haszonjármű

Itt a Volkswagen Amarok új sorozata, az összkerekes high-tech pickup

2022.12.21.

Gyorsít az új Amarok: strapabíró pickup, egyfajta négykerekű multifunkciós munkaeszköz, amely alaposan átgondolt, az utasterétől egészen a platójáig. Hajtásáról erőteljes és gazdaságos turbófeltöltésű motorok gondoskodnak, kétféle összkerékhajtási rendszeren keresztül. Felszereltségétől függően több mint 25 vezetői segédrendszer jelent egyértelmű előrelépést a több mint 830 ezer példányban értékesített elődjéhez viszonyítva.

Multifunkciós munkaeszköz az igazi profiknak – Az akár 1,19 tonna hasznos teherbírásnak, a 3,5 tonna vontatható tömegnek és a még átgondoltabb kialakítású platónak köszönhetően az új Amarok szinte minden elképzelhető feladatot elláthat, munka közben és szabadidőben egyaránt. Új hajtás-, asszisztens- és kezelési rendszereivel, a pickupok jellegzetesen robusztus konstrukciójával, valamint sokrétűen variálható és kihasználható rakterével (pl. Cargobox) az Amarok karizmatikus formavilágú második generációja a szakemberek legkorszerűbb multifunkciós munkaeszközeként mutatkozik be.

Összkerékhajtás és két csúcsváltozat – Az új Amarok annak jegyében született a Volkswagen Haszonjárművek tervezőasztalán, hogy bármilyen út kihívásának megfelelhessen, ezért Európában és a világ számos más részén puszta hátsókerékhajtás helyett már alapkivitelében összkerékhajtással jelenik meg. Akár öt különösen gazdaságos négy-, illetve hathengeres turbófeltöltésű motor valamelyike gondoskodhat a munka és a privát használat során szükséges hajtásról. Az új Amarok palettáján emellett öt felszereltségi változat is sorakozik: az Amarok, Life és Style felszereltségi szintek, valamint a PanAmericana (terepjáró karakter) és az Aventura (exkluzív karakter) csúcsváltozatok. Az új Amarok sorozatot eleve négyajtós, duplafülkés (DoubleCab) és – az Európán kívüli piacok számára – kétajtós rövidfülkés (SingleCab) pickupnak tervezték.

Hosszabb és tágasabb – Az új Amarok 5350 milliméteres hosszúsága 96 milliméterrel haladja meg az előd modellét, míg 3270 milliméteres tengelytávja 173 milliméteres növekményt képvisel. Mindez tágasabb belteret jelent a duplafülkében. Mivel tengelytávja nagyobb mértékben nőtt külső hosszúságánál, rövidültek a karosszéria-túlnyúlások, ami feszesebb arányokban, illetve a nagyobb első és hátsó terepszögnek – az Amarok duplakabinos esetében elöl akár 30, hátul akár 26 fok – köszönhetően jobb terepjáró képességekben is megmutatkozik.

Négy és hat henger – Az adott piactól függően akár négy turbófeltöltésű dízel (négy- és hathengeres TDI) és egy turbófeltöltésű benzinmotor (négyhengeres TSI) sorakozik az Amarok1/2 új generációjának kínálatában. Mind az öt motorizáció közös jellemzője a magasfokú gazdaságosság és a nyomatékgazdag karakterisztika. Az afrikai piacokon például a négyhengeres, 2,0 literes, 110 kW (150 LE)1 teljesítményű TDI alapmotor kerül forgalomba, míg a következő teljesítménylépcső – a 2,0 literes, négyhengeres TDI-erőforrás 125 kW (170 LE)2 teljesítménnyel – a világ számos piacán, így Európában is megjelenik. Harmadik szintként négyhengeres, 2,0 literes biturbo-feltöltésű TDI-motort kínál a Volkswagen Haszonjárművek, amely Európában 151 kilowattot (205 LE)2 teljesít. Az új csúcs-TDI a 3,0 literes, V6-os aggregát, amely az Euro 6 kipufogógáz-szabvány szerinti változatában 177 kW (241 LE)2 teljesítményt produkál. Más országokban, mint Ausztrália, Új-Zéland vagy Dél-Afrika, a két erősebb TDI-motor akár 155 kW (210 LE)1, illetve 184 kW (250 LE)1 teljesítményt is elérhet. Azon piacokra, ahol a pickupok szegmensében a benzinmotorok meghatározóak, egy négyhengeres, 222 kilowattos (302 LE)1 TSI-erőforrás is készült.

Új tízfokozatú automata sebességváltó – A 110 kW teljesítményű Amarok ötfokozatú manuális sebességváltóval és hátsókerék-hajtással kapható, míg a 125 és 151 kilowattos TDI-erőforrások Európában és számos más országban alapkivitelben hatfokozatú manuális váltóműhöz csatlakoznak. A 125 kW teljesítményű TDI-motor extrafelszerelésként piactól függően hatfokozatú automata sebességváltóval rendelhető, míg a 2,0 literes, 151 kilowattos TDI ugyancsak feláras opcióként az új, tízfokozatú automata váltóművel is konfigurálható. A 155 kilowattos és a V6-os TDI, valamint a turbófeltöltésű benzinmotor már alapkivitelben a tízfokozatú automata sebességváltóval egészül ki.

3,5 tonna vontatható tömeg – Európában az Amarok minden automatikus sebességváltóval szerelt változata akár 3,5 tonna össztömegű utánfutót is vontathat, míg Európán kívül a manuális váltóművel készült modellek esetében is 3,5 tonna a maximális vontatható tömeg. Elődjéhez képest az új Amarok szerelvény-össztömege világszerte 6,0 tonnáról 6,5 tonnára nőtt. A duplafülkés modellek maximális hasznos teherbírása 1,19 tonnára bővült.

Két összkerékhajtási rendszer – Európában és számos más országban az Amarok már alapkivitelében összkerékhajtással (4MOTION) érkezik az ügyfelekhez. Motorváltozattól függően kétféle 4MOTION rendszer szerepel a kínálatban, egy három-, valamint a csúcsváltozatban négy hajtásüzemmóddal használható, kapcsolható összkerékhajtás. A negyedik üzemmódként (4A) a csúcsváltozat többlamellás tengelykapcsolón keresztül változó, így automatikus forgatónyomaték-elosztást kínál az első és a hátsó tengely között. Az összkerékhajtás képességeit extrafelszereltségként rendelhető differenciálzár és az intelligens menetüzemmódok (Drive Modes) tökéletesítik tovább.

Több mint húsz új vezetői segédrendszer – Felszereltségtől függően akár 25 asszisztensrendszer gondoskodhat fokozott kényelemről és biztonságról, amelyek közül több mint húsz – például az Intelligens sebesség-asszisztens (Intelligent Speed Assist), a be- és kiállást is támogató Parkolási Asszisztens (Park Assist), a 360 fokos nézetet kínáló Környezetmegfigyelő rendszer (Area View), a Sávváltás-asszisztens (Side Assist) és a Közlekedési táblák felismerő funkciója (Road Sign Recognition) – újdonság a második generációs Amarok fedélzetén.

Bőséges rakfelület és akár 1,19 tonna hasznos teherbírás – Egyaránt feltűnően tágas a dupla- (DoubleCab) vagy szimplafülke (SingleCab) mögötti rakfelület, amely az elődmodellhez hasonlóan a kerékjáratok között rendelkezésre álló 1227 milliméternyi szabad hellyel egy keresztben vagy hosszában elhelyezett euro-raklap számára is elegendő helyet kínál. A plató hosszúsága zárt ajtóval a duplafülkés kivitelen 1624, míg a szimplafülke mögött 2332 milliméter, így utóbbi esetben akár két Euro-paletta is felrakható. A rakomány a plató és az oldalfalak masszív gyűrűivel rögzíthető. Az oldalfalak magassága szintén a felszereltségtől függően legfeljebb 21 milliméterrel akár 529 milliméterre nőtt.

Minden igényt kielégít a tartozékok palettája – Fontos a világjárók számára, hogy a tető statikus terhelhetősége 350 kilogrammra emelkedett, ami például egy tetősátor számára is elegendő. Gyári extraként vagy a tartozékok választékában olyan felszerelések is rendelkezésre állnak majd, mint az akár 21 col átmérőjű könnyűfém keréktárcsák, a terepes (All-Terrain) gumiabroncsok (18 col átmérőig) és a különböző vonóberendezések. A plató választható extrái között olyan hasznos megoldások szerepelnek, mint a kerékpártartó, a multifunkciós szállítórendszer, a különböző raktérrolók (Rollcover) és a plató felett átívelő hátsó bukócsövek (Styling Bar) legkülönfélébb kiviteleinek kínálata, valamint a kizárólag az Amarok Aventura számára rendelhető sportos (Sports Bar) bukókeret. Ismét lesz a raktér fölé szerelhető keménytető (HardTop), amellyel a pickup egy kisteherautó teherbírását kínáló SUV-modellé alakítható.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....