Pirelli Forma 1

Így reagált a Pirelli a dögunalmas Japán Nagydíjra

2025.04.09.

Reagál a Pirelli a Japán Nagydíj után kapott kritikákra és a „stratégiai lehetőségek szélesítésének az érdekében” Imolába valamint Miamiba is lágyabb keverékeket visz, mint az előző szezonban.

A vártnál eseménytelenebb versenyt hozott a 2025-ös Japán Nagydíj, a leintés után pedig több pilóta is megjegyezte, ehhez a gumiknak is közük lehet, az újraaszfaltozott pályán ugyanis „simán” teljesíthették a futamot egy kiállással a kemény keverékeket használva.

Két héttel korábban, a Kínai Nagydíj esetében hasonló tapasztalatokra tettek szert: a kemény keverékek ott is lassan koptak az új aszfalton. Éppen ezért többen jelezték, bíznak abban, a Pirelli változtat a kiosztáson, vagyis a következő helyszíneken a lágyabb keverékeket is beveti, nagyobb teret nyitva ezzel a taktikázás előtt és esélyt adva az izgalmasabb futamoknak.

A Pirelli már reagált is ezekre a kritikákra, a miami és az imolai hétvégére ugyanis lágyabb keverékeket visz, mint az előző szezonban. Amerikába a C3-as, a C4-es és a C5-ös abroncsokat, Olaszországba pedig a C4-es, a C5-ös és a C6-ost, vagyis a három leglágyabbat.

A döntéssel hivatalossá vált az is, hogy Imolában debütál az idei kínálat leglágyabb abroncsa, a C6-os, amit 2024-ben két helyszínen, Mexikóban és Abu-Dzabiban teszteltek és az eredeti tervek szerint az olyan pályákon vetették volna be, mint a monacói, a kanadai vagy a szingapúri, ahol a csekély gumikopás az előző években is „problémát” okozott.

„Idén több választási lehetőségünk van” – fogalmazott a Pirelli sportigazgatója, Mario Isola. „Ez lehetővé teszi, hogy új megoldásokkal kísérletezzünk és olyan döntéseket hozzunk, amelyek több érvényes taktikát eredményeznek, mind a gumihasználat, mind a kiállások szempontjából.”

Mario Isola Fotók: hirado.hu/XPB

„Tudjuk, hogy a csapatok és a versenyzők is nagyon ügyessé váltak a gumikezelésben annak érdekében, hogy a legjobb eredményt érjék el. A versenyzők mindig a határokat akarják feszegetni. Ezt Szuzukában is megerősítettük, ahol bár az izgalmakkal nem volt mindenki elégedett, azzal igen, hogy egyre gyorsabb lehetett az etapok végén” – tekintett vissza a szakember.

„Ezt egyensúlyba kell hoznunk a sportág összes érdekeltjének azon vágyával, hogy megteremtsük a feltételeket a változatos, kiszámíthatatlan és látványos versenyekhez. A gumik és a viselkedésük fontos részét képezik a nagyképnek és az F1 partnereként mi proaktívak akarunk lenni” – emelte ki.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.06
Megkezdte a Kia új elektromos modelljének gyártását a zsolnai gyárban. Stílusosan, egy-egy Kia EV4....
2025.12.06
Levélben fordult az olasz miniszterelnök az Európai Bizottsághoz a hibrid járművek 2035 utáni....
2025.12.06
A McLaren világbajnoki pontlistát vezető brit pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es szezonzáró....
2025.12.06
Ludwig Fazel december 1-jétől  a Volkswagen-csoport új csoportstratégiai, csoporttermék-stratégiai....
2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....