autó eladások
Miközben a globális autópiac stagnál, a Toyota és prémium márkája, a Lexus, a vállalatcsoport Európában nem forgalmazott budget márkájához, a Daihatsuhoz hasonlóan növekedéssel zárta az év első 5 hónapját. Január és május között világszerte 3.649.110 új Toyota (1,6%-os bővülés), 297.107 új Lexus (+8%), 369.541 új Daihatsu (+1,3%) és 75.458 új Hino (+1,8%) talált gazdára.
A Toyota és a Lexus minden korábbinál intenzívebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos inváziót indított idén, ami meg is látszik az értékesítési eredményeken. A Toyota világszinten három legfontosabb modellje, a Corolla (a világ legnépszerűbb személyautója), a RAV4 (a világ legnépszerűbb SUV-ja) és a Camry (a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás szedánja) egyaránt vadonatúj generációval jelentkezett, amelyek mindegyikéhez elérhető a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtása. A Lexus két legfontosabb újdonsága idén az ES felsőkategóriás luxuslimuzin legújabb generációja és a vadonatúj UX crossover, amelyek szintén a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos hajtásával tarolnak.