Continental

A jövő autóülése kényelmes, biztonságos, memorizál és masszíroz

2015.09.19.

Az üléskomfort ezentúl már nem csak a prémium kategóriás autók tartozéka, ugyanis az autón belüli egészség-megőrzésnek egyre nagyobb szerepe lesz a jövőben. A Continental bemutatta azt az ülést, amely balesetveszély esetén automatikusan biztonságos pozícióra vált

A sofőrök és utasok leginkább az ülésen keresztül érintkeznek a járművel, ezért meghatározó szerepet játszanak abban, hogy miként ítéli meg a felhasználó az autót. A kifinomult elektronikus és pneumatikus rendszereknek köszönhetően a mai modern autóülések a kényelmi és biztonsági funkciók széles skáláját nyújtják. Ezek közül egyre több funkció válik nem csak a prémium kategóriás, hanem a gazdaságosabb osztályokba tartozó autók alaptartozékává. A jövőben az autók egy embert és gépet összekapcsoló univerzális felületen keresztül kommunikálnak majd a sofőrökkel a kulcsfontosságú információk átadása érdekében. A frankfurti Nemzetközi Autó Kiállításon (IAA) a nemzetközi autóipari beszállító Continental bemutatja, hogy hol tartanak a mai modern autóülés technológiák.

„A Continental kiemelt célja, hogy a vezetést biztonságosabbá és kényelmesebbé tegye. Ehhez az autóülések már most jelentősen hozzájárulnak. Az elektronikus és pneumatikus rendszereink segítségével a vezetés kényelmessé, pihentetővé és biztonságossá válik” – mondja Andreas Wolf, a Continental Váz & Biztonság részlegének vezetője. A cégcsoport olyan autósülés szabályozó elektronikai egységet gyárt, amellyel az egyén személyre szabottan beállíthatja magának az ülést. A memória funkció segítségével az üléspozíciók menthetők, így bármikor vissza lehet a beállításokat hívni. Az ülésmelegítő-, hűtő és szellőztető funkciók szintén a jármű belső klímájának megfelelőségét hivatottak szolgálni. Ezen kívül egyre több olyan biztonsági funkciót is beépítenek, melyek képesek például az üléspozíciók biztonságos beállítására olyan esetekben, amikor fennáll a baleset kockázata.

Masszázzsal és melegítéssel a jó közérzetért

Mindezeken felül masszázs funkciók széles választéka áll rendelkezésre, biztosítva ezzel az ülésben elhelyezkedők kényelmét. A Continental a pneumatikus ülések gyártása terén szerzett szakértelmével járul hozzá ennek kivitelezéséhez. A vezetés során aktiválható dinamikus ülés-masszázs nem csak a közérzetre, hanem az egészségre is pozitív hatással van. „Lehetőség van az ülésben helyet foglaló személy számára testreszabott masszázs programokat beállítani. Összességében elmondható tehát, hogy az autón belüli egészség-megőrzésnek egyre nagyobb szerepe lesz a jövőben” – tette hozzá Andreas Wolf. A Continental mindennek a technológiai alapját egy olyan rendszer kifejlesztésével fektette le, amelyben a masszázsmatrac cellái gyors légmozgásra képesek, így nyújtanak felfrissítő érzést, mely kellemes hatást tovább fokozhatják az ülésmelegítők.

Jelenleg ezek a kifinomult, kényelem-fokozó funkciók csak a prémium kategóriás járművekben érhetőek el. A komfort azonban egyre inkább döntő tényezőnek számít a közép-kategóriás és kisméretű autók vásárlóinak körében. A nagyrészt moduláris felépítésű rendszereinek, és intelligens, alaposan megtervezett megoldásainak köszönhetően a Continental képes gazdasági szempontból is optimális megoldást kínálni minden kategória számára. Ahhoz, hogy az ülés például automatikusan beállítható legyen, pontosan ismerni kell az adott pozíciót. Az ehhez szükséges érzékelők viszont költségesek. A Continental ezt a költséget azonban egy kifinomult szoftveres megoldás segítségével gyakorlatilag kikerüli. Wolf elmondása szerint „a személyre szabott üléskomfort ezentúl nem csak a prémium kategóriás járművek kiváltsága lesz.”

Andreas Wolf elmondta: „Ma az ülésbeállításokat vagy a jármű, vagy a slusszkulcs segítségével tároljuk, ami így leszűkíti a potenciális felhasználók számát. Ma viszont az autó-megosztások korát élve, és a mobilitásról alkotott koncepció újra értelmezésével szükségünk van további, még jobban személyre szabható megoldásokra, például olyanokra, melyeket a mindenhol jelenlévő barátunk, az okostelefon összekapcsolásával valósíthatunk meg.”

Az ülések ezen kívül jelentős szerepet játszhatnak az automata vezetésben is. Megoldást kell találni arra a problémára, hogy garantálva legyen a sofőrök gyors és biztonságos „visszarázódása” a vezetés feladatába egy hosszabb automata vezetési szakasz után. Ez a szokásos információs csatornákon keresztül megvalósítva kockázatos lenne. A hangjelek például nem hatásosak a hallássérültek esetében, amíg a vizuális jelek elterelnék a sofőr figyelmét az útról. A megoldást az ülésbe elhelyezett jelzés nyújthatja – hiszen a sofőrök folyamatosan érintkeznek az üléssel. A sofőrt tehát bizonyos helyzetekben az ülés rezgésével figyelmeztethetné a rendszer. Ez a terület óriási fejlődési lehetőséget tár az ülések jövője elé. A felületi anyagok specialistájaként a Continental leányvállalata, a Benecke-Kaliko szállítja be az ülések huzatát.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Debrecenben ünnepélyes családi rendezvényen adta át a Pearl Enterprises Kft. az általa fejlesztett....
2024.04.18
A belügyminisztérium újabb hat hónappal meghosszabbítja az ellenőrzést a magyar határon. Az....
2024.04.18
Drámai pillanatokat élt át egy anya és hároméves gyereke, miután utóbbinak odacsukta a lábát a....
2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....
2024.04.17
Lássuk azokat az ikonikus autótípusokat, amiket sikerült a modern korba is sikerrel átültetni. ..
2024.04.17
Éves összevetésben 7 százalékkal nőtt az autóipari termelés az első negyedévben - derül ki a....
2024.04.17
Új kiskereskedelmi koncepció hirdetett meg a Toyota, amelynek jegyében megújulnak és gyökeresen....