fejlesztés
Mint ahogy a cég sajtóanyagából (newspressuk.com/releases/public-view/single-release/113296) kitűnik, e technika iránt várható nagy keresletet több tényező magyarázza. Ezek egyik legfontosabbika, hogy bár ma a teljesen elektromos személyautókkal – egy töltéssel – már 500 kilométer körüli utat lehet megtenni, mégis sok autóst riaszt a „hatótáv-para”, s inkább lemondanak a villanyosok vásárlásáról.
Ez különösen igaz olyan régiók esetében, ahol foghíjas a töltőhálózat, és így az eRE (elctric range extender – elektromos hatótáv-növelő) főként a drága nagyakkus e-autók vagy a plug in hibridek versenyképes alternatívájaként jöhet szóba – mondta Otmar Scharrer, a ZF e-fejlesztési ügyekben illetés alelnöke. Az újgenerációs ZF rendszerben egy kiegészítő benzines segédmotor generátoron át táplálja a lemerült akkumulátorokat, a teljesítménytől függően kétféle kivitelben, aminek eredményeként a hatótáv 700-1000 kilométer közé emelkedhet.
A range extender valójában nem új ötlet, korábban a GM/Opel a Volt és az Ampera típusban, a BMW pedig az i3 kisautójában alkalmazott hatótáv-növelő egységet. A ZF legutóbb a London Taxi e-autóit szerelte fel a maga továbbfejlesztett gyártmányaival, s a piaci fejlemények azt jelzik, hogy a világ legnagyobb e-autó piacán, Kínában nagy kereslet mutatkozik az úgynevezett erev típusok (extended-range electric vehicle) iránt. Ott csupán tavaly 16 ilyen új modell debütált, s a Volkswagen is arra számít, hogy új platformokon a hatótáv-növelővel szerelt modelljei hozzájárulnak majd hanyatló kínai forgalmának megfordításához.