Genfi Autószalon

Hivatalosan is bemutatkozott az új McLaren

2014.02.18.

A 650S erősebb az alapjait adó MP4-12C-nél, a külseje viszont a P1-est idézi.


A két napja kiszivárgott képek hatására a McLaren hivatalosan is leleplezte az MP4-12C és a P1-es közé pozícionált harmadik utcai modelljét, a 650S-t, amely – ahogy a neve is mutatja – 650 lóerős motort kapott. Az újdonság az MP4-12C ráncfelvarrásának is tekinthető, az alkatrészeiknek csak a 25 százaléka különbözik.

Szemből a kocsi a csúcs-McLarentől kölcsönzött LED-es fényszórók miatt úgy néz ki, mint a P1, hátulról viszont nehéz megkülönböztetni az MP4-12C-től. A külső változások között meg kell még említeni a megnövelt légbeömlőt az ajtókon, a módosított aktív aerodinamikai elemeket, és az új könnyűfém felniket. Bár a kocsi légellenállása nem romlott az MP4-12C-hez képest, a 650S a változásoknak köszönhetően 24 százalékkal több leszorítóerőt termel 150 mérföld/h (241 km/h) sebességnél.

A belső tér csak annyiban tér el az MP4-12C-étől, hogy több az alcantarával borított felület, az extralistát azonban jelentősen kibővítették: felárért elérhető lett a P1 szénszálas ülése (amelynek nem lehet állítani a háttámláját a súlycsökkentés miatt), az elektromos kormányállítás, a tolatókamera és a még több szénszálas dekorációt tartalmazó csomag.

A középmotoros 650S-ben az MP4-12C-ből származó 3,8 literes biturbó V8-as 25 lóerővel erősebb változata dolgozik, amely 678 Nm-es nyomatékot ad le, de átdolgozták a hétfokozatú duplakuplungos váltót is a gyorsabb váltások érdekében. A változások eredményeképp a százas sprintet 0,1 másodperccel gyorsabban, kereken három másodperc alatt teljesíti az autó, 200 km/h-ra pedig fél másodperccel hamarabb, 8,4 másodperc alatt gyorsul fel, a 331 km/h-s végsebesség nem változott.

Áthangolták a menetdinamikai szabályzórendszereket is, 22 százalékkal feszesebb rugókat kapott a futómű, és bevezették a ProActive Chassis Control nevű futóművezérlő rendszert, amely a hajtáslánctól függetlenül, három állásban (normál, sport, pálya) engedi állítani a lengéscsillapítás beállításait.

A 650S 20 ezer fonttal kerül többe a továbbra is a kínálatban maradó MP4-12C-nél, a kupé így 195 ezer, a nyitható tetejű Spider 215 ezer fontba kerül.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.07.15
Háborús anyaghiány és kreatív közlekedési álmok megtestesítője, mégsem terjedt el. ..
2024.07.15
A Formula 1 Magyar Nagydíjat július 19-21. között rendezik, melyet idén is hatalmas érdeklődés övez....
2024.07.15
Francia-kínai koprodukcióban, a Renault és Geely partneréségének köszönhetően újra életre kelt....
2024.07.15
Az első fél évben 0,3 százalékkal kevesebb motorbenzin és 1,2 százalékkal kevesebb gázolaj fogyott....
2024.07.15
Egyikük André Citroën, a merészen új utakat járó márkaalapító, a másikuk egy új korszakot megnyitó....
2024.07.15
A Hosszútávú-világbajnokság idei ötödik futamán, Interlagosban akár a kettős győzelem is....
2024.07.15
Továbbra is piaci átlag felett dübörög az AutoWallis Kiskereskedelmi Üzletágának teljesítménye,....
2024.07.15
Vádat emelt az ügyészség egy férfi és három társa ellen, akik a vádhatóság szerint valótlan....
2024.07.15
Már takarékos, de még nem szénnéfolytott motorok, hot hatchek, és megfizethető, változatos....
2024.07.15
Tavalyi eredményéhez képest 12 helyet javítva, ismét a top 400-ban szerepel a győri Széchenyi....