Genfi Autószalon

Hivatalosan is bemutatkozott az új McLaren

2014.02.18.

A 650S erősebb az alapjait adó MP4-12C-nél, a külseje viszont a P1-est idézi.


A két napja kiszivárgott képek hatására a McLaren hivatalosan is leleplezte az MP4-12C és a P1-es közé pozícionált harmadik utcai modelljét, a 650S-t, amely – ahogy a neve is mutatja – 650 lóerős motort kapott. Az újdonság az MP4-12C ráncfelvarrásának is tekinthető, az alkatrészeiknek csak a 25 százaléka különbözik.

Szemből a kocsi a csúcs-McLarentől kölcsönzött LED-es fényszórók miatt úgy néz ki, mint a P1, hátulról viszont nehéz megkülönböztetni az MP4-12C-től. A külső változások között meg kell még említeni a megnövelt légbeömlőt az ajtókon, a módosított aktív aerodinamikai elemeket, és az új könnyűfém felniket. Bár a kocsi légellenállása nem romlott az MP4-12C-hez képest, a 650S a változásoknak köszönhetően 24 százalékkal több leszorítóerőt termel 150 mérföld/h (241 km/h) sebességnél.

A belső tér csak annyiban tér el az MP4-12C-étől, hogy több az alcantarával borított felület, az extralistát azonban jelentősen kibővítették: felárért elérhető lett a P1 szénszálas ülése (amelynek nem lehet állítani a háttámláját a súlycsökkentés miatt), az elektromos kormányállítás, a tolatókamera és a még több szénszálas dekorációt tartalmazó csomag.

A középmotoros 650S-ben az MP4-12C-ből származó 3,8 literes biturbó V8-as 25 lóerővel erősebb változata dolgozik, amely 678 Nm-es nyomatékot ad le, de átdolgozták a hétfokozatú duplakuplungos váltót is a gyorsabb váltások érdekében. A változások eredményeképp a százas sprintet 0,1 másodperccel gyorsabban, kereken három másodperc alatt teljesíti az autó, 200 km/h-ra pedig fél másodperccel hamarabb, 8,4 másodperc alatt gyorsul fel, a 331 km/h-s végsebesség nem változott.

Áthangolták a menetdinamikai szabályzórendszereket is, 22 százalékkal feszesebb rugókat kapott a futómű, és bevezették a ProActive Chassis Control nevű futóművezérlő rendszert, amely a hajtáslánctól függetlenül, három állásban (normál, sport, pálya) engedi állítani a lengéscsillapítás beállításait.

A 650S 20 ezer fonttal kerül többe a továbbra is a kínálatban maradó MP4-12C-nél, a kupé így 195 ezer, a nyitható tetejű Spider 215 ezer fontba kerül.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.13
Tesztüzemben megkezdte működését szerdán a MÁV-Volán-csoport EMMA (Egységes Menetrend....
2024.06.13
A BYD (Build Your Dreams) a konnektorról tölthető, tisztán elektromos és plug-in hibrid autók....
2024.06.13
A súlyos baleset Levél közelében történt, az 1-es főút érintett szakaszát teljes szélességében....
2024.06.13
A kínai kereskedelmi minisztérium, valamint a külügyminisztérium kifogásolta és élesen bírálta az....
2024.06.13
Országosan ellenőrzik az egyenruhások a járművezetőket 2024. június 17. és 23. között – írta a ORFK....
2024.06.13
Kínai startup cég szállítja az új Mercedes-Benz CLA-osztály kettes szintű önvezetéséért felelős....
2024.06.12
A Porsche gratulál Rudi Linsnek 80. születésnapja alkalmából – írja honlapján a német sportautó....
2024.06.12
A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, és a magyar nemzetgazdasági miniszter is bírálta....
2024.06.12
Sci-fibe illő látvány tárul az elé, aki belép a Dongfeng egyik dél-kínai gyárába: mesterséges....
2024.06.12
Június 15. és 16. között rendezik meg a 92. Le Mans-i 24 órás autóversenyt, amelyen a japán gyári....