verseny

FSH: Az „Autocross” versenyszám az utolsó napon

2017.08.20.

A jó hangulatú statikus versenynapok és a hétközi kánikula után az időjárás kissé megviccelte a Formula Student Hungary 2017 szervezőit és csapatait. A harmadik napon, szombaton kora délután egy gyenge eső okozott némi csúszást a programban. A szervezők úgy döntöttek, hogy a biztonság érdekében az „Autocross” versenyszámot az utolsó napra ütemezik, remélve a száraz időjárást. 

A verseny szombaton a dinamikus versenyszámokról szólt. Ezek közé tartozik a gyorsulás, mely elsősorban a motor teljesítményéről és a hajtásláncról ad jellemzést, s hogy milyen gyorsító képességgel rendelkezik a jármű. A feladat nem más, mint álló helyzetből a lehető legrövidebb idő alatt megtenni egy 75 méter hosszú egyenes szakaszt. Az autók jellemzően 4 másodperc alatt teljesítik a távot, melyet álló helyzetből kezdenek és közel 100 km/h körüli sebességgel fejeznek be. Az egyik, elektromos járművel rajthoz álló német csapat feladni kényszerült az FSH-t, miután autójuk összetört a gyorsulási versenyszámban.
 
Dinamikus versenyszám a „Skid Pad” is, amely az autó állandó állapotában történő kanyarodás képességeit méri. Méghozzá oly módon, hogy a négykerekűeknek egy 8-as számot formázó pályán kell mindkét irányban két kört megtenni. Ahhoz, hogy ezt a látványos versenyszámot sikeresen lehessen teljesíteni, szükséges a jó futómű, a megfelelő geometriát biztosító kormánymű, az alacsony súlypont és persze a jó gumi. Ezt a számot idén az összes csapat gond nélkül teljesítette.
 
A vasárnapra halasztott „Autocross” egy rajt-cél jellegű sprintversenyszám sajátos változata az autóverseny-szériákban is ismert időmérőknek. A 950 méteres pályán egy időben egy autó tartózkodhat. Minden esetben 2 pilótának van módja arra, hogy 2-2 mért kört futva legjobban kihasználja az autó adottságait, és a többieknél gyorsabb legyen. Az Autocrossban a jármű gyorsító és lassító képessége mellett a kanyarban való viselkedése is számít.
 
A megszerezhető pontok 40 százalékát a statikus versenyszámok során lehet begyűjteni, míg a versenypályán mutatott teljesítmények 60 százalékos súllyal szerepelnek a végelszámolásnál. Ami azonban kétségtelen: az eredményes szerepléshez mindkét területen jól kell teljesíteniük a csapatoknak és autóiknak. És ami most még fontosabb, az a biztonság és a bátorság! Hiszen itt egy új, ismeretlen és esetleg nedves pályán kell majd versenyezniük.


Fotók: Lukács Gabriella, Polcz Péter, Farkas Csaba
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.02.26
Sikeresek voltak az elektromosautó-vásárlás támogatására meghirdetett pályázatok, ennek is....
2020.02.26
Új mánia hódit a nemzetközi autós piacokon: a vegán autók divatja. A nagy autógyártók már....
2020.02.26
Csökkenő eladások, de a piaci várakozásokat meghaladó étékesítési árbevétel mellett jelentősen....
2020.02.26
Lesújtó eredményt hozott a Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság Forgalomellenőrző Alosztályának....
2020.02.26
Hivatalossá vált, hogy ismét nekivág a legendás Indianapolis 500-as versenynek a forma-1-es spanyol....
2020.02.26
Sok a karambol szerda reggel: az M3-as autópálya Emődnél Vásárosnamény irányába nem járható, a 4-....
2020.02.26
Március 3-án, a 90. Genfi Nemzetközi Autószalonon tartják a tisztán elektromos meghajtású BMW Gran....
2020.02.25
Valentin Dubinin Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.02.25
Sosem volt még ilyen erős Mini, a Clubman és a Countryman modellek JCW változatai bestális erővel....
2020.02.25
125. születésnapját ünnepli a ŠKODA, ebből az alkalomból a cseh gyártó KODIAQ, KAROQ és FABIA....