járműgyártás
Ha minden a tervek szerint alakul, az év utolsó negyedében rajtot vesz a kínai NIO modelljeinek értékesítése Magyarországon és Ausztriában, jövőre pedig Románia, Csehország és Lengyelország autópiacain. A NIO regionális partnere az AutoWallis. Megállapodásuk értelmében a magyar vállalat importálja a NIO jelenlegi és jövőbeni modelljeit, egyúttal ellátja a nagykereskedelmi értékesítés feladatait. Induláskor a modellkínálat magába foglalja az elektromos ET5 intelligens középméretű szedánt és annak kombi változatát, a szintén elektromos NIO EL6 elektromos városi terepjárót, valamint az ugyancsak suv kivitelű EL8 elektromos zászlóshajót. A választékban megjelenik majd a B kategóriás villanyos kompakt is, a NIO Firefly típus.
A megállapodás aláírásával az AutoWallis immár 29 autómárkát képvisel a közép-kelet-európai régió 16 országában. Az egyezséggel ugyanakkor a NIO is kiszélesíti európai jelenlétét, miután 2021-ben belépett Norvégia, majd 2022-ben Svédország, Dánia, Hollandia és Németország piacaira.
Mint ahogy az AutoWallis közleményéből kitűnik, a sanghaji székhelyű NIO egyre komolyabb pozíciókat vív ki magának a prémium elektromos autók szegmensében. Az iparág egyik új innovációs központjaként is számtalan fejlesztéssel adja fel a leckét a konkurenciának. Kínán kívül több országban tart fenn fejlesztő központokat: Nagy-Britanniában egy ipari tervezéssel, Kaliforniában és Berlinben a fejlett önvezető szoftverek fejlesztésével, Münchenben pedig az autók külső és belső megjelenését tervező designstúdióval van jelen.
Mindemellett a NIO e-modelljei kiemelkedő teljesítményt és egyedi vezetési élményt kínálnak, amit a NIO globális K+F hálózata és következetes szoftver definiált jármű (SDV) technikája tesz lehetővé. Az NIO az első kínai autóipari vállalat, amely saját, teljes domain operációs rendszert fejlesztett ki, megalapozva ezzel a hálózatba kapcsolt mobilitás új korszakát. Csúcsteljesítményüket érzékelteti a mesterséges intelligencia alapú modell-architektúra, a fejlett LIDAR-alapú érzékelő-technológia, valamint iparágvezető számítási teljesítmény. Ezek teszik lehetővé a kifinomult vezetéstámogató funkciókat és az autonóm vezetési képességek folyamatos fejlesztését – olvasható a cégközleményben.
A NIO legegyedibb innovációja azonban kétségtelenül az elektromos autók cserélhető akkumulátorcsomagja. Bár a márka e-autóit más hasonló modellekhez hasonlóan töltőoszlopokról és hálózati aljzatokról is lehet tölteni, azok egyedi tervezése lehetővé teszi az akkumulátorcsomag cseréjét, kevesebb, mint 3 perc alatt. Az akkuváltás teljesen automatikusan történik: a NIO autói – fejlett szoftverüknek köszönhetően - önmaguktól állnak be az állomásra, ahol a csere is teljesen autonóm módon történik. A NIO ügyfelei választhatnak, hogy az autókat akkumulátorral együtt vásárolják, vagy előfizetéses modellben veszik igénybe a NIO által kínált „Battery-as-a-Service” (BaaS) szolgáltatást. A NIO jelenleg 60 akkumulátorcserélő állomást üzemeltet Európában, ezt a hálózat a jövőben tovább bővítené a kontinensen. Fontos megjegyezni, hogy a NIO Biatorbágyon üzemelteti az akkucsere-állomásokat gyártó üzemét.