autóeladás

Így javítaná az elektromos autót vásárlók elégedettségét a Ford

2023.05.22.

A Ford minap ismertette új elképzeléseit arról, hogyan alakítja még kellemesebbé és élvezetesebbé autói megismerését, kipróbálását, megvásárlását és üzemeltetését – és mindezt elektromos járműveivel kezdi.

Európai márkakereskedőivel együttműködve a vállalat teljes egészében újragondolja az EV-k megvásárlásához vezető folyamatot, amelynek a jövőben minden lépése online hozzáféréssel is elintézhető lesz.

Az új stratégia szerint az érdeklődők online bemutatótermekben és virtuális tesztvezetéseken ismerhetik meg az autókat, akár otthon egy fotelben ülve, akár egy-egy értekezlet 10 perces szüneteiben, majd az így kapott világos információk és átlátható árazás alapján könnyen dönthetnek a vásárlásról. A jármű átvételét is megszervezhetik néhány kattintással, később pedig okostelefonjukon keresztül intézhetik, hogy a szervizmunkák elvégzéséhez a márkaszerviz alkalmazottai el- és visszaszállítsák az autójukat.

A Ford a Koppenhágában megrendezett Bring On Tomorrow Live eseményen körvonalazta innovatív, új stratégiáját a vállalat európai márkakereskedői előtt, akik kulcsfontosságú szereplői lesznek az új generációs vásárlói élmény megteremtésének. A Ford lendületesen dolgozik azon, hogy 2024-re már 10 új elektromos modell szerepeljen európai kínálatában, köztük az új E-Tourneo Courier 1 szabadidő-egyterű, amely ma mutatkozott be Koppenhágában.

“Jó úton haladunk, hogy 2030-ra valódi elektromos személyautó-márkává váljunk; ennek alapját egyedülállóan széles járműkínálatunk teremti meg, amit az a felismerésünk ihletett, hogy az EV-vásárlók másképp szemlélik a világot,” nyilatkozta Martin Sander, a Ford Model e Europe vezérigazgatója. “Az az elképzelésünk, hogy ügyfeleink számára minden eddiginél egyszerűbbé tegyük a számukra megfelelő elektromos modell megtalálását, megvásárlását és használatát, függetlenül attól, hogy ez a legelső ilyen autójuk, vagy már tapasztalt EV-tulajdonosok.”

A Ford új vásárlói élménye jóval több ember részére könnyíti majd meg, hogy elektromos autóra váltsanak, támogatva ezzel a vállalat kötelezettségvállalását, hogy 2035-ig karbonsemlegessé teszi európai tevékenységei, logisztikája és közvetlen beszállítói működését, és hogy megteremti a jövő fenntarthatóbb, befogadóbb és egyenlőbb közlekedését.

A vásárlók új generációja már jóval modernebb szemlélettel intézi az autóvásárlást; ezt az online vásárlásaik élménye alapozta meg, és hozzáállásuk ugyanolyan progresszív, mint maga az autó, amit meg akarnak szerezni. A kutatások szerint a vevők 91 százaléka szívesebben választja az online vásárlást, ha a folyamat elég gördülékeny.

A Ford lehetővé teszi majd, hogy a vevők könnyedén válthassanak a számukra éppen megfelelőbbnek tűnő digitális és valós érintkezési pontok között. Ezáltal akár a teljes autóvásárlást elintézhetik néhány kattintással a Ford hivatalos online csatornáin és bemutatótermeiben, de ha úgy tartják praktikusabbnak, személyesen is ellátogathatnak a márkakereskedésekbe, márkaszervizekbe vagy a Ford Store pontokra információkért és frissítésekért – sőt a kétféle megoldást tetszésük szerint kombinálhatják.

Az új, elektromos hajtású Ford Explorerhez1 megalkotott innovatív digitális élményen keresztül idén már beköszöntött a tesztvezetések digitális kora. Az ügyfelek emellett online foglalhatnak időpontot a valós tesztvezetésre is, hogy ne akkor kelljen átütemezni sűrű programjukat, amikor a kalandra termett crossover az év későbbi időpontjában megjelenik a márkakereskedésekben, sőt az autókat ki is szállítják majd hozzájuk.

A felmérésekből az is kiderült, hogy a vevők 77 százaléka kedveli a fix árakat, mert szeretik előre tudni, miért és mennyit fognak fizetni. Ez az oka annak, hogy Hollandiában a Ford már megszüntette a régebben szokásos áralkut, és a vállalat azt tervezi, hogy egész Európában bevezeti azt az árpolitikát, ami alapján a vételár ugyanaz, akár online, akár személyesen vásárol valaki.

A Ford egy másik frusztráló tényezőt is fel akar számolni: a bizonytalanságot, hogy mikor érkezik meg a megvásárolt új autó. A megrendelés státusának egyértelmű átláthatósága, online nyomon követhetősége és az átadás időpontjának online foglalhatósága segít majd, hogy a vevők előre tervezhessenek.

Ezáltal arra is alkalmuk nyílik majd, hogy előre jelezzék a hivatalos Ford márkakereskedőknek, miről szeretnének részletesebb tájékoztatást kapni az autó átvételekor; ez megkönnyíti számukra, hogy magabiztosan induljanak el első útjukra új EV-jükkel, akár a kereskedés udvarán, akár a saját kocsifeljárójukon ülnek be először a volán mögé. Az új autó házhoz szállítása és ottani átadása is választható opció lesz, ami a fiatalabb ügyfelek 69 százalékát érdekli.

Mindegyik új jármű a legfrissebb szoftvercsomaggal érkezik, ami az idők során tovább fejleszthető a vezeték nélküli frissítésekkel. A vezetők a Ford legújabb technológiáit használhatják, például az Európában elsőként bevezetett, kézhasználat nélküli BlueCruise autózást, vagy azokat a rendszereket, amelyekkel vezeték nélkül integrálhatók az okostelefonok funkciói.

Az új vásárlói élményeket úgy alakítják ki a szakemberek, hogy azok a vásárlás után is megkönnyítsék az autósok életét. A folyamatos támogatás része az is, hogy a vállalat hozzáférést biztosít Európa egyik legnagyobb, jelenleg több mint 450.000, 2024-re pedig 500.000 töltőpontot üzemeltető hálózatához, illetve az otthoni feltöltési megoldásokhoz, de a szervizeléshez is rendkívül gyors és kényelmes szolgáltatást kínál az autó el- és visszaszállításával.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....