NiT

A főszezon elején zárják le a turistabuszok előtt a Budai Várat!

2016.05.07.

2016. április 28-án az V. kerületi Polgármesteri Hivatal dísztermében tartotta 12. ülését a NiT Hungary kezdeményezésére 2014-ben létrehozott Fővárosi Turisztikai Kerekasztal.

Az ülés előzetesen meghirdetett napirendje a Rak-Park projekt, a lipótvárosi autóbuszos behajtási tilalom, a 2015-ben elfogadott turistabuszos közlekedési stratégia, valamint a hop on hop off szolgáltatók tevékenységének szabályozása köré épült, melyekkel kapcsolatban a NiT Hungary a Mobilitás Munkacsoport április 21-i ülésén kidolgozott, részletes előterjesztésekkel érkezett a kerekasztal-ülésre.

A szervezetünk által előterjesztett napirendi pontokkal kapcsolatos érdekképviseleti javaslatok áttekintésre, elemzésre kerültek. Ezek rövid összefoglalójaként az előadó Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára által többször hangoztatott „a remény hal meg utoljára” gondolat utalt arra, hogy az elmúlt évben nemhogy több probléma megoldódott volna, hanem inkább újabb és újabb problémák érkeztek.

A napirendeket követően a Budai Vár autóbuszos forgalmára vonatkozó közelgő korlátozás határozta meg a Kerekasztal-ülés hangulatát. A szakmacsoport a napokban értesült arról, hogy 2016. május 15-től nem hajthatnak fel a turistabuszok a Budai Vár területére. A tilalom oka a „hivatalos” indoklás szerint a budavári Karmelita kolostor felújítása, mely várhatóan jelentős teherforgalmat generál. Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes a héten szűkebb körű találkozón adott tájékoztatást a lezárásról, elsősorban a menetrend szerinti különjárati – ún. hop on hop off – szolgáltatók részére, erre azonban sem a hagyományos garantált programokat nyújtó autóbuszos személyszállítók legnagyobb hazai szakmai szövetsége, a NiT Hungary, sem az utazási irodák vagy az idegenvezetők szakmai szövetségei nem kaptak meghívást.

Az elhangzott információk szerint a budai vár rossz állapotban lévő csatornarendszerének védelme indokolja a felújítások idején a turistabuszok kitiltását; a döntéshozók álláspontja szerint a nehéz-gépjárművek és autóbuszok egyidejű forgalma nemkívánatos. A turistabuszok május 15-étől a Palota út irányából nem hajthatnak fel a vár területére, a Dísz tér megközelítése sem lehetséges a Hunyadi János utca irányából annak egyirányú forgalma miatt, és teljes a bizonytalanság a Hilton szállodába érkező autóbuszos csoportok feljuttatása tekintetében.

A Budai Vár a maga napi 300-as turistabusz-forgalmával Budapest talán legjelentősebb turisztikai attrakciója. Az információ a 2016-os turisztikai főszezon kapujában váratlanul és teljes megdöbbenéssel érte a szakmát; álláspontunk szerint a tiltásnak beláthatatlan következményei lehetnek a garantált programok teljesítése, és közvetve Budapest, mint kiemelt európai turisztikai desztináció nemzetközi megítélése szempontjából.

A Kerekasztal április 28-i ülésén számos alternatívát próbáltak egyeztetni a résztvevő szakmai szervezetek és önkormányzati vezetők. A turisztika képviselői akár időbeli korlátozást is elképzelhetőnek tartanának (pl. délelőtt a buszok, délután a teherforgalom kapna engedélyt a közút használatára), de ezt az opciót a szakma nem kapta meg. A BKK jelenleg vizsgálja annak lehetőségét, hogy kisebb méretű közszolgáltató buszokkal, 5-10 percenként körbejáratva a járműveket, meg tudják-e oldani a turisták fel-, majd lejuttatását.

A Budai Vár autóbuszok előtti, váratlan és minden előzetes bejelentés nélküli lezárása tekintetében szervezetünk megkezdte az érdekérvényesítést, azonnali szakmai konzultációt kezdeményezve Csepreghy Nándor parlamenti államtitkárnál. A fejleményekről tájékoztatjuk érintett tagjainkat.

Forrás: 
http://www.nit.hu/index.php/2014-02-27-11-34-43/egyeb-hirek/499-a-foszezon-elejen-zarjak-le-a-turistabuszok-elott-a-budai-varat

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.08
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....
2024.05.07
Összeütközött két autó az M3-as sztráda és az M0-ás autóút csomópontjában, Csongrádon a Budai Nagy....
2024.05.07
A legendás konstrukció régóta az erő és a presztízs szimbóluma, de egyben a mérnöki szenvedély és a....
2024.05.07
A BMW Group mexikói gyára magasabb fokozatba kapcsolja a Neue Klasse modellgeneráció érkezésére....
2024.05.07
Igazi szerelemes levelet írt a DirtFish magazin annak a cseh tervezőnek, aki elmondásuk szerint a....
2024.05.07
Pozitív tapasztalatokkal zárt és csapatának dicséretét is megkapta Losonczy Levente az elmúlt....
2024.05.07
Kissé a szervezőket is meglepő, nagy érdeklődés mellett zajlott az I. Mercedes-Benz klasszikus....
2024.05.07
Peugeot a robogók gyártása terén is komoly múltra tekinthet vissza, s mióta létrejött, mindig....
2024.05.07
- Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá....
2024.05.07
Összeütközött egy nyerges vontató és egy tehervonat a Heves vármegyei Adácson, a Kossuth Lajos....