Mercedes-Benz Citan

Hogy mekkora? – Mercedes-Benz Citan 112 CDI teszt

2022.05.25.

Hát ÓRIÁSI! Mindezt jelezték is egy kevésbé diszkrét, a furgon oldalán végigfutó felirattal, ami miatt kaján vigyorral fordult utánam mindenki az utcán. Pedig itt tényleg az autó méretére gondoltak, és nem másra.

Persze megérthető, hogy a Mercedes-Benz ennyire feltűnően büszke a Citan új generációjára, hiszen éppen idén 10 éves a modellcsalád. Ennek ellenére mégis csak a második generációnál tartunk, amit már a Renault-Nissan új, CMF-CD padlólemezére építettek, ezért megkaphat egy sor modern kiegészítőt, amikkel jó ideig versenyképes maradhat a kishaszonjárművek népes szegmensében.

Nem véletlen tehát, hogy az orr kialakításon kívül szinte mindenben megszólalásig hasonlít a Renault Kangoora (vagy éppen a Nissan Townstarra). Persze arra azért odafigyeltek, a Mercedes 12 mm-rel hosszabb legyen, mint a másik két testvére, hiszen mégis csak egy prémium márkáról beszélünk. Viszont úgy gondolom, hogy mégsem emiatt, hanem az utastér extra komfortja miatt választhatják majd a Mercedes csomagszállítóját a többiekkel szemben.

Az ajtókat kinyitva rögtön feltűnik, hogy ez bizony egy báránybőrbe bújtatott Mercedes. Elképesztő, de itt is megkapjuk ugyanazt a már-már luxus műszerfalat, amit megszokhattunk a személyautókban, persze egy fokkal egyszerűbb anyagokból építve, de a gyönyörű, és finoman kattanó légbeömlőkkel, patent felbontású kijelzőkkel, és a zseniális tapipados multikormánnyal, amit 92 ezer forintért pihe-puha bőrrel fednek – utóbbit úgy képzelem, hogy egy haszonjárműben különösen lehet értékelni egy hosszú munkanap során, a hangulaton legalábbis mindenképp sokat dob, ha finom anyagokat tapintunk.

Itt-ott viszont meglepően kirívó volt az olcsósítás. A tesztautót például dupla utasüléssel szerelték, ami két felnőttnek túl kicsi, egynek viszont kényelmetlen, hiszen nagyon oldalra szorul, ezért a lehajtható napellenző is elveszti funkcióját, és a biztonsági övét is csak nehézkesen tudja bekötni. Ráadásul ezt az üléstípust nem is lehet lehajtani könyöklőnek, vagy tablettartónak. Én sokkal inkább szavaznék egy szimpla utasülésre a Citanban, hiszen így a kiálló váltóharang sem zavaró a térdnek, ráadásul elérhetőek lesznek a központi pohártartók, amik duplaülés esetén az ülőlap alá kerülnek, ezért használhatatlanok. Értem én, hogy gyártósori komplexitás csökkentés, de azért ez így nem túl elegáns.

Összességében meglepően személyautós a Citan vezethetősége, de azért a furgonos, magas üléspozíció megadja azt a komolyság érzést is, amire kiskorunk óta vágyunk. Nálam ráadásul metál színben, szürke 16-colos felniken, fényezett lökhárítókkal, kétoldali tolóajtókkal járt, amikkel egészen tetszetős az összkép.Sajnos két testvérét még nem próbáltam, így nem tudom azokkal összevetni, de a Citanban a futómű meglepő finomságot hordozott. Budapest legkátyúsabb útszakaszain is rendkívül puhán vitt át, pedig az a tapasztalat, hogy a haszonjárműveket nagyobb terhelésre hangolják, és üresen pattogni szoktak.

Amit viszont úgy tűnik, hogy nem kaphat meg a Mercedes, az a Kangoo kivehető B-oszlopja, az „Open Sesame” pedig egy erős ziccer a franciáknak, ha a belvárosi pakolhatóságról van szó. Nálam a legerősebb, 116 lóerős változatában járt az 1,5 literes dízelmotor, aminek van egy szerethető, nyugodt karaktere. Annak ellenére, hogy egy nyomatékos, erős motorról beszélünk, mindig finoman tölt be a turbó, és nincsenek felesleges késlekedések sem. Kiforrottnak hatott a 6-fokozatú kéziváltóval párosítva a hajtáslánc, ami városban 5,3 literes fogyasztással is megelégedett, míg az autópályázással, fotózással, hegymászással is tarkított nagy tesztátlag 6,4 liter lett. Egyébként autópályán elég erőteljes a szélzaj, talán a lapát tükröknek köszönhetően.

A tesztalanyunkhoz hasonló Citan 112 CDI PRO jelenleg valamivel (bruttó) 9 millió forint felett indít a konfigurátor szerint – cserébe Mercedes kulcsot forgathatunk a logisztikai központ közepén. Jelenleg csak a 2716 mm tengelytávú rövid változat kapható, 462 kg hasznos terhelhetőséggel, 2,2 tonna össztömeggel. A raktér magassága 1059 mm, míg az oldalajtók szélessége 615 mm. Hamarosan érkezhet a hosszított és Mixto kivitel is, valamint természetesen elérhető lesz eCitan néven a teljesen villanyos változat is.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A központi járási ügyészség közvetítői eljárás céljából felfüggesztette az eljárást azzal a....
2024.04.20
Az Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint márciusban 80 százalékkal nőtt az értékesítés 2023-....
2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....