Jeep

Jeep női szívvel

2019.09.09.

Válságban az amerikai életérzés. Szinte közhelyes megállapítás ez és szinte az élet minden területére igaz. Keresi a helyét az új Amerika, a politikában, a gazdaságban és persze a gépjárműiparban is. 

Tabuk dőlnek meg és új paradigmák születnek. Gondoljunk csak a Harley Davidsonra, amelyre a most felnövő generáció úgy fog tekinteni mint nagyon trendi, vonzó és kívánatos elektromos bringák és villanymotorok gyártójára. Eltelik pár év, egy-két évtized és megsárgult youtube-s filmkockái emlékeztetnek majd a V2-es életérzésre. Mint hogy a szelíd motorosok már ma is a nagyszülők fiatalságának életérzését tükrözik. Számos évszázados amerikai brand végveszélyben, több pedig olyan átalakulásban, amely nyomán hamarosan rá sem lehet majd ismerni. Talán az egyik legjobban csengő amerikai szó amely legtöbbet kifejez Amerikából, a legtöbb asszociációt kelti a kontinenssel az a négy betűs jeep. A második világháború harcaiban született és a béke évtizedekben páratlan karriert befutott terepjáró és luxus autó márka sorsa már jó ideje olasz kézben van - és nem kizárt, hogy ennek köszönhető megmaradása, átalakulása, újjászületése. A Jeep márka posztmodern metamorfózisa azért is különlegesen szimpatikus számomra, mert úgy tűnik annak fókuszában leginkább a nők és a környezetvédelem áll. Hát igen, változnak az idők. Ha valami távol állt egy klasszikus jeeptől az a nők és a környezetvédelem...

Képre kattintva galéria nyílik!

Talán pont ez jelenti most az üzleti tartalékot a legendás amerikai márka megújulásához, hiszen a recept világossá vált: a hölgyek és a környezettudatos vásárlók előtt is meg kell nyitni a márkát - vagy az bezárhat, talán végleg. A világ kisautó és autóipari divatspecialistája a Fiat kezében ez a koránt sem egyszerű és kockázatos művelet, ráadásul úgy tűnik sikerült is. Nagyon nem egyszerű mert egy háborús múltra épülő macsó életérzést kellett zölddé és hölgy kompatibilissé tenni. Nagyon kockázatos volt, mert benne rejlett a Jeep oly sajátos és vonzó karaktere elvesztésének lehetősége, ami szintén a márka lényegében azonnali piaci halálához vezetett volna. 

Képre kattintva galéria nyílik!

A zseniális művelet kulcsszavai majdnem olyan rövidek mint maga a márkanév: Compass és Renegade. A Jeep márka e két - mondjuk ki nyugodtan - zseniális típusa meghódította a hölgyeket, a zöldeket meg rajtuk kívül még az egyedülálló fiatalokat, a város lakókat és számos olyan kisebb vásárlói célcsoport figyelmét keltette fel a Jeep iránt, akik a korábbi Wrangler-Cheeroke alapu kínálat alapján elképzelhetetlennek tartották, hogy egyszer Jeep vásárlók legyenek. E két modell jelenlegi motorizációs változataiban is elfogadható károsanyag kibocsájtással, az élményt még meghagyó takarékossággal hódít és lehet, hogy a lényeg még csak most jön. 2020 első hónapjaiban érkezik a benzines hybrid és plug in hybrid Renegade és Compass, amellyel - a szó legjobb értelmében - szabályosan kifordul önmagából a legendás amerikai márka. "A műtét" tehát sikerült, a beteg jól van. Mert hogy kereskedelmi és marketing értelemben valóban szó szerint beteg volt az a márka, amely csak egy, kihaló, kiüresedő életérzés utánérzést tudott csak kínálni. Mert nem lebecsülve a "nosztalgia" piacot, azt világosan látni kell, hogy a XXI. század globalizálódott autópiacán komolyan vehető eladási darabszámok reménye nélkül nosztalgia sincs és túlélés sincs. A Jeep nagyszerű megújulásának tanusága pedig talán az, hogy a zöld értékek és a női vásárlók kegyeinek keresése és megtalálása nélkül pedig ma már bizonyosan nincs siker. 

Képre kattintva galéria nyílik!

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.02
A Porsche Hungaria Volkswagen márkája is benevezett az Autós Nagykoalíció (ANK) és a Járműipar.hu....
2020.07.02
Fontos mérföldkőhöz érkezett az Alfa Romeo. A fennállásának 110. évfordulóját ünneplő patinás olasz....
2020.07.02
A szabadidőjárművek nemcsak újonnan, de használtan is egyre népszerűbbek az autóvásárlók körében.....
2020.07.02
Egy fiatal nő életét vesztette közúti balesetben Szolnok külterületén - közölte a Jász-Nagykun-....
2020.07.02
Július 4-én, szombaton a Múzeumvasút megnyitja kapuit. Az első üzemnapon András, a gőzös várja a....
2020.07.02
Korábbi sajtóközleményünkben az autók nyári felkészítéséhez adtunk tanácsot: https://hta.org.hu/....
2020.07.02
Az elmúlt évtized során a UPS több mint egy milliárd dollárt fektetett be az alternatív....
2020.07.02
Tudtad, hogy egy tengeri élőlényről lett elnevezve minden idők legmenőbb Opel sportkupéja, ami már....
2020.07.01
Negyedével kevesebb új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon az idén az első fél....
2020.07.01
Sok-sok Balaton található abban a Mercedes GLE 500-ban, amely Kovacsics Imre üzletember....