pneumobilok

Hobbijuk lesz később a szakmájuk

2014.11.25.

Néhány százezer forintból épített pneumobiljuk felveszi a versenyt a milliós vetélytársakkal. A szerény költségvetés kreativitásra sarkallja a fiatal szegedi mérnökhallgatókat.

Bene Sándor, a 2012-ben alapított Pepp-air csapatkapitánya elsőévesként csöppent bele a léghajtásosjármű-építésbe Szegeden. Ő a legrégebbi tag, Dobos Péter Levente, Csamangó Dávid és Ádám László később csatlakoztak. Mindannyian a szegedi egyetem mérnöki karán tanulnak, a diploma megszerzése után járműépítéssel, -tervezéssel és mechatronikával szeretnének foglalkozni. Életformaként tekintenek a fejlesztésre, szabadidejük nagy részét ezzel kötik le - írja a delmagyar.hu.

A pneumobilok egyik magyarországi fellegvárában, a Szegedi Tudományegyetemen a hallgatók 5 éve rendszeresen versenyeztetnek sűrített levegővel működő járműveket. Az MK Laren, a Diff-Air és a Pneugeot is szép sikereket ért el eddig, akárcsak a Pepp-air.


Fotók: Frank Yvette/delmagyar.hu

Legutóbb a TechTogether nevű vetélkedőn jártak, kibővített 10 fős létszámmal, jövőre a VIII. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen két csapattal indulnak.

A Pepp-air támogató oktatója Tóth István Tibor, akire a srácok – saját bevallásuk szerint – bármilyen szakmai kérdésben számíthatnak. – A teljes tervezési és építési folyamatot átláthatjuk, mire elkészülünk, de oktatóinktól is könnyebben tanulhatunk – mondta Dobos Péter Levente. Bene Sándor szerint miközben értékes tudást szereznek, a versenyek során cégek képviselőit is megismerik.


A Pepp-air első pneumobilja 400 ezer forintból készült, ami jóval kisebb összeg, mint amennyit a tehetősebb csapatok költenek. Az alkatrészeken is próbáltak spórolni: nem használtak magnéziumból készült elemeket, és nem fejlesztettek saját váltót, a prototípusba Simsonból, később Trabantból szerelték át. Versenyzésre használt járművük 120 kilogrammos tömeggel, 400 newtonméteres forgatónyomatékkal közel 50 kilométer/órás csúcssebességgel és 150 méteren 40 kilométer/órás gyorsulással bír.

A hajtásrendszer lényege, hogy egy 100 milliméter átmérőjű, 500 milliméter lökethosszal rendelkező munkahenger lineáris mozgásából állít elő forgó mozgást, sűrített levegő segítségével. – A mechanikus szerkezet olyan jól sikerült, hogy legutóbb Kecskeméten, a Aventics Pneumobil Gálafutamon programozható vezérléssel működő járgányokat is meg-
előzve bronzérmet szereztek – írja delmagyar.hu.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....