Ford

Ford kutatási központ nyílt a Szilícium-völgyben

2015.01.24.

A Ford Palo Altoban nyittotta meg Innovációs és Kutatási Központját, felgyorsítva ezzel a konnektivitás, a mobilitás, az önállóan működő autók, a vásárlóknak nyújtott élmény és a big data adatfeldolgozás innovatív fejlesztését. A Ford közösen végez kutatásokat a Stanford Egyetemmel: az iskola mérnökei megkezdik a Fusion Hybrid automatizált kísérleti jármű tesztelésének következő fázisát. A Szilícium-völgy tapasztalt mérnöke, Dragos Maciuca az Apple-től igazol át a Fordhoz, hogy a Palo Alto Innovációs és Kutatási Központ műszaki vezetőjeként dolgozzon, de a vállalat további munkatársak toborzását is tervezi, hogy felállíthassa a Szilícium-völgy egyik legnagyobb autóipari kutatógárdáját.

A Ford megnyitotta a Palo Alto Innovációs és Kutatási Központot, kibővítve ezzel kutatógárdáját és felgyorsítva a konnektivitás, a mobilitás, az önállóan működő autók, a vásárlóknak nyújtott élmény és a big data adatfeldolgozás innovatív fejlesztését. A vadonatúj Palo Alto Innovációs és Kutatási Központ a Ford kutatási és innovációs létesítményeinek globális hálózatába tagozódva működik majd, szoros együttműködésben a dearborni intézményekkel, amelyeknek szakterülete elsősorban a fejlett elektronika, az ember-gép interfész, az anyagkutatás, a big data adatfeldolgozás és adatelemzés, ugyanakkor a németországi Aachenben működő központtal is közös projektekben vesz majd részt az új generációs hajtásláncok, a vezetősegítő technológiák és az aktív biztonsági rendszerek kutatása területén.

Az új létesítmény révén az év végére a Ford a Szilícium-völgy egyik legnagyobb autóipari központját működteti majd, ahol összesen 125 kutató, mérnök és tudós dolgozik, s a Stanford Research Parkban található intézet a közeljövőben tovább bővül. A Ford 2012-ben nyitotta meg első irodáját a Szilícium-völgyben. Az új kutatási központot Dragos Maciuca vezeti; az Apple-től átigazolt mérnök nagy tapasztalattal rendelkezik a szórakoztató elektronika, a félvezetők gyártása, a repülőgépipar és az autóipar területén. Műszaki innovációs vezetőként Maciuca járatos a Szilícium-völgy startup-vállalkozásainak világában, a termékek fejlesztésében és piaci bevezetésében, nem beszélve az egyetemekkel való közös projektek levezényléséről és a kutatócsapatok összehangolt irányításáról. Maciuca a kaliforniai Berkley Egyetemen szerzett gépészmérnöki doktori fokozatot, egyetemi diplomáját pedig a Haas School of Business állította ki.

Kísérletező kedv

A vállalat nemrégiben a CES szakkiállításon ismertette a Ford Intelligens Mobilitás tervét, amely innovatív eszközökkel segít abban, hogy a vállalat új szintre lépjen a konnektivitás, a mobilitás, az önállóan közlekedő autók, a vásárlóknak nyújtott élmény és a ‘big data’ adatfeldolgozás területein. A Palo Alto kutatási központ csapata kiemelten fontos szerepet játszik az ezeket célzó kutatásokban és fejlesztésekben.

A megnyitó ünnepségen a Ford röviden ismertette legfontosabb projektjeit:

Önállóan működő járművek: Bár a Ford globális összefogással végzi az önállóan működő járművek fejlesztését (többek közt a Michigan Egyetem és az M.I.T. együttműködésével), a Palo Alto központ mérnökei most új elemekkel gazdagítják a Stanford Egyetemmel 2013-ban megkezdett közös munkát. A kutatás most következő szakaszában a Ford egy Fusion Hybrid automatizált kísérleti járművet bocsát a Stanford mérnöki karának rendelkezésére, ahol elkezdik tesztelni az elmúlt évek során kifejlesztett nyomvonaltervező-előrejelző algoritmust. Emellett a Palo Alto-i csapat a játékprogramok mintájára kifejleszti az aDRIVE (Önálló Közlekedés Finomítása Virtuális Környezetben) nevű virtuális tesztkörnyezetet, ahol dinamikus közlekedési helyzetekben tehetik próbára különféle algoritmusok – például a közlekedési táblákat felismerő rendszer – működését. E megoldás révén a vezetési algoritmusok sokkal rövidebb idő alatt kerülhetnek a valós közúti tesztelés szakaszába.

Mobilitás: A Ford Távirányítási mobilitási kísérletének újabb fázisaként a Palo Alto-i kutatócsapat azt teszteli, hogyan irányítható a San Francisco-öböl partjáról az atlantai Georgia Műszaki Egyetem kampuszán közlekedő autó. Az irányító mérnök a Palo Alto-i laboratóriumban ülve a már bevált 4G/LTE technológia segítségével valós idejű videokapcsolatot teremt a golfkocsival – több ezer mérföldnyi távolságból. E kísérlet segítségével olcsóbb és hatékonyabb módszerek dolgozhatók ki az autómegosztó hálózatok működtetésére, vagy egy új parkolószolgáltatás, a távirányítású parkolás megvalósítására.

Konnektivitás: A Ford bekapcsolódott a Nest alkalmazás programozásába, hogy egy tudományos kísérletsorozat keretében kidolgozzon egy rendszert, ami autózás közben is segít az otthoni energiarendszer és segélyhívó rendszer kezelésében. A “Távoli üzemmód” bekapcsolásával az autó kommunikálni kezd a Nest Thermostat rendszerrel, automatikusan csökkentve az energiafelhasználást, amíg a lakó távol van otthonától. A lakáshoz közeledve az autó figyelmeztetést küld, így a hazaérkező tulajdonost már az általa beállított hőmérséklet várja. A Nest Protect értesíti a Ford SYNC® rendszert, ha a lakásban vészhelyzet áll elő, és segélyhívásra van szükség. A Ford a Szilícium-völgyben működő Carnegie Mellon Egyetemmel közösen fejleszt egy modern beszédfelismerő rendszert, ami sokkal természetesebb szóhasználattal kezelhető. A rendszer működésének alapja egy GPU (grafikai processzoros) számítógép, ami gyorsabban dolgozza fel a beérkező adatokat. Az új technológia a természetes beszédmintákat is felismeri, szemben a ma használatos berendezésekkel, amelyek korlátozott mennyiségű szóbeli utasítással képesek működtetni az autó néhány rendszerét, például a telefonkihangosítót vagy a navigációt.

A vásárlóknak nyújtott élmény: A Fordnál jelenleg is folyik egy fejlett ember-gép interfész tesztje, hogy világosabbá váljon, milyen megoldásokat részesítenek előnyben a vásárlók az autó rendszereinek kezelésére, amikor már jelentős mennyiségű funkció – például a hi-tech multikontúr ülés – beállításairól van szó. Az ülés tízféleképpen állítható, ezen kívül pedig két további vezérlőfelületről irányítható a 11 felfúvódó párna működése, amelyek masszázsra is használhatók. A Ford azt kutatja, mi az ülés kezelésének legösztönösebb és leghatékonyabb módja; a lehetséges megoldások közt a természetes beszédfelismerés mellett az okostelefon- vagy tablet-alapú kezelőfelület is szerepel.

Big data adatfeldolgozás és adatelemzés: A Ford továbbfejleszti OpenXC platformját, hogy megtudja, hogyan használják az emberek járműveiket, és a beérkező adatok elemzésével kialakuló minták alapján célzott termékfejlesztésekbe kezdhessen, illetve új mobilitási szolgáltatásokat dolgozhasson ki. A Palo Alto központ mérnökei olyan szenzorkészlet kifejlesztésébe kezdenek, amelyek a kerékpároktól és más gyakori városi közlekedési eszközöktől érkező információkat gyűjtik össze; a készülékek olyan adatokat továbbítanak, mint a kerekek forgási sebessége, a gyorsulás vagy a tengerszint fölötti magasság.

Az új Palo Alto Innovációs és Kutatási Központ bízik benne, hogy még eredményesebbé teheti a Ford és a San Francisco-öbölben működő technológiai vállalatok, valamint az egyetemek közös munkáját, emellett pedig további kapcsolatokat építhet, új technológiákat felfedezve a jövő mobiltási problémáinak megoldására.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....