terepjáró
A Mercedes szerint annyira jelentősek lesznek a módosítások, amelyeket végrehajtanak a terepjárón, hogy gyakorlatilag új modellként kell majd tekinteni a G-osztályra.
„Óvatosan kell bánnunk a hagyományainkkal” – nyilatkozta Andreas Zygan, a Mercedes szabadidő-autós részlegének vezetője. „Olyasmit kínálunk, ami tényleg különleges. Tavaly, a 34. évében adtuk el a legtöbbet a G-osztályból. Ez fantasztikus, ez az autó az egyik jelképünk” – tette hozzá.
A brit Autocar úgy tudja, bár az autó kódneve megmarad W463, a szerkezetét erősen átdolgozzák. Több alumíniumot fognak fölhasználni hozzá, és kiszélesítik 100 mm-rel. A tervek szerint a jelenleg 2570 kilogrammos tömegből 200 kilogrammot lefaragnának. Új, három- vagy négylengőkaros első futóművet építenek be, amely kevesebb helyet foglal majd el az utastérből, és a hidraulikus szervokormányt is üzemanyag-takarékosabb elektromos szervora cserélik.
A kocsi külseje keveset változik majd, megmaradnak az olyan jellegzetes részletek, mint a közel függőleges szélvédő. a külső kissé hasonlít majd a 2012-es Los Angeles-i autószalonon bemutatott Ener-G-Force tanulmányautóra, amely a G-n kívül a következő GL-osztályt is előrevetítette. A belső tér tágasabb és kényelmesebb lesz, bizonyos alkatrészeket az új C-osztályból vesznek majd át hozzá, és az üléseket is áttervezik.
Fejlődik az alkalmazott technika is, megjelennek a vezetéstámogató rendszerek és a LED-es fényszóró. Új fejlesztésű, soros hathengeres motorokkal érkezik majd a terepjáró, az M256 nevű turbós benzinest és az OM656 nevű turbódízelt is a 2016-ban érkező új E-osztályban fogják először leleplezni. Előbbi több mint 360, utóbbi több mint 300 lóerős lesz. Mindkettőhöz alapáron jár majd a Mercedes új, kilencfokozatú automata váltója, amely sokat képes javítani a fogyasztáson.