minden valószínűség szerint a 2017-es szabályok véglegesítésére is vár; erre a hónap végéig sort kellene keríteniük az F1 vezetőinek.

Az autó fejlesztésének leállítása egyébként nem jelentene egyet azzal, hogy a Renault végig a mezőny harmadik harmadában marad, az erőforrással kapcsolatos munkálatokat ugyanis semmiképpen sem fogják idő előtt beszüntetni, sőt a munkálatok Abiteboul elmondása szerint „őrült tempóban” zajlanak a színfalak mögött. Abban az esetben pedig, ha a motor jelentős javuláson esik át (egyes források szerint a nyáron érkező erőforrás 35 lóerővel is izmosabb lehet a jelenleginél), a csapat is előreléphet. „Függetlenül attól, mit teszünk az autóval, versenyképes erőforrásra van szükségünk. Nem tudom pontosan megmondani, mennyivel lesz jobb az új motor, de úgy gondoljuk, hogy a felére csökkenhet a Mercedesszel szembeni lemaradásunk” – jelezte.

 

(forrás BT, Telesport.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....