járműsport
A negyvenéves szombathelyi versenyző a sporttörténeti diadalt felidézve azt mondta az MTI-nek, hogy egy kicsit meg is hatódott a leintést követően, mert - mint fogalmazott - végiggondolta, hogy mennyi minden történt vele abban a húsz évben, amióta autóversenyzővé vált.

Fotó: Facebook/Kiss Norbert
- nyilatkozta Kiss.
Az M4 Sport Forma-1-es szakkommentátoraként is dolgozó versenyző kiemelte, pályafutása során sokan voltak, akik lehetőséget adtak neki, ezeknek az embereknek a mai napig hálás és köszönettel gondol vissza azokra az időszakokra, amikor különböző kategóriákban esélyt kapott, hogy megmutassa a tudását.
- fogalmazott.
Kiss Norbert 2011-ben - túraautós és formulaautós magyar bajnoki címek után - mutatkozott be a gyorsasági kamion Eb-n, ahol rögtön a második versenyhétvégéjén futamgyőzelmet ünnepelhetett, majd a 2012-es idényben már öt alkalommal intették le őt első helyezettként. A 2013-as esztendőben rendszeressé váltak a dobogós helyezések, s bár diadalokból ezúttal kevesebb volt, a magyar versenyző az összetett negyedik helyén zárt 301 ponttal, és az Oxxo Racing Team versenyzője a következő szezonra esélyessé vált arra, hogy a bajnoki címért küzdjön az MAN volánja mögött.
A szombathelyi versenyző gyorsasági kamionos karrierje innentől már valódi sikersztorivá vált, 2014-ben és 2015-ben nyerte első két Eb-címét, majd 2016 és 2019 között a német Tankpool Racingnél versenyzett egy Mercedes kamionnal, aztán a Révész Racing megalakulásával 2020-tól újra magyar csapatban halmozta a sikereket.
"Nagyon nagy köszönettel tartozom Révész Bálintnak és az általa alapított csapatnak, hiszen nélkülük nagy valószínűséggel nem, vagy nem ilyen hamar váltam volna hétszeres Európa-bajnokká. Az idei győzelmünket az is különlegessé teszi, hogy a téli szünetben teljesen új versenykamiont építettünk, és bár az elején voltak problémáink, a srácok nagyszerűen dolgoztak és megoldották ezeket, onnantól pedig megállíthatatlanok voltunk. Ebben természetesen versenymérnökömnek, Bakó Csabának is óriási szerepe van, ő mind a hét Eb-címem során mellettem volt, nélküle talán szintén nehezebb lett volna" - mondta Kiss.
A hétszeres Eb-győztes hangsúlyozta, különösen nagy öröm a számára, hogy a gyorsasági kamion Eb történetének hatszoros győztese, a német Jochen Hahn ellen nyerte a hetedik trófeáját, sőt, hat alkalommal a veterán rivális volt mögötte második az összetettben.
"Egyetlen olyan év volt, amikor nem ő volt a legnagyobb ellenfelem, márpedig jobb úgy megnyerni az Eb-címeket, hogy a korábbi rekorder végig ott van a mezőnyben és őt kell legyőzni a pályán hétvégéről hétvégére. Jochen kiváló versenyző, akit mindig komolyan kell venni, de rajta kívül a háromszoros Eb-győztes spanyol Antonio Albacete is végig itt volt a mezőnyben, és még több más nagyszerű pilóta" - fejtette ki Kiss Norbert.
Az idei szezonból még egy forduló van hátra, mégpedig a spanyolországi Jaramában, ahol a Révész Racing a csapat Európa-bajnoki cím megszerzéséért áll rajthoz.
"A csapatnak ez lehet sorozatban az ötödik Eb-trófeája, ami szintén egy nagyon szép eredmény, ezzel már közel kerülnénk a legsikeresebbekhez, úgyhogy most az a cél, hogy René Reinerttel együtt a csapatbajnoki címet is elhódítsuk" - mondta Kiss, utalva arra, hogy a Révész Racing előző MAN típusú versenykamionját az idén Reinert vezeti.
A Révész-Reinert Racing Team 56 pontos előnnyel áll az élen a csapatok Eb-pontversenyében az október első hétvégéjén sorra kerülő spanyolországi utolsó forduló előtt.