Bemutató

Hétszemélyes Mercedes-Benz SUV

2020.08.24.

Menetpróbán ismerkedtem a Csillagosok első hétszemélyes típusával, amely új színt hoz a sport-használati autók (SUV) palettájára. Praktikus, jól vezethető, dinamikus, gazdag felszerelésű jármű, ami persze az árában is manifesztálódik.

Ma már minden harmadik eladott Mercedes SUV-jellegű, és minden negyedik kompakt méretű – feltartóztathatatlanul tolódik át a vásárlók érdeklődése a kissé magasabb, kényelmesebb kocsikra. Ennek az igénynek a GLB családdal tesz eleget Stuttgart, noha nem ott helyben gyártja, hanem Kínának Pekingben, a többi piacra a mexikói Aguascalientesben.

Besorolása szerint kompakt ugyan az autó, de például az új B-osztályhoz képest tíz centiméternyit nyújtottak a tengelytávján, így jóval tágasabb lett a belső tér, ami főképp a 140 milliméternyit előre-hátra csúsztatható második sori ülésen észrevehető. A csomagtartó padlójából kihajtható, maximum 168 centiméter testmagasságú személyeknek ajánlott két hátsó ülés feláras tétel. Összesen négy teljes értékű gyermekülés helyezhető el a kocsiban. A csomagtartó alaphelyzetben sem kicsi, 570 literes (előretolt üléssel 760), de 1805 literig bővíthető. Ezek az adatok olyan embereket is meggyőzhetnek, akik nem sokat adnak az „ikonikus formaterv érzéki letisztultságára”, hogy idézzem a sajtóinformáció fellengzős megfogalmazását.

Lévén a GLB egy SUV, szinte kötelező gyakorlat, hogy „terepre” alkalmas legyen, noha aligha viszi valaki is valódi megpróbáltatások közé. Még szerencse, hogy csak extra felszerelés a 4MATIC összkerékhajtás és az Off-Road technikai csomag, tehát nem muszáj megfizetni és állandóan hurcolni vajmi ritkán hasznos szerkezeti elemeket.  Ha valaki mégis komolyan gondolná az aszfalt elhagyását, éjszaka a MULTIBEAM LED-lámpák 50 km/óra alatt folyamatos világításra kapcsolt ködfényszóróival igazodhat el erdőn-mezőn.

Ezeknél sokkal gyakrabban domborodnak ki a vezetési segédrendszerek előnyei, melyek szintje az S-osztályéhoz mérhető. Továbbfejlesztett kamerás és radaros berendezésének köszönhetően a GLB akár ötszáz méterre előre lát, és bizonyos helyzetekben félautomatikus vezetésre képes. Például kanyarok, körforgalmak és kereszteződések előtt a DISTRONIC aktív távolságtartó tempomat térkép- és navigációs adatok alapján képes megfelelő menetsebességet választani. Az Active Steering Assist új funkciója többek között az aktív sávtartás. A GLB kibővített automatikus újraindulásra is képes, például autópálya-torlódásokban.

Ehhez járul az intuitívan működtethető MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotainment rendszer: briliáns kijelzők és grafikák, személyre szabható megjelenítés, színes vetített kijelző, kiterjesztett valóságú navigáció, tanulékony szoftver és a „Hey Mercedes” paranccsal aktiválható hangfelismerés. Az ENERGIZING vezérlés már a kényeztetés csúcsa: összeköti a kényelmi felszereléseket, illetve a zenei és megvilágítási hangulatokkal, masszázsokkal különféle wellness programokat hoz létre. Az ENERGIZING COACH az adott helyzet függvényében ajánlja fel ezeket. Amennyiben a vezető Mercedes-Benz vivoactive® 3 okosórát vagy más kompatibilis Garmin® eszközt használ, a rendszer figyelembe veszi az ajánláshoz a személyes értékeit, így például stressz-szintjét vagy alvásminőségét is.

A sajtóbemutatóra felsorakoztatott választékból eszembe sem jutott volna a 306 lóerős AMG-kivitelt választani, hiszen 5,2 másodperces gyorsulás nulláról százra, és 250 km/órás csúcssebesség az én szememben kiáltvány a világunk fenntarthatósága ellen, ráadásul egyhamar rókázni kezdhetnének a kicsik, ha apu jól odalépne a gázra. Megelégedtem a GLB 200 d-vel, amelynek teljesítménye „csak” 150 lóerő, fogyasztása gyári adat szerint öt liter, 9 másodperc alatt éri el a százat, és 204-et képes megfutni. Ez már jobban illik egy gyerekeket szállító családi járműhöz. A kipróbált példányt díszvarrásos kárpitozás, AMG Line külső és belső látványcsomag, MULTIBEAM fényszóró, Augmented Reality funkciós navigátor, táblafelismerő asszisztens és vonóhorog-előkészítés dobta fel.

Nagyon fickósan robogott a dízelmotoros kocsi, azonnal ugrott gázadásra, amiben nyilván nagy szerepe volt az éber, villámgyorsan, de észrevehetetlenül váltogató 8G-DCT automatának. Olyan jól tette a dolgát, hogy csak próbaképpen nyúltam néha a volánbillentyűkhöz, aztán rábíztam magam. Tetszett a futómű is, jó kompromisszum a biztos útfogás és a kényelmes rugózás között. Kimondottan élvezetes volt felröppenni Óbudáról Dobogókőre, majd vissza, az autó dinamikája még ebben a szerényebb változatban is megadta azt a vérpezsdítő hatást, amely fontos tényező a vezető kondicionálásában.

Jóllehet ez a kocsi a józanabb szempontok szerint választó vevők jelöltje lehet, ára természetesen „csillagos”, alapból megközelíti a 15 milliót, és ha megrendelnek hozzá mindent, ami szebbé és biztonságosabbá teszi vele az életet, akkor már jóval nagyobb szám fejezi ki az árcédulán műszaki-, dizájn- és kidolgozási színvonalát. Igényes nagycsaládok minden ésszerű igényét kielégítheti az öt- vagy hétszemélyes GLB.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....