Ford EcoBoost

Hétszázezer Fordra és Lincolnra terjesztették ki a vizsgálatot

2023.10.13.

Hétszázezer Ford és Lincoln gépkocsira terjesztette ki az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) azt, amelyet „katasztrofálisnak” minősített motorhiba miatt indított a Ford Bronco meghibásodása ügyében.

Az NHTSA tavaly júniusban rendelt el részletekbe menő vizsgálatot a Ford Broncónál tapasztalt motorhiba miatt. Az egy hónappal korábban benyújtott beadvány alapján megkezdett vizsgálat egyes Bronco modellekben tapasztalt állítólagos szelephibára összpontosított. A közelmúltbeli fejlemények miatt azonban szintet lépet az eljárás, a szakhatóság kiterjesztette a vizsgálatot 708 837 Ford pickupra és terepjáróra, illetve a Ford luxusdivíziója, a Lincoln által gyártott modellekre.

Eredetileg az NHTSA vizsgálata „csak” több mint 25 ezer, 2,7 literes EcoBoost motorral felszerelt 2021-es Broncóra vonatkozott, miután 26 panasz érkezett amiatt, hogy országúti sebességnél hirtelen csökkent a motor teljesítménye, az autó leállt, és nem lehetett újraindítani. A teljesítményvesztést a hivatalt "katasztrofális motorhibának" minősítette, és a szelepek meghibásodását nevezte meg okként.

Most az NHTSA meghibásodást vizsgáló hivatala (ODI) a vizsgálatot „mérnöki elemzési szakaszba” emelte, és bekérte a Fordtól 328 ügyfélpanasz, 487 garanciális igény és 809 motorcserére vonatkozó dokumentációt. Ezek az esetek a 2021-22-es évjáratú Ford Bronco, Edge, Explorer és F-150 járművekre, valamint a 2021-22-es Lincoln Aviator és Nautilus modellekre vonatkoztak. A szóban forgó járművek a Nano motorcsaládhoz tartozó 2,7 literes vagy 3,0 literes EcoBoost motorral vannak felszerelve. Figyelemre méltó, hogy a meghibásodások ellenére nem érkezett jelentés a meghibásodással összefüggésbe hozható  sérülésekről, balesetekről vagy halálos áldozatokról.

Az NHTSA tájékoztatása szerint a vizsgálat során több olyan járulékos tényezőt azonosítottak, amelyek az érintett motorok szívószelepeinek töréséhez vezethetnek.  A mérnöki elemzés részeként az ODI fel akarja mérni a probléma mértékét, elemezni a hiba hatását a motor élettartamára, és információt gyűjt arról, hogy mennyire hatékonyan kezeli a Ford ezt a problémát.

A Ford elismerte, hogy a szívószelep törése katasztrofális motorhibához és a motorerő elvesztéséhez vezethet, és a szelep törése miatt a járműben általában teljes motorcserére van szükség. A Ford szóvivője azt mondta az Automotive Newsnak, hogy az autógyártó támogatja a vizsgálatot, és együttműködik az NHTSA-val. Annak ellenére, hogy szintet lépett a vizsgálat, a Ford nem indít visszahívási kampányt ezekre a járművekre. A mérnöki elemzés eredményei alapján azonban erre sor kerülhet.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.12.08
Ukrán oldalon fennálló áramszünet miatt szünetelt a határforgalom a nagyhódosi közúti....
2025.12.08
A pozsonyi rendőrség december 3-án, szerdán egy közlekedési szabályokból tartott elméleti vizsga....
2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....
2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....