Ford Ranger

Ford Ranger különkiadások

2021.12.27.

Négyféle különleges modellel jelentkezett a világ egyik legkedveltebb kisplatós autója, a Ford Ranger, mindegyik egy-egy vevőkör szívét veszi célba. Életszerű körülmények között próbáltam ki őket.

Ranger MS-RT

Nyilvánvalóan azért szárnyal az értékesítési statisztikák élén, és hazánkban is jelentős előnnyel piacvezető a Ranger, mert a Fordnál nagyon jól tudják, hogy mit szeretnének a vásárlók. Sokan érik be egyszerű, komoly teherbírású, terepen, földúton otthonosan mozgó kisteherautóval, amelyik kiviszi a vetőmagot, a műtrágyát a szántóföldhöz, nekik a sima Ranger való, de másoknak szofisztikált kívánságaik vannak. A valós vagy képzelt egyéniségükhöz illő, önképüket kisugárzó autóra vágynak.

Tessék, itt a személyiség-kvíz: sajtódossziéjában a Ranger megkérdezi, milyen ranger (nemzetipark-őr) vagy? Tíz kérdést tesz fel, mindegyikhez öt válasz közül választhat az érdeklődő. Például, hol vagy jelen általában? Terepen, ralipályán; városjáráson; ahol legnagyobb rád a szükség; vadonban; fantáziád világában – de rákérdez ruházkodásodra, szabadidő-eltöltésedre, mit kezdenél vele, ha varázserőd lenne, illetve menő házban vagy erdei kunyhóban laknál, és így tovább. Aztán megmondja a tutit: ha az a-típusú válaszok voltak többségben, a Ranger MS-RT a te kocsid, ha a b-k, akkor a Stromtrak, a c-k a Wolftrakot indokolják, a d-k a Special Editiont, végül az e-k arra utalnak, hogy talán nem is vagy még kész egy Rangerre…

Stromtrak

Érdekes programot szervezett bemutatásukra a Ford márkaképviselete: mind a négy modellből kivitt néhányat a Hungaroringre, hogy az ottani tereppályán, a környék erdei útjain, és motocross-pályán lehessen mindegyiket, a sajátságainak megfelelő körülmények között, szakavatott instruktorok segítségével és felügyelete alatt kipróbálni.

Sorra veszem őket! A négyajtós „ragadozó” Raptor SE spagetti-western hangulatot visz gazdája életébe, aki szívesen mutatja magát vagány fickónak. Nemcsak műszerfalának, utasterének és külsejének látványos dizájnelemeivel, például a 17 colos, fekete könnyűfém felnikkel, a sötétkék fényezés versenycsíkjaival és a vörös vontatószemekkel akar hódítani, hanem praktikus értékeivel is. 213 biturbó paripa hajtja 500 newtonméterrel, tízfokozatú automatán keresztül, összkerékhajtását hatfokozatú terepmenedzsment vezérli, rugóútjait meghosszabbították, lengéscsillapítói pozíciófüggően működnek, motorját haspáncél védi, 545 kilót bír el, és 2,5 tonnás utánfutót vontathat. Ára (a többinél is nettó) 14.370.000 forint.

Raptor

A Ring melletti motocross-pályán mutatta meg képességeit. Bekapcsolt összkerékhajtással és differenciálzárral, de a lehetőségek mértékében kiiktatott menetszabályzóval (még így is belepofázik néha…) remekül lehetett hajtani a meredek, csúcsos bukkanókon, mély keréknyomokban és a laza talajú kanyarban, némi faroltatással fűszerezve. De az igazi móka a „Baja” üzemmód, nem Duna-menti városunkról, hanem a Baja California monstre terepversenyről elnevezve. Ekkor már tényleg felidézhetők vele egy vadnyugati tökös rosszfiú lovas csínyjei.  

A prémiumszintű, négyajtós Wildtrak sorozaton alapuló vihar- vagy rohampályás Stormtrak csakugyan viharosan rohamozta meg a trükkös tereppályát. Ezt nem a teljesítés tempójára értem, hiszen centizni kellett akadályok között, szükség volt némi furfangra, inkább nyomulásának természeti erőhöz hasonló ellenállhatatlanságára. Leendő gazdái közül vélhetően nagyon kevesen teszik ki majd ilyen komoly igénybevételnek, de megnyugtató lehet, hogy többre képes, mint amennyire szükség van. Meglepett, milyen jól teljesített terepen az aszfaltra való gumiabroncsaival. Hajtóműve azonos az előzőével, de teherbírása 1024 kilogramm, és 3,5 tonnás utánfutót lehet rá akasztani. Ezek a modellen is aranyat ér a Ford világelső újítása, a motoros platóroló. Alá rakományrendező osztófal helyezhető. A roló védi a poggyászt az időjárástól és kíváncsi pillantásoktól, nagyom jól jöhet vadászoknak, a zsákmány elszállítására, mert már tilos saroglyán közszemlére tenni. Persze itt sincs hiány a lángvörös fényezés hatását fokozó látványelemekből. Árcédulájára 12.960.000 forintot írtak.

Wolftrak

A vadon ragadozójára, a szürke ordasra utal a vadont a gazdájának megszelídítő, szintén négyajtós, szürkére fényezett Wolftrak neve. Teljesítményét és nyomatékát kissé visszavették, de így is több, mint elegendő: 170 lóerő ás 420 newtonméter, tízfokozatú automatával és menet közben kapcsolható 4x4-gyel továbbítva. Platója nem rolós, hanem nyitott, masszív, hátranyúló bukócsővel, amely rakományrögzítésre is megfelel. E modell teherbírása a legnagyobb, 1170 kilogramm, utánfutója szintén 3,5 tonnás lehet. Kimondottan ajánlják foglalkozásszerű használatra, például mezőgazdáknak, de hobbistáknak is, akik jó messzire elhagynák a kitaposott utat. 17 colos könnyűfém felnijén terepmintás gumiabroncsot visel. Szintén a tereppálya mély, meredek horhóiban, keskeny fahídjain és ravasz akadályai között vizsgázott, szerintem a jellegéből adódó hosszúsága ellenére nagyon jól. Ez a kivitel 10.810.000 forintba kerül.

Tuningautóra vágyik valaki, a pickup-műfajból? Ilyen igények kielégítésére a járműdizájnra specializálódott MS-RT céggel lépett partnerségre a Ford, a kis vállalat tervezte meg a rövidfülkés, oldalanként „másfél ajtós”, hátul szűkös utasterű kocsi szembeötlő küllemét és finoman feldobott belsejét. Megkülönböztető karosszériaelemeit kézzel készítik, ilyen a karbonhatású, méhsejt-mintás hűtőmaszkot, nagy légbeömlőket és ködlámpákat tartalmazó orrkiképzés, a húszcolos OZ Racing felnit befogadó kibővített kerékív, és az áramvonalazott bukócső. Odabenn hímzett emblémás bőrülés, nyolccolos érintőképernyő (tolatókamerával) és díszvarrás kínál csemegét a szemnek. A bakancsos Hófehérkét Mogyoród községen átjutva a környék akácosaiban és mezőin hajtottam meg. Hosszú rugóútjaival és stabilitásával élvezetessé tette a mókát, és ügyesen küzdött le egy mély saras szakaszt. A kombájnnak gázolajat kiszállítani nyilván nem ilyet vesz valaki, ezek a kocsik aszfalton fogják teljesíteni kilométerfutásuk szinte egészét, de ha éppen kedve támad gazdájuknak egy kis por felverésére, nem fog csalódni a 15.810 forint ellenértékében.

Megint feladta a leckét a Ford Ranger, egyrészt a konkurenciának, másrészt a vevőjelölteknek: milyen ranger is vagyok én, melyiket válasszam, vagy még fel kell nőnöm hozzá?

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....