Genfi Autószalon

Hivatalosan is bemutatkozott az új McLaren

2014.02.18.

A 650S erősebb az alapjait adó MP4-12C-nél, a külseje viszont a P1-est idézi.


A két napja kiszivárgott képek hatására a McLaren hivatalosan is leleplezte az MP4-12C és a P1-es közé pozícionált harmadik utcai modelljét, a 650S-t, amely – ahogy a neve is mutatja – 650 lóerős motort kapott. Az újdonság az MP4-12C ráncfelvarrásának is tekinthető, az alkatrészeiknek csak a 25 százaléka különbözik.

Szemből a kocsi a csúcs-McLarentől kölcsönzött LED-es fényszórók miatt úgy néz ki, mint a P1, hátulról viszont nehéz megkülönböztetni az MP4-12C-től. A külső változások között meg kell még említeni a megnövelt légbeömlőt az ajtókon, a módosított aktív aerodinamikai elemeket, és az új könnyűfém felniket. Bár a kocsi légellenállása nem romlott az MP4-12C-hez képest, a 650S a változásoknak köszönhetően 24 százalékkal több leszorítóerőt termel 150 mérföld/h (241 km/h) sebességnél.

A belső tér csak annyiban tér el az MP4-12C-étől, hogy több az alcantarával borított felület, az extralistát azonban jelentősen kibővítették: felárért elérhető lett a P1 szénszálas ülése (amelynek nem lehet állítani a háttámláját a súlycsökkentés miatt), az elektromos kormányállítás, a tolatókamera és a még több szénszálas dekorációt tartalmazó csomag.

A középmotoros 650S-ben az MP4-12C-ből származó 3,8 literes biturbó V8-as 25 lóerővel erősebb változata dolgozik, amely 678 Nm-es nyomatékot ad le, de átdolgozták a hétfokozatú duplakuplungos váltót is a gyorsabb váltások érdekében. A változások eredményeképp a százas sprintet 0,1 másodperccel gyorsabban, kereken három másodperc alatt teljesíti az autó, 200 km/h-ra pedig fél másodperccel hamarabb, 8,4 másodperc alatt gyorsul fel, a 331 km/h-s végsebesség nem változott.

Áthangolták a menetdinamikai szabályzórendszereket is, 22 százalékkal feszesebb rugókat kapott a futómű, és bevezették a ProActive Chassis Control nevű futóművezérlő rendszert, amely a hajtáslánctól függetlenül, három állásban (normál, sport, pálya) engedi állítani a lengéscsillapítás beállításait.

A 650S 20 ezer fonttal kerül többe a továbbra is a kínálatban maradó MP4-12C-nél, a kupé így 195 ezer, a nyitható tetejű Spider 215 ezer fontba kerül.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.16
Vasárnap hajnalban a Csapról Bécsbe tartó Hortobágy EuroCity (EC 140) a Sóstóhegy megállóhelynél....
2025.02.16
A világ egyik leggyorsabb, legritkább hiperautója a Koenigsegg Jesko. Akkor mégis mit keres porosan....
2025.02.15
Télen kell kabriót, és motort venni! Tartja az ősi bölcsesség. Amiben van is ráció, hiszen a....
2025.02.15
A német gyártó egy rózsával borított elektromos hot hatch-et állított ki Londonban a szerelem....
2025.02.15
1,4 milliárd dolláros adótörvény miatt – írja az orf.at.   ..
2025.02.15
A bajor prémiumgyártó a világ legnagyobb olyan járműflottájával rendelkezik, amelynek tagjai OTA....
2025.02.15
Néhány hét múlva indul a Flórián téri felüljárók felújítása, ami hosszú hónapokra jelentős forgalmi....
2025.02.15
Divatos, látványos kütyük nélkül is hozza a jövő élménydús, könnyed vezetési élményét az Ioniq 5,....
2025.02.15
A Carlos Sainz-ot is a soraiban tudó brit istálló új néven folytatja 2025-től. ..
2025.02.15
A japán tuningcégek által már korábban felfedezett Hiace-hez már a gyári GR Sport kínálatából is....