fejlesztések

Idén is elképesztő összeget költ majd fejlesztésre a Toyota

2020.05.28.

Közismert, hogy a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójaként ismert Toyota még az autóiparban is kimagasló összeget fordít éves szinten a kutatási és fejlesztési költségekre, nem véletlen, hogy rendre a Lexus prémium autómárkát is jegyző japán autógyártó jegyzi be a legtöbb szabadalmat minden évben. 

Ennek természetesen meg is van az eredménye, a Toyota ugyanis vezető fejlesztőnek számít a részben vagy teljesen elektromos meghajtások területén épp úgy, mint a robotikai fejlesztések, vagy épp az önvezető technológiák fejlesztése tekintetében. A koronavírus okozta gazdasági lassulás nem befolyásolta a vállalat fejlesztési stratégiáját: a 2020 áprilisától 2021 márciusáig tartó üzleti évben 9,565 milliárd eurót szán K+F területre a Toyota, ami 10%-al nagyobb összeg mint a most véget ért üzleti évben.

Toyota tanulmányautó

A Lexus luxusautómárkát is jegyző Toyota az elmúlt években folyamatosan növelte a fejlesztésre szánt költségvetését, az erre a területre hagyományosan a legtöbbet áldozó autógyártó ugyanis ebben látja a biztosítékát annak, hogy sikerrel vegye a részben vagy teljesen elektromos meghajtások és az egyre fejlettebb önvezető technológiák mind szélesebb körű térnyerésének köszönhetően gyökeresen átalakuló iparági környezet jelentette kihívásokat. A Toyota K+F költségvetése két éve még éves 8,2 milliárd euró volt, ez tavaly közel 8,7 milliárd euróra nőtt, idén pedig közel 9,6 milliárd eurót tervez elkölteni erre a területre a vállalat. Ezzel a Toyota a 2018/2019-es és a 2019/2020-as japán üzleti évben is  árbevételének 3,5%-át és nyereségének 42,5%-át fordította fejlesztésekre, a most áprilisban elkezdődött 2020/2021-es üzleti évben ugyanakkor az autógyártó várakozásai szerint K+F költések aránya a tervezett éves bevételek 4.6%-ára és a várt éves profit 220%-ára nő majd.

Ez jól mutatja a Toyota elkötelezettségét a fejlesztések ütemének fenntartása mellett: a japán autógyártó egy olyan évben is 10%-al növeli a K+F tevékenységre fordított költségvetését, amikor nyeresége a koronavírus hatására akár 80%-al is csökkenhet a koronavírus hatásai miatt. Mindez természetesen jelzi azt is, hogy a Toyota egy esetleges rövidtávú negatív piaci hatás miatt nem változtat fejlesztés alapú stratégiai elképzelésein, amelynek a környezetbarát meghajtások és az önvezető technológiák fejlesztése jelentik a legfontosabb pilléreit.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..