alternatív meghajtású autók

Hidrogénüzemű defender prototípust fejleszt a Jaguar Land Rover

2021.06.17.

A Jaguar Land Rover az új Land Rover Defenderre épülő, hidrogénüzemű (hydrogen fuel cell electric vehicle – FCEV) prototípus fejlesztésébe kezdett. A tesztelés még idén elkezdődik.

Az FCEV koncepció összhangban áll a gyártó azon célkitűzésével, mely szerint 2036-ra el kívánja érni a zéró károsanyag-kibocsátást a modelljeiben, illetve 2039-ig a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátást a teljes ellátási láncára vonatkozóan – a múlt hónapban meghirdetett Reimagine stratégiához alkalmazkodva.

Fotó: Jaguar

Az FCEV technológiával működő járművek – melyek motorját hidrogénből termelt elektromosság hajtja – kiegészítik az akkumulátoros elektromos járművek sorát a nettó zéró kibocsátás felé vezető úton.

A hidrogénhajtású üzemanyagcellás elektromos járművek nagy energiasűrűséget biztosítanak és gyors tankolást tesznek lehetővé, emellett hidegben is minimálisan csökken a hatótávolságuk. Ezért a technológia ideális a nagyméretű, hosszabb hatótávolságú járművek részére, amelyek szélsőségesen hideg vagy meleg környezetben működnek.

2018 óta megduplázódott az utakon a hidrogénhajtású járművek száma, míg a töltésükre alkalmas állomások mennyisége 20%-kal nőtt. Előrejelzések szerint 2030-ra világszerte a 10 milliót is elérheti az FCEV-k létszáma, míg a töltőállomásoké a 10 ezret.

A Jaguar Land Rover fejlett mérnöki technológiákon alapuló, Project Zeus néven ismert projektjét részben a brit kormány által támogatott Advanced Propulsion Center finanszírozza. A kutatás lehetővé teszi a mérnökök számára, hogy megértsék, hogyan lehet optimalizálni a hidrogénalapú erőátvitelt az ügyfelek által elvárt teljesítmény és képességek elérése érdekében, legyen szó a hatótávolságról, a töltésről, a vontatásról vagy az off-road képességekről.

Az új Defender kipufogógáz-kibocsátás nélküli FCEV prototípusának tesztelését 2021 végén kezdik meg az Egyesült Királyságban, elsősorban a legfontosabb tulajdonságok, mint például a terepképességek és az üzemanyag-fogyasztás vizsgálatával.

A Project Zeus megvalósítása érdekében a Jaguar Land Rover világszínvonalú K+F partnerekkel fogott össze, köztük a Delta Motorsporttal, az AVL-lel, a Marelli Automotive Systems-szel és az Egyesült Királyság Akkumulátoripari Központjával (UKBIC).

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....