Genfi Autószalon
Fontos modell lesz a harmadik generációs Fabia a Volkswagen-konszern számára, mert ez lesz az első modell, amely a Golffal bevezetett keresztmotoros építőkészlet, az MQB rövidített változatára, az MQB-A jelzésű platformra épül. Később a Seat Ibiza és Volkswagen Polo utódai is ezt kapják majd.
Az új platform révén a Fabia hosszabb és szélesebb lesz a jelenleginél, és valószínűleg laposabb is, hogy igazodjon a trendekhez, és, hogy csökkenjen a légellenállása. Szinte biztos, hogy a megnövelt tengelytáv és hossz révén tágasabbá vélik az utas- és csomagtere is. Külseje alkalmazkodik majd a Skoda új, letisztult formanyelvéhez, amelynek jellegzetes részlete a karakteres hűtőmaszk és a megnövelt márkaembléma.
Nagy hangsúlyt fektetnek a sokféle kapcsolódásra képes infotainment rendszerre, hogy a fiatalabb vevők igényeihez alkalmazkodjanak. Megjelennek a vezetéstámogató rendszerek is a kínálatban, ezek eddig teljesen hiányoztak a Fabia extralistájáról.
A cseh kisautó motorkínálata valószínűleg megegyezik azzal, amit a Genfi Autószalonon bemutatkozó frissített Volkswagen Polóban találunk, leszámítva az erősebb motorokat. Ez azt jelenti, hogy 1,0, 1,2 és 1,4 literes, főleg turbófeltöltésű motorok adják majd a kínálat gerincét, dízelből pedig valószínűleg csak 1,4-es lesz, de az többféle teljesítménnyel. Már korábban bejelentették, hogy a sportos RS változatnak nem lesz utóda, mert túl kicsi volt a kereslet iránta.
A márciusi Genfi Autószalonra készített Fabia tanulmányautó valószínűleg már nem különbözik majd nagyon a végleges változattól, mert a szériaautót is idén, az októberi Párizsi Autószalonon leplezik le. Leghamarabb 2014 végétől lehet majd megvásárolni az autót.