Toyota Hiace

Hibrid hajtásláncot kaphat a Toyota Hiace

2021.07.21.

Kétliteres plug-in hibrid hajtáslánccal bővíti az új generációs Hiace könnyű haszongépjármű választékát a Toyota. A teljesen átdolgozott modell a tervek szerint két éven belül forgalomba kerül.

 

 

Újabb haszonjárművét szereli fel csekély károsanyag-kibocsátású hajtáslánccal a Toyota. Ezúttal az ikonikus Hiace kerül sorra, amelyet az autógyártó legmodernebb plug-in hibrid egysége erősít majd, írja a japán Spyder7 internetes autós szaklap.

A Toyota jelenleg kétféle, hálózatról tölthető hibrid hajtásláncot kínál: az 1.8 literes benzinmotor köré épülő egységet, amely a Prius Plug-In Hybridben 122 lóerős rendszerteljesítményt ér el, valamint a RAV4 Plug-In Hybrid 2.5 literes variánsát, 306 lóerős összesített teljesítménnyel. S hogy melyiket kaphatja meg a megújuló Hiace?

A Toyotával remek kapcsolatot ápoló Spyder 7 szerint egyiket sem: ők úgy tudják, egy új fejlesztésű, 2.0 literes plug-in hibrid hajtáslánc kerülhet a Hiace orrába.

Apropó, orr! A Toyota Hiace eddigi öt generációjában rendre az ülések alá szerelték a motort, az újonc azonban szakít ezzel a helytakarékos, ám ergonómiai és biztonsági szempontból kedvezőtlen megoldással, és ténylegesen az orrában hordja motorját.

Ezt a megoldást több ázsiai és óceániai piacon már 2019 óta alkalmazza a Hiace; a 2022-től Japánban forgalmazott újdonság ennek a modellnek lesz egy jelentősen megújult kiadása. Átteszik ugyanis a modern TNGA platformra a típust, ami stabilabb menettulajdonságokat és fokozott passzív biztonságot nyújt, valamint fejlett biztonsági és kényelmi elektronikai tartalom bevezetését teszi lehetővé. Így kerülhetnek például keskeny LED-es fényszórók az autóba, amelyek a Spyder7 által alkotott fantáziarajzon különösen látványossá teszik a Hiace szögletes orrát.

Az állítólag 2023-tól rendelhető, új generációs plug-in hibrid modell műszaki paramétereiről még nincsenek pontos információk, azt azonban tudjuk, milyen más hajtásláncok mellett fog szolgálatot teljesíteni. A jelenlegi széria egy 2.0 literes szívó benzinmotorral indít, ennek további sorsa ismeretlen.

Az aktuális kínálat csúcsán a 290 lóerős, 3.5 literes V6-os 7GR-FKS benzinmotor áll, alatta pedig a megújult Toyota Hilux 2.8 literes erőforrásával rokon, 178 lóerős dízelmotor helyezkedik el. Érdekesség, hogy a 3.5 V6 ugyanarra a motorblokkra épül, mint a Lexus LS 500h luxuslimuzin hibrid hajtáslánca, és valóban, már két éve felmerült, hogy erre alapozva öntöltő hibridként válhatna takarékosabbá, nyomatékosabbá a Hiace.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.09.17
Ha a BMW vagy éppen a Chevrolet márkákra gondolunk, azonnal autók jutnak eszünkbe, pedig számos....
2021.09.17
- Újraindít járatokat Budapestről a londoni Gatwick repülőtérre, Oslóba és Odesszába, Debrecenből....
2021.09.17
- Csehországban  éves összehasonlításban 12,3 százalékkal 147 ezer 659-re nőtt az új....
2021.09.17
Visszatért pénteken a Földre a kínai űrállomás előkészítésén dolgozó három kínai űrhajós, aki három....
2021.09.17
Moszkva polgármestere azt javasolta, hogy kobozzák el a hatóságok a módosított hangfogójú,....
2021.09.17
Az érintett útszakaszt teljes szélességében lezárták Egyházaskozár és Bikal között. ..
2021.09.17
A legnépszerűbb európai Lexus-ként ismert, és szegmense egyik legkelendőbb modelljének számító UX....
2021.09.17
A helyszínelés idejére a rendőrök teljes szélességében lezárták az érintett útszakaszt, kerülni a....
2021.09.17
Romániában 16 százalékkal nőtt a járműgyártás az első nyolc hónapban a tavalyi azonos időszakhoz....
2021.09.17
- Forgalomkorlátozás lesz a 10-es főút Pilisvörösvári szakaszán burkolatfelújítás miatt szeptember....