Kia

Hybrid 48V-os hajtáslánc a KIA Ceed-ekben

2020.07.09.

 Kia bemutatta EcoDynamics+ Hybrid 48V-os dízelelektromos hajtásláncát Ceed-sorozatban 

Az EcoDynamics+ hajtásokban a villanymotorként is működtethető, szíjhajtású generátor dolgozik együtt a Kia 1,6 literes, ‘Smartstream’ sorozatú dízelmotorjával. Az eredmény: csökkenő széndioxid-kibocsátás és alacsony üzemeltetési költségek. Az új hajtáslánc a dízelmotor 136 LE-s teljesítményváltozatával érhető el. 
 
A Hybrid 48V technológiai megoldásai révén a Ceed modellcsalád CO2-kibocsátása csökken, ami ugyanakkor nem jár együtt a menetteljesítmények romlásával. 
 
Az EcoDynamics+ Ceed modellek ötajtós és kombi változatai, valamint az XCeed is a Kia szlovákiai, zsolnai üzemében készülnek. A mostantól számos európai piacon megjelenő új, Hybrid 48V modellváltozatokat továbbra is a Kia 7 éves/150 000 kilométeres garanciájával értékesítik. 
 
 
EcoDynamics+ Hybrid 48V-os dízelmotoros hajtáslánc villanymotorként is működő generátorral  A Ceed modellek Hybrid 48V hajtásláncában a Kia által valaha gyártott legtisztább üzemű ‘Smartsteam’ dízelmotor dolgozik együtt az EcoDynamics+ 48V-os, villanymotorként is működtethető – és így a dízelmotornak az autó hajtásába besegítő – generátorával. 
 
Az EcoDynamics+ azáltal biztosít nagyobb hatékonyságot a dízelmotornak, hogy begyűjti, majd visszaforgatja a mozgási energiát, ami a hagyományos hajtásokban jelentős részben 
Kontakt: Rusótzky Viktória Tel: +36 30 385 7877 E-mail: viktoria.rusotzky@kiamotors.hu 
 
veszendőbe megy. A 48V-os generátor felhasználja a nagyrészt motorféküzemben összegyűjtött, és a 48V-os lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátorban tárolt elektromos energiát, így gyorsításkor villanymotorként dolgozik, ezáltal csökken a dízelmotor terhelése, a károsanyag-kibocsátás, valamint a fogyasztás is. 
 
A Hybrid 48V-os rendszer szíjhajtással kapcsolódik közvetlenül a dízelmotor főtengelyére, és zökkenőmentesen vált a „motor”, és a „generátor” üzemmódok között. Motoros üzemmódban teljesítményével és forgatónyomatékával a dízel főtengelyén át segít be a hajtásba. Amint a vezető leveszi a lábát a gázpedálról (bizonyos esetekben az akkumulátor töltöttségétől függően haladás közben is), a szerkezet azonnal generátor üzemmódba kapcsol, és közvetlenül a főtengelytől kapott mozgási energiával tölti a hajtáslánc 48V-os akkuját. 
 
 
A Kia ‘U3’ sorozatú, 1,6 literes CRDi (common-rail direct injection: közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezéses) dízelmotorja szelektív redukciós katalizátort (SCR) is használ a kipufogógázok nitrogénoxid tartalmának jelentős csökkentésére. A Hybrid 48V emellett kevesebb szén-dioxidot és koromrészecskét bocsát a környezetbe, mint a korábbi Kia dízelmotorok. 
 
Az elektromos tengelykapcsoló-működtetéssel (clutch-by-wire) kiegészített intelligens kézi sebességváltó tovább növeli a hatékonyságot A Ceed a Kia egyik első európai modellje, amit a márka új, intelligens kézi sebességváltójával, az iMT-vel értékesít. Az új erőátvitel kizárólag az EcoDynamics+ Hybrid 48V hajtásláncú modellekhez érhető el. Az elektromos tengelykapcsoló-működtetésű (clutchby-wire) erőátvitel hozzájárul a Hybrid 48V nagyobb üzemanyag-hatékonyságához, ami kisebb fogyasztást, és alacsonyabb széndioxid-kibocsátást is jelent, miközben a kézi váltás élvezete és szabadsága változatlan marad. 
 
A hagyományos mechanikus tengelykapcsoló helyett az iMT-ben egy teljesen elektromos rendszer működik, így az erőátvitel működése a korábbinál sokkal pontosabban igazítható a Hybrid 48V-os hajtásláncok igényeihez. A belsőégésű motor jóval korábban leáll, mint ahogy azt a Kia hagyományos startstop rendszereiben megszokhattuk, majd a villanymotorként is működtethető, 48V-os generátor indítja azt újra hangtalanul és gyorsan. A rendszer alapbeállításának tekinthető Eco üzemmódban a motor menet közben is leállhat (125 km/hig), és csak akkor indul újra zökkenőmentesen, ha a vezető a gázra lép, vagy kinyomja a kuplungpedált. A rendszer működésének hatására javul az üzemanyag-hatékonyság és csökken a CO2-kibocsátás (valós vezetési körülmények között). 
 
A váltó akkor is a korábban kapcsolt sebességfokozatban marad, amikor a belsőégésű motor leáll, és a dízel csak akkor indul újra, ha a vezető vagy a fékre, vagy a gázra lép. A motor azonban üres fokozatban indul újra, amint a vezető kinyomja a kuplungot a váltáshoz, illetve akkor is, ha az autó sebessége túl alacsony a korábban kiválasztott sebességfokozathoz. 
 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.08.15
A pontversenyben élen álló Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője nyerte a Forma-1-es Spanyol....
2020.08.15
Jiri Novák Csehországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.08.15
Először látható grafikákon a Nissan Magnite utastere, ami ugyan egy Indiának szánt modell, de....
2020.08.15
A frissen kiszivárgott iparági hírek szerint egy évvel korábban, már 2022-re elkészülhet a....
2020.08.15
Lewis Hamilton nyerte a Forma-1-es Spanyol Nagydíj harmadik szabadedzését szombaton Barcelonában. ..
2020.08.15
Az ország északnyugati sarkában épülő négysávos autóút Dömper és a Subterra-Raab által épített....
2020.08.15
Júniusban kezdett magára találni a francia autópiac. Míg a tavaly júniusi autópiac 8,9 százalékos....
2020.08.15
Leállították a szombati Miskolc-ralit, az országos bajnokság második fordulóját, mivel a második....
2020.08.15
Az Egyesült Államokban társadalmi, történelmi és persze praktikus okokból mindmáig az egyik....
2020.08.15
Egy 81 éves ukrán férfi feküdt az A 25-ös osztrák autópálya két oldalát elválasztó füves sávján....