hajózás
A napokban megnyitott Sió-zsilipnek köszönhetően válik lehetővé a vízibusz leengedése a Sió-csatornán a Keselyűsi zsilipig, ahonnan a Dunán keresztül folytatja útját, míg végül a Drávára kerül.
A hajó egyelőre azért nem indulhat el a csatornán, mert a következő napokban a sok csapadék miatt várhatóan intenzívebbé kell tenni a vízeresztést a Balatonból. Az ezzel járó uszadék veszélyeztethetné a hajó épségét, a magas vízszint pedig akadályozná abban, hogy elférjen például a simontornyai híd alatt.
Az 1959-ben épült Akali vízibusz - eredeti nevén Megyer - több mint 50 évet szolgált a Balatonon, jobbára menetrendszerinti hajóként közlekedve. Szegecselt alumíniumból készült, és a Dráván különösebb problémák nélkül szolgálhat még akár évtizedekig.
A barcsi önkormányzat 18,5 millió forintért veszi meg a büfével és teremmel is rendelkező, vagyis kisebb rendezvények megtartására is alkalmas vízibuszt, amely a Dráván fog közlekedni a jövőben.
A tóparti önkormányzatok tulajdonában lévő Balatoni Hajózási Zrt. a flottája jelentős megújítását tervezi. A balatoni célokra nevesített fejlesztési források felhasználásával három új hajót kíván vásárolni. A társaság a hajózási szezon nyitányaként március 26-án állítja üzembe a megújult, 500 személyes Siófok katamaránt.
(MTI)