magyar-osztrák határ
A 2020-ra tervezett átfogó rendezés keretében a régóta használaton kívüli határállomások környezetét teszik rendbe, valamint megvalósul a határátlépés akadálymentesítése. Ez azt jelenti, hogy az átkelőkön elbontanak minden olyan tereptárgyat, lassítószigetet, amely a folyamatos, zavartalan forgalmat akadályozta, és kijavítják az útburkolat hibáit is. Az osztrák-magyar határállomásokon folyó munkálatokra összesen átszámítva 800 ezer eurót költ a budapesti kormány - tudósít az osztrák honlap.
A határállomásokról eltűnnek a lassítószigetek, a beton terelőelemek és a régi útlevél-ellenőrző bódék is. Fotó: orf.at
A munkálatok Észak-Burgenlandban a Hegyeshalom/Nickelsdorf kishatárállomást valamint a Fertőd/Pamhagen és a Sopron/Klingenbach átkelőt érintik. A közép-burgenlandi autósok a Kópháza/Deutschkreutz és a Kőszeg/Rattersdorf, a dél-burgenlandi közlekedők pedig a Bozsok/Rechnitz, a Bucsu/Schachendorf és a Rábafüzes/Heiligenkreuz határátkelőknél haladhatnak a továbbiakban lassítás nélkül át a határon.
A határátkelők akadálymentesítése az osztrák mellett Magyarország szlovén és szlovák határszakaszát is érinti, a többi határállomást pedig a felújítás után bővítik és korszerűsítik is majd. Az átkelők rendezési terveit a szomszédos országokkal, így Ausztriával is egyeztetve 2020 június végéig kell elkészíteni, a bontási és területrendezési munkák pedig jövő év végéig zajlanak majd a határon - írja az orf.at