Opel Corsa

Jön az új Opel Corsa először 48V-os hibrid hajtáslánccal

2023.12.03.

A jövő évben érkezik az új Opel Corsa 48V-os hibrid hajtáslánccal felszerelt változata, a modell történetében most először. A rendszer lítiumionos szerkezetű akkuját kívülről tölteni nem lehet, a töltés teljes egészében a hajtáslánc feladata, amely bizonyos forgalmi és terhelési helyzetekben elvégzi ezt. Az 1.2 literes, háromhengeres, kivitelétől függően 74 kW (100 LE) vagy 100 kW (136 LE) teljesítményű benzinmotort kifejezetten a hibrid hajtáshoz fejlesztették. A sebességváltó mindkét változatban hatfokozatú duplakuplungos szerkezetű automata, a hajtás 21 kW (28 LE) teljesítményű villanymotorja a váltóban dolgozik.

A magas hatásfokú és élvezetesen vezethető 48V-os hibrid ideális az új Corsa mozgatására. A tisztán benzines hajtásláncú, 1.2 literes motorral hajtott, nyolcfokozatú automata sebességváltóval felszerelt Corsa modellekhez hasonlítva (WLTP szerinti fogyasztás: 5.5-5.4 l/100 km; CO2: 125-122 g/km, mindkettő vegyes érték), a 74 kW-os (100 LE-s) új, 48V-os Corsa hibrid (WLTP1 szerinti fogyasztás: 4.7-4.6 l/100 km; CO2: 106-102 g/km, mindkettő vegyes érték) közel egy literrel (nagyjából 15%-kal) kevesebbet fogyaszt 100 km-enként, és így CO2-kibocsátása is alacsonyabb.

Simán: a benzinmotor és a villanymotor külön-külön és együtt is dolgozhat

A mindennapi használatban, vegyes városi és országúti üzemben az Opel Corsa hibrid hajtásláncának benzines és elektromos motorja időnként együtt, időnként pedig külön-külön dolgozik, attól függően, hogy a forgalmi helyzet éppen mit kíván meg. A cél az energiafelhasználás és a teljesítmény egyensúlyának megteremtése. Az új hajtáslánc használati előnyei különösen városi forgalomban kézzelfoghatók.

A 48V-os hibrid hajtású Corsa kis teljesítményigény mellett (manőverezéskor, vagy lassú haladáskor – akár 30 km/h sebességig), kizárólag villanymotorja erejével is képes akár egy kilométer megtételére, ugyanakkor az elektromos hajtás mindig besegít a benzinesnek a gyorsításoknál. Lassításkor a benzinmotor leáll, a villamos gép pedig generátorként működik, így tölti fel a hajtáslánc 48V-os akkumulátorát. Ezzel a módszerrel az akkumulátorban összegyűjthető és az autó mozgatására fordítható a hagyományos hajtásokban egyébként veszendőbe menő energiák nagy része, ami végső soron a fogyasztást és az emissziót is csökkenti.

Az Opel Corsa 48V-os rendszerrel: a legjobb választás, különösen városi és elővárosi forgalomban

A 48V-os hibrid hajtáslánccal felszerelt új Opel Corsa különösen azoknak kiváló választás, akik városi, elővárosi forgalomban autóznak sokat. A kifinomult hajtástechnológiával könnyű együttélni: így azok számára is vonzó lehet, akik meg szeretnék tapasztalni az elektromos autózás élményét, de a töltés okozta esetleges kellemetlenségek nélkül. A kompakt 48V-os hibrid elemei:

  • Kifejezetten a hibrid hajtásokhoz kifejlesztett újgenerációs, háromhengeres 1.2 literes benzinmotorok, amelyek megfelelnek Euro 6.4-es emissziós norma előírásainak is. Mind a 74 kW (100 LE), mind pedig a 100 kW (136 LE) teljesítményű változat 5,500/percnél éri el maximális teljesítményét, forgatónyomatéki csúcsuk pedig sorrendben 205 illetve 230 Nm, 1,750/percnél. A lehető legjobb hatásfok érdekében mindkét erőforrás Miller ciklus szerint üzemel, e működés eléréséhez és előnyeinek kihasználásához különösen fontos a változó vezérlés és a változó geometriájú turbó, ami az alacsony fordulati teljesítmény-leadásra is jótékonyan hat.
  • Az új, villamosított szerkezetű hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltót szintén kifejezetten a hibridekhez tervezték. A villanymotor folyamatos nyomatékleadásával a nyomatékfolyam a sebességváltások pillanatában sem szakad meg, a kapcsolások így gyorsabbak és finomabbak. A villanymotor mellett az invertert és a hajtáslánc működését irányító számítógépet szintén a sebességváltóba építették be, így a rendszer könnyű, kompakt felépítésű és teljesítmény-leadása is optimális.
  • A sebességváltóba szerelt állandó mágneses szinkron villanymotor teljesítménye 21 kW (28 LE), forgatónyomatéki csúcsa 55 Nm.
  • A benzinmotort a terhelési állapottól függően vagy a szíjhajtású generátor, vagy a hajtáslánc villanymotorja indítja be, mindkettő teljesen hangtalan működésű. Előbbi főleg a hidegindításoknál kap szerepet.
  • Az első ülés alá beépített 48V-os lítiumionos szerkezetű akkumulátor kihasználható kapacitása 432 Wh. Ez a beépítési mód a tömegelosztás javítása révén jótékonyan hat a menetdinamikai jellemzőkre, ugyanakkor az akku nem foglal el helyet a csomagtartó hasznos teréből.
  • A 48V-os hibrid hajtáslánccal felszerelt Opel Corsákban két elektromos hálózat működik: a kisfeszültségű 12V-os látja el a hagyományos fedélzeti fogyasztókat (elektromos ablakemelés, infotainment stb.), a 48V-os pedig a hibrid hajtásláncot szolgálja ki.

A 48V-os hibrid megjelenésével az új Opel Corsa hajtásláncainak választéka jelentősen kibővült, így immár a tisztán elektromostól a hibriden át egészen a magas hatásfokú belső égésű erőforrásokig terjed. Ez a bőség páratlan a kisautók szegmensében. Az új technológia ugyanakkor lendületet ad az Opel villamosítási stratégiájának is, amelynek értelmében a márka 2024 végére minden modelljéből kínál majd legalább egy tisztán elektromos hajtásút.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.15
Együttműködési megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem és a BYD Auto Hungary Kft., amely új....
2025.12.15
Kartellezés miatt bírságolta meg a Rombat SA román autóipari céget az Európai Bizottság - írta az....
2025.12.15
A politikusasszony első új autója volt az 1991-es Supra 2.5 GT Twin-Turbo Limited, amelyet ma már....
2025.12.15
Magyarországon a közlekedésnek mindenki számára alapjognak kell lennie - hangoztatta az építési és....
2025.12.15
A Toyota Európa kínálatában jelenleg 3 plug-in hibrid elektromos (C-HR, RAV4, Prius) és 6....
2025.12.15
A járműkommunikáció jövője már láthatáron van, de a világ nagy része még nem áll készen a teljes....
2025.12.15
Vincze Péter, a Rába Jármű Kft. ügyvezetője és a Rába Fejlesztési Intézet vezetője 2025. november....
2025.12.15
Személyesen látogatott el a győri Széchenyi István Egyetemre Kapu Tibor kutatóűrhajós és kiképzett....
2025.12.15
Péntek este szolgálatba álltak az első csendőrjárőrök. Kettő Malackán (Malacky), egy Bánovce nad....
2025.12.15
Nyolcvankilenc rendőr vett részt az országos szintű műveletben a hétvégén. Összesen körülbelül 830....