navigáció
A katonai rendszer pontosabb helymeghatározást tett lehetővé, továbbá bevetés esetén a civil frekvencia szüneteltethető volt. A jeladó műholdak ezen tulajdonságát a Clinton éra alatt 2000 május 1-én kapcsolták ki az üzemeltető szervek, a civil használat megkönnyítése és az utasszállító repülőgépek helymeghatározásának segítése céljából.
A mikroelektronika fejlődésével a GPS polgári felhasználása is virágzásnak indult, mivel a GPS vevők egyre kisebb méretben is elérhetővé váltak.
Érdekesség, hogy törvényi szabályozás miatt, biztonsági okokból, csak különleges engedély birtokában készíthető olyan vevő, amely 18 km magasság és 515 m/s sebesség fölött is működőképes. Ezek a paraméterek az ellenséges katonai felhasználást teszik lehetetlenné, ugyanis ezek az úgynevezett cirkáló rakéták és a ballisztikus rakétafejek jellemzőivel függnek össze.
Az 1989-es NAV 1000 sikere után más cégek, például a Garmin (1989), a TomTom (1991) és a Mio (2002) GPS-készülékei számos beszállító, így a Navteq (1987), a Navigon (1991), a SiRF (1995) és a TeleNav (1999) térképeivel és navigációs szoftvereivel kerültek piacra.
Mint sok világhírű találmány kifejlesztésében, a szoftveres, GPS alapú navigációban is kiemelkedő szerepet játszott egy magyar cég
2004 – A Nav N Go megszületése
A 15 éve garázscégként indult, 4 fős startup meglátta a lehetőséget a GPS nyújtotta navigációs megoldásokban és elkezdte fejleszteni a később egész világot meghódító szoftverét, az iGO-t.
2005 – iGO My Way elkészül
Több hónapnyi megfeszített munka után a Nav N Go kiadta az első iGO-t, amely az első olyan szoftver, amely PDA-n futott és Magyarország elektronikus térképét is tartalmazta.
2006 – Európa egyetlen gigabájtban
Az iGO fejlesztőcsapata véghez vitte a lehetetlent, 1 GB-ba sűrítette egész Európa térképét egy SD kártyán. A versenytársak ezt csak több DVD lemezt használva tudták elérni, mivel térképeik sokkal nagyobb helyet foglaltak az adattárolókon.
2007 – Az első 3D térkép, és tájékozódási pontok megjelenése a navigációban
A magyar start-up tette meg az első igazán nagy lépést a háromdimenziós térképek felé: az addigi kétdimenziós térképek helyett 3D-s utakat, tájékozódási pontokat tartalmazó megoldást fejlesztett.
2012 – Az NNG eladásai több mint 20 millió licensznél járnak
A Nav N Go időközben NNG-re egyszerűsítette a nevét, bővítve partnerhálózatát - a cég töretlen sikereket arat a nemzetközi piacokon.
2019 – Az NNG autós navigációt és infotainment rendszereket fejleszt
Az NNG fő profilja ma már az autóipari szoftverbeszállítás. Bár sokan nem tudják, de sok neves autómárkában a cég magyar fejlesztésű szoftvere fut.