Kamaz
A KamAZ bemutatta új, kifejezetten külszíni kőbányák számára kifejlesztett dömperét, a Herkulest. A szuper nehéz teherautó több mint 10 méter hosszú, és hibrid meghajtású. A jármű-projektben részt vesz a Moszkvai Állami Műszaki Egyetem is.
A bemutatón egyelőre alapadatokat adott meg a gyár, a pontos dinamikai jellemzőket csak később teszik közzé. Annyit azonban már most tudni, hogy a szuperdömper elektromos motorja nem igényel újratöltést külső áramforrásról.
„A Herkules esetében az energia-visszanyerés a kőfejtőbe ereszkedés során következik be, és amikor a megrakott dömper felfelé halad, az akkumulátorokban felhalmozódott energia segíti a járművet az emelkedőn. Ez a megoldás lehetővé teszi az üzemanyag-fogyasztás 15 százalékos csökkentését a hasonló, dízelmeghajtású nehézgépjárművekkel szemben” – közölte a vállalat.
Az új szuperdömper egy 5. szintű ADAS sofőr nélküli vezérlőrendszerrel van szerelve. Igaz, a "Herkules" önállóan csak kőbányákban képes működni. Az ilyen létesítményekben távirányítással is vezérelhető. A közutakon azonban vezetőnek kell ülnie a volán mögött.
Mint a KamAZ-ban elmondták, jelenleg a "Herkules" terepteszteken vesz részt. Ezt követően a dömper megkezdi próbaüzemét a kőkitermelő vállalatoknál.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!