Gondolatjel

Gondolatjel – Hűséges munkatárs a Mercedes-Benz Sprinter

2025.02.28.

A Mercedes-Benz Sprinter már harminc éve dolgozik velünk, 130 országban, egyéni vállalkozók és nagyvállalatok kezében. A sokoldalú könnyű haszongépjármű 1995. január 23-ai debütálása óta az autóipar meghatározó szereplője. Innovációi, valamint a vezetéstámogató- és biztonsági funkciói, amelyek korábban szinte csak személyautókban voltak elérhetők. Ezek nemcsak a kényelmet és a kihasználhatóságot szolgálták, hanem csökkentették az üzemeltetési költségeket, fokozták a megbízhatóságot és az értékállóságot.

 

A maximum 3,5 tonna össztömegű járművek szegmensében a Mercedes-Benz Sprinter a személyautók és teherautók közötti határvonalon helyezkedik el. A modell egyetlen név alatt több mint 1700 különböző konfigurációt kínál, köszönhetően a tengelytáv, a hajtáslánc és a különböző felépítmények kombinációs lehetőségeinek. 

A Mercedes-Benz Sprinter debütálásakor úttörő volt a biztonsági és vezetéstámogató rendszerek terén, és a modellfrissítések idején is fenntartotta vezető szerepét az innovációk bevezetésében. A Mercedes-Benz volt az első gyártó ebben a szegmensben, amely bevezette a blokkolásgátló fékrendszert (ABS) a furgonokban. A kisteherautók esetében az elektronikus stabilitási program (ESP®) ugyancsak elsőként a Sprinterben jelent meg 2002-ben.

A Mercedes-Benz áruszállító család második generációjához 2006-ban az ESP-t ADAPTIVE ESP®-vé fejlesztették tovább. 2013-ban a Sprinter újabb öt biztonsági rendszerrel debütált, így elsőként itt használták haszongépjárműben asszisztenst oldalszél ellen, figyelmeztetésre a holttérben érkező járműre, sávtartáshoz és távolsági fényszóró tompítására szembejövő jármű észlelésekor. „Ezek olyan funkciók, amelyek ma még az új személyautókban sem feltétlen magától értetődőek. Ez a mentalitás emeli ki a Sprintert a versenytársai közül” – méltatta a születésnapi ünnepség kapcsán a modellcsaládot Szilveszter Tibor, a Mercedes-Benz Haszonjárművek Értékesítési és Marketing igazgatója. 

Ráadásul a modellt a kategóriájában elsőként – az akkor még jövőbeli – Euro VI károsanyag-kibocsátási szabványnak megfelelő motorokkal szerelték fel. A széles fordulatszám-tartományban is nyomatékos, mégis alacsony üzemanyag-fogyasztású erőforrások (akár 6,3 liter/100 km) messze a leghatékonyabb haszongépjármű-típussá tették a Sprintert és annak verzióit.

2018-ban a Mercedes-Benz Sprinter legújabb generációjával beköszöntött a digitális korszak ebben a járműszegmensben is. A Sprinter harmadik generációja már többé vált, mint jármű; kategóriájában elsőként a teljes szállítási és mobilitási rendszer integrált része lett. Az új csatlakozási protokollokkal a könnyű haszongépjármű jelentősen hatékonyabbá teszi az üzleti tevékenységet. A Mercedes-Benz Sprinterben találkozhattunk először a Mercedes PRO connect-tel, amely összeköti a flottamenedzsereket a járművekkel és a vezetőkkel, teljes körűen digitalizálva a járműfelügyelet, a járműműveletek, a flottakommunikáció, a karbantartási és javítási menedzsment, valamint a digitális járművezetői napló megszokott folyamatait. 

Az új MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimédiás rendszer is elérhetővé vált, amely kormánykerékről vagy a 10,25 hüvelykes HD felbontású érintőképernyőről, sőt akár hanggal is vezérelhető. A Mercedes-Benz Sprinter további újdonsága a mesterséges intelligencia, amellyel a felhasználó szokásaihoz igazítja a jármű beállításait és a funkciók kínálatát.

2019-től a modell elektromos változata is elérhető. A Mercedes-Benz eSprinterek az egyedi iparági követelményekhez igazodnak. A flotta mérete, a kívánt futásteljesítmény, a vezetési profil, az iparági elvárások mind befolyásolják, hogy milyen specifikációval és milyen töltési infrastruktúrával szállítják a járműveket. Az elektromos modelleket elsősorban városi és agglomerációs környezeti használatra tervezték. A legnagyobb akkuval az elektromos hatótávolság, a WLTP vegyes ciklus szerint 400 kilométer, míg városi forgalomban akár 500 kilométer is elérhető. Az eSprinter bevezetése lehetővé teszi a helyi emissziómentes szállítást, jelentős lépést téve a fenntartható mobilitás felé.

Egy eSprinter flotta átfogó ökoszisztémaként szolgálja a vállalkozást. Az ergonomikus vezetőfülke, a fejlett első futómű és a szervokormány a személyautókban megszokotthoz emeli a vezetési élményt, nem véletlen tehát, hogy a Sprintert ma is sokféle iparágban használják. A klasszikus futárszolgálatoknál az utolsó szállítási kilométereken, speciális felépítményes autóknál (pl. mentőknél), egyre inkább a friss élelmiszerek kiszállítására („e-élelmiszer”), a magán- és tömegközlekedésben, lakóautóként, mobil műhelyként különböző szakmákban, valamint építőipari szállításhoz és gördülő alkatrészraktárként is ideális. 

Mindezek a fejlesztések a Sprintert a legkeresettebb járművé tették: az elmúlt 30 évben összesen közel 5 millió példány készült világszinten, így ha egymás mögé állítanánk őket, lefedhetnénk velük a Föld kerületének háromnegyedét, vagy elérnénk Magyarországtól Ausztráliáig kétszer. Hazánkban 24 ezer darab került belőlük forgalomba.

Nem csoda, hogy a Sprinter az évtizedek alatt elismerések sorát söpörte be világszerte, és a Mercedes Benz konszern egyik legtöbbet díjazott modellje. Ennél is fontosabb, hogy mennyi tulajdonos és üzemeltető díjazza a Sprinter kedvező jellemzőit. Már harminc éve van velünk, továbbra is számítanak rá az áru- és személyszállítók, minden ok van még rá, hogy tovább fejlesszék és gyártsák.  



 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....
2025.12.04
Utolsó modellévét valódi újdonsággal indítja a Toyota Corolla, bár szó sincs technológiai....
2025.12.04
Amikor a hőmérséklet csökken, a parkoló autó belseje is gyorsan lehűl. A tárgyak vagy maga a jármű....
2025.12.04
A BMW M Motorsport és a PUMA novemberben, a kínai Chengdu Tianfu International Raceway....
2025.12.04
Első latin-amerikai autós központjának megnyitásával a Porsche megerősíti a márka hosszú távú....
2025.12.04
Eddig még csak ízelítőt adtak nekünk a fagyos reggelek, de érdemes felkészülni! A gépjárművek....
2025.12.04
A Kia 2026. január 9-én, a Brüsszeli Autószalonon mutatja be az EV2-t, egy Európának szánt,....