Ford

A Ford európai elnökének nyílt levele az EU döntéshozói számára

2014.07.11.

Stephen Odell összehangolt cselekvésre szólít fel a munkahelyek megőrzése, a gazdasági növekedés előmozdítása és a versenyképesség javítása érdekében.

Stephen Odell, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika elnöke szerint a következő hetekben felálló új Európai Bizottság hivatalba lépése lehetőséget teremt arra, hogy a fokozódó globális versenyre tekintettel elkötelezze magát az erősebb és versenyképesebb európai autóipar és ipari bázis mellett. Annak érdekében, hogy erre felhívja az EU döntéshözóinak figyelmét, az alábbi nyílt levelet fogalmazta meg:

Nyílt levél az Európai Unió döntéshozóinak

Biztató érzés volt látni, hogy az EU vezetői a közelmúltban lezajlott választási folyamat során egyértelműen elkötelezték magukat a növekedés, a munkahelyek teremtése és a versenyképesség mellett. E cél megvalósítása olyan komoly kihívás, amivel mindannyiunknak szembe kell nézünk.

Az európai gazdasági erő egyik pillére sok évtizede az egységes európai piac, ami példátlan mértékben segített a jólét és a munkahelyek megteremtésében. Az egységes piac garantálta a termékek, a szolgáltatások és a munkaerő szabad áramlását, egy olyan közös szabályozórendszerként működött, ami segít fenntartani vállalkozásainkat, valamint azt a nagyságrendet, ami szükséges a globális üzleti lehetőségek kiaknázásához. Ezek mind olyan előnyök, amelyek mellett a Fordnál teljes mértékben kiállunk, és amelyeket meggyőződésünk szerint meg kell védeni, és tovább kell fejleszteni.

Az is kétségtelen, hogy az erős és globálisan versenyképes európai autóipar az egységes piac egyik kulcsfontosságú hajtóereje, ami jólétet teremt, az innováció motorjaként hat, és megőrzi a munkahelyeket. Az európai autóipar közel 13 millió embernek ad munkát, és ez az a szektor az EU-n belül, ami a legtöbbet költ kutatásra és fejlesztésre.

Ugyanakkor a jelenlegi gazdasági környezet kihívásokkal teli. A gazdaság élénkülése lanyha és fokozatos, a munkanélküliségi ráta most is tartósan magas, miközben Európa folyamatos és erősödő kihívással néz szembe a világ más régiói részéről.

Ebben az összefüggésben úgy látom, hogy csak akkor érvényesülhet az egységes piac minden potenciális előnye, ha valóban új pályára állítjuk Európát.

Elsőként – és legfontosabb tényezőként – EU politikájának meghatározó elemei a munkahelyek, a versenyképesség és a növekedés kell, hogy legyenek. Minden alkalommal, amikor valamilyen új jogi szabályozás vagy kereskedelmi megállapodás kerül megvitatásra, annak mércéje nem lehet más, mint az, hogyan szolgálja az európai gazdaságot, és előmozdítja-e a munkahelyteremtést, a növekedést és a versenyképesség javítását. Ezt a megközelítést felülről, az új Európai Bizottság és Parlament irányából kell bevezetni, és az összes tagállamnak támogatnia kell.

Másodsorban új szemléletre van szükség az EU-s jogszabályalkotásban – olyanra, melyben valóban érvényesül az ésszerű szabályozás elve. Az autóipar a technológiai fejlesztés és innováció éllovasa Európában, és büszkék vagyunk a világelsőnek számító környezetvédelmi és biztonsági normákra, amelyeket felállítottunk – valamint az értékes munkahelyre, amiket a K&F élvonalbeli területein létrehoztunk. De ha lesznek új normák, akkor gondoskodjunk arról, hogy a versenyképességre gyakorolt hatásuk független és alapos elemzés tárgyát képezi. Amint azt maga az EU elnöke, Barroso is kijelentette: néha jobb az EU számára, ha kevesebbet tesz.

Harmadsorban ki kell aknáznunk a növekedési lehetőségeket azáltal, hogy aktívan törekszünk a tisztességes és kiegyensúlyozott kereskedelmi megállapodásokra. A szabad kereskedelem támogatása a Ford génállományának szerves része. A Ford termelésének több mint 50 százalékát a globális piacon értékesítjük, és vállalatunk erősen függ a járművek és alkatrészek szabad importjának, valamint exportjának lehetőségétől.

Az EU és az USA közötti átfogó kereskedelmi megállapodás például hatalmas előnyökkel járhatna a növekedés, a munkahelyek és a fogyasztók szempontjából, így továbbra is erőteljesen törekednünk kell erre a megállapodásra.

A kereskedelmi megállapodásoknak nem csupán szabadnak, hanem tisztességesnek is kell lenniük. Az EU és Japán között tervezett megállapodás az egyenlőtlen alku példája, ami korlátozásmentes hozzáférést biztosítana a japánoknak az európai piachoz, miközben nem nyitja meg a japán piacot Európa számára. Ezzel tisztességtelen versenybe kényszeríti ki az európai autóipart a szándékosan alulértékelt japán fizetőeszköz révén, és sok ezer európai munkahelyet tesz kockára. Ehhez hasonló volt az évekkel ezelőtt megkötött EU-Korea szabadkereskedelmi megállapodás, ami teljesen megnyitotta az európai piacot koreai versenytársaink előtt, de nem nyitotta meg a koreai piacot a nagy európai gyártók számára – akiket a koreaiak most is féken tartanak az újabb és újabb, vámnak nem minősülő akadályok révén.

Az Európát körülvevő globális környezet egyre versenyképesebb. Egyes európai vállalatok – köztük a Ford is – nehéz döntéseket hoztak meg az elmúlt években annak érdekében, hogy javítsák európai egységeik versenyhelyzetét. Összehangoltabb, páneurópai vezetésre és cselekvésre van tehát szükség, ahol minden érintett fél közösen gondoskodik arról, hogy megvalósuljon a versenyképesebb Európa víziója, és az egységes európai piac – amit mindig határozottan támogattunk – kiaknázhassa a benne rejlő lehetőségeket.

A Ford továbbra is teljes mértékben elkötelezett európai egységei és befektetései mellett – ahogyan az utóbbi 100 év során mindig is az volt. Ám abban is hiszünk, hogy az egységes piac létrehozásának korához hasonlóan a mostani is egy olyan kritikus időszak minden európai gazdasági szereplő számára, amikor bátorságot és elszántságot kell mutatni.

Ezért felszólítunk minden politikai döntéshozót az EU-ban és az új Bizottságban, valamint az ágazati és szakszervezeti vezetőket, hogy kötelezzék el magukat egy erősebb és versenyképesebb autóipar, illetve egy olyan európai ipari bázis mellett, ami munkahelyeket és jólétet teremt a jelenben, valamint az eljövendő nemzedékek számára is!

Stephen Odell

a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika elnöke 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....