e-mobilitás
VinFast üzem a vietnámi Hai Phongban: Még nem határozták meg, hogy a tervezett németországi üzem mikor és mekkora méretű lesz. (Fotó: VinFast)
Néhány nappal Michael Lohscheller vezérigazgató meglepő távozása után a vietnámi VinFast autógyártó bejelentette: Németországban szeretné felépíteni első európai gyártóüzemét.
Ennek felkutatásában a VinFast együttműködik a Germany Trade & Investtel (GTAI). A GTAI a Német Szövetségi Köztársaság külkereskedelmi és helymarketinges cége.
A VinFast üzemben e-járműveket, személygépkocsikat és buszokat állítanak elő. A cég azt tervezi, hogy 2024 második felében elektromos járműgyárat nyit az Egyesült Államokban is.
Legyen közelebb az ügyfelekhez
A Vingroup alelnöke és a VinFast Global új vezérigazgatója, Le Thi Thu Thuy úgy kommentálta a tervet, hogy Európa a VinFast egyik legfontosabb piaca. "Az autószállítás korszaka világszerte véget ért, különösen a Covid-19 óta. A gyáraknak a piacokhoz közel kell lenniük ahhoz, hogy valóban vonzzák az ügyfeleket."
A VinFast kiváló minőségű e-járműveket és különleges vásárlói élményt kíván kínálni megfizethető áron. "Meggyőződésünk, hogy megtaláljuk a helyünket az európai piacon, különösen azért, mert Európában az e-járművekre való átállás kristálytiszta."
Hamarosan megkezdődik az akkumulátorgyártás Vietnamban
A GTAI főnöke, Robert Hermann így nyilatkozott a VinFast döntéséről: "Gratulálunk a VinFastnak ahhoz a döntéséhez, hogy csatlakoznak Európa legnagyobb gazdaságához és a kontinens autóipari szívéhez. A németországi mobilitás döntően megváltozik, és várhatóan ez az új keretek között is folytatódni fog. Várjuk, hogy segíthessünk a VinFastnak egy ideális helyszín megtalálásában és létrehozásában Németországban.
A Vietnámban, Hai Phongban már működő gyártókomplexum mellett a Vingroup nemrégiben megkezdte az e-járművek akkumulátorgyártó létesítményének építését a Vung Ang gazdasági övezetben, Ha Tinh tartományban. A vietnámiak 174 millió dollárt fektetnek be a nyolc hektáros területen.
Az akkumulátorgyár öntödéből, hegesztőműhelyből és összeszerelésből áll, és évi 100 000 akkumulátorcsomag gyártását tervezik. A gyár második fázisa komplett akkumulátorcellákat gyárt majd, és évi egymillió akkumulátorra bővíti a kapacitást.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!