Ford

Itthon ismét a Ford a legkedveltebb autómárka

2016.12.09.

– Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

Ez már önmagában is látványos eredmény, de még érdekesebb megtudni, mi kell az ilyen siker eléréséhez. Persze a válasz kézenfekvőnek tűnik: jó autókat kell gyártani. Ennyire viszont nem egyszerű a dolog, bár kétségtelen, hogy az idei szárnyaláshoz a 13 vadonatúj vagy megújult modell bemutatása alatt sokat nyomott a latban.


Az év elején bemutatkozó új S-Max és Galaxy modelleknek mellett az új Ranger pick-up minden várakozást felülmúló kedvező fogadtatása épp úgy hozzájárult a sikerhez, mint a vadonatúj Transit család révén teljesen megújuló Ford haszongépjármű portfolió népszerűsége. A városi terepjáró kategóriában idén bemutatkozó 3 új Ford modellnek, a mini SUV EcoSport, a prémium kategóriás Edge és a legújabb generációjú Kuga terepjárónak is jutott szerep az idei skierekből. A lendület ráadásul tovább tart, hisz novemberben érkezett a Ford vadonatúj városi kisautója, a KA+ után idén a Ford prémium Vignale modellcsaládja  olyan fantasztikus új modellekkel bővül, mint az Edge Vignale és Kuga Vignale.

15 ezer vásárló meggyőzéséhez a friss modellpalettánál több kell. Egy ennyire erős mezőnyben minden tényező döntő lehet – a friss modellkínálattól kezdve a kedvező finanszírozási eszközökön és a profi szervizháttéren át egészen újszerű szervizajánlatokig. A Ford viszont mindebből nem csupán egy-egy elemre összpontosít, hanem minden elemet tudatosan összehangolva szerezte és tartja meg évek óta piacvezető helyét Magyarországon.


Hogy ez pontosan mit is jelent? 2016-os év végéig várhatóan 121 ezer új személyautót és kishaszonjárművet regisztrálnak majd Magyarországon, amiből a Ford mintegy 15 ezer darabbal, 12.4 százalékkal részesedik. Ebből 8500 körül alakul a Ford személyautók száma, és 6500 lesz a haszongépjárműveké, vagyis az összesített eredményt tekintve várhatóan ismét a Ford áll majd a 2016-os értékesítési verseny első helyén.

- A hazai sikereinket leginkább rendkívül erős és Európában is elismert márkakereskedői hálózatunknak köszönhetjük. Büszkék vagyunk arra, hogy a tavaly Budapesten megnyitott 3 prémium FordStore kereskedésünk mellé idén Debrecenben, Veszprémben és Győrben is megnyílt egy-egy a Ford legjavát reprezentáló FordStore szalon, ahol a Ford teljes személygépkocsi és haszongépjármű palettáját kínáljuk, beleértve a legendás és itthon is rendkívül népszerű Mustangot és a Ford Performance modelljeit. Idén a személygépkocsik értékesítése nőtt a legnagyobb (23-24 százalékos) mértékben. A kishaszon-gépjárművek eladása is 20 százalékkal gyarapodott, amiből elsősorban a Ford profitált; büszkék vagyunk arra, hogy a márka magabiztosan vezet a magyar piacon, ahol majd minden harmadik eladott ilyen jármű Ford emblémát visel – nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.


- Ugyanakkor nemcsak a piac fejlődik, hanem a vásárlók köre is átalakulóban van. Örömteli változás, hogy a Ford személyautók vásárlóinak jó 40 százaléka már magánember, holott ez az arány tavaly még a 25 százalékot sem érte el. A magánvásárlók aránya mindig jó indikátora a vásárlási kedv és a vásárlóerő növekedésének, ami nemcsak a Ford vagy a többi márka, hanem az egész nemzetgazdaság számára kedvező hír- tette hozzá Szamosi.

Flotta értékesítés terén a Ford hagyományosan jól szerepel, hisz ilyen rendkívül széles modellkínálattal, mely a személygépkocsiktól egészen a 3.5 tonna feletti haszonjárművekig kínál választási lehetőséget, kevés márka dicsekedhet ma Európában. A Ford másik komoly vonzereje – főleg haszongépjármű kategóriában - a DEKRA által tanúsított rendkívül alacsony egy kilométerre jutó költség mutatója, mely abszolút nyertessé teszi a flottamanagementtel foglalkozó cégek körében.


Nem titok, hogy az autó manapság sokkal többet jelent egy jól megtervezett közlekedési eszköznél; az autó egy komplett szolgáltatási csomag, és a vásárlás csupán az első fejezetet jelenti a használat élményében. Éppen ezért a kedvező vételár mellett érdemes számolni a későbbi szolgáltatások költségeivel és minőségével is – a Ford pedig kifejezetten erősnek számít ezen a téren.

A 49 tagú Ford márkaszerviz hálózat az egyik legerősebb ma Magyarországon. A márka pedig nem csak a hagyományos szervizszolgáltatások terén nyújt megbízható minőséget, hanem olyan népszerű szervizcsomagokat is bevezetett, mint a Fix ár program, ami előre rögzített, kiszámítható költségeket ígér a Fordok kötelező éves átvizsgálásához, így az ügyfeleket nem érheti váratlan meglepetés.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.22
Nagy erőkkel készül a Tokiói Autószalonra a Daihatsu. Bitang tuning teherautókkal és kei carokkal....
2025.12.22
Az ünnepi időszakban a nyilvános elektromosautó-töltők is jóval forgalmasabbá válnak.....
2025.12.22
Sem a két pontot, sem az elvesztett bajnokságát nem siratja Max Verstappen, és a trónfosztása....
2025.12.21
Elcsépelt kijelentések, gyönyörű vonalak, Volkswagenes értékek. Semmi olyan újdonságra nem....
2025.12.21
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Ünnepi szolgálat. ..
2025.12.21
Meghosszabbítanák alkatrészeik felhasználhatóságát, ezzel pedig érdemben javítanának autóik....
2025.12.21
Luxuskivitelű utasteret és erősebb, hathengeres dízelmotort is kapott az egyedileg épített példány....
2025.12.21
Friss és rendkívül pozitív Leapmotor tapasztalatokkal felvértezve, nagyon kíváncsi voltam, hogy....
2025.12.21
Látványosan gyors átalakulás zajlik a magyar autópiacon, amelyen a kínai márkák olcsóbb modelljei....
2025.12.21
A híd ünnepi díszkivilágítása 2025-ben december 26-ig látható: zöldbe boruló pilonok, fények és....