Bosch

A jövő parkolása - forradalmi ötletekkel jön a Bosch

2016.07.12.

Új piacra lép a Bosch a parkolás területére kifejlesztett technikáival és szolgáltatásaival. Ennek során a technológiák és szolgáltatások globális szállítója egységes megközelítést alkalmaz: a Bosch leegyszerűsíti a parkolóhelyek keresését, lépésről lépésre automatizálva a parkolás folyamatát.

 A jövő mobilitása ma kezdődik – az okos parkolással – emelte ki Dr. Dirk Hoheisel, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja a téma jelentőségét. A parkolási megoldások potenciális vásárlói között nemcsak az autógyártók, hanem világszerte a különböző parkolási létesítmények tulajdonosai, illetve városüzemeltetők és önkormányzatok is szerepelnek. Mindenekelőtt az automatizált vezetés és parkolás számára kifejlesztett berendezéseivel a vállalat már eddig is figyelemreméltó üzleti sikereket könyvelhetett el, amelyek az idei év során egy nagyjelentőségű mérföldkő eléréséhez is hozzájárulnak.
 

– 2016-ban az egymilliárd eurót is meghaladja a vezetéstámogató rendszerekkel produkált forgalmunk – jelentette ki Hoheisel. Jelenleg mintegy 2500 mérnök – azaz ötszázzal több, mint tavaly – dolgozik a Boschnál a vezetéstámogató rendszerek, és ezzel az automatizált vezetés és parkolás fejlesztésén.


Minden második személygépkocsi rendelkezik parkolási segédrendszerrel

A teljes egészében automatizált parkolás felé vezető úton a Bosch új parkolási asszisztensrendszerek egész sorával kíván megjelenni a piacon az elkövetkező évek során. Ezek elsősorban a balesetmentes parkolásban, illetve a gombnyomásra végzett, teljesen automatikus beállásokkal segítik a járművezetőket. Németországban a korszerű autók legszélesebb körben elterjedt segédberendezései a parkolási asszisztensek, melyek a 2014. évi forgalomba helyezési statisztikák Bosch által végzett kiértékelése szerint a 2014-ben forgalomba helyezett közel hárommillió új személygépkocsi közül nagyjából minden másodikban (52 százalék) megjelentek. Németország határain túl is hasonló a helyzet, Belgiumban és Hollandiában szintén minden második (50 százalék) új gépkocsi rendelkezett parkolási segédrendszerrel 2014-ben, míg Nagy-Britanniában az újonnan forgalomba helyezett személyautók 19 százaléka tartalmazott ilyen technikát. Az ezekhez elsősorban szükséges ultrahangos érzékelők immár 1993 óta szerepelnek a Bosch programjában.


A Bosch szolgáltatásai megkönnyítik a parkolóhely-keresést

A Boschnál a parkolás az autóban veszi kezdetét, ám messze túlmutat azon. „Intelligens szolgáltatásaival a Bosch a szabad parkolóhelyek keresésének gyakran igen fáradtságos feladatát is átvállalja, sok időt és idegeskedést spórolva meg az autósoknak” – hangsúlyozta Hoheisel. Németországban átlagosan közel tíz percig tart a parkolóhely-keresés, amit a Bosch jelentősen le kíván rövidíteni. Egyfelől különleges foglaltság-érzékelők ismerik fel és jelentik a szabad helyeket a nyitott parkolókban, parkolóházakban és mélygarázsokban, másfelől pedig a Bosch a mind több járműben rendelkezésre álló érzékelőket használja fel az útmenti szabad helyek felkutatásában. Az információkat a Bosch IoT Cloud digitális parkolóhely-térképpé dolgozza fel, amelyet a járművezetők például az internetről vagy a navigációs rendszerről hívhatnak le, s utóbbi igény szerint közvetlenül a szabad parkolóhelyhez vezetheti őket. „Ha az autók kitérők nélkül juthatnak el a szabad helyekhez, az a környezetet is tehermentesíti” – tette hozzá Hoheisel. Németországban az autósok ma átlagosan akár 4,5 kilométert tesznek meg feleslegesen parkolóhely-keresés közben.


A jövő koncertlátogatása már nem a zsúfolt parkolóházban kezdődik

„A parkolás, ahogyan ma ismerjük, a jövőben már nem létezik majd” – vélte Hoheisel. A Bosch technikájával felszerelt autók még az évtized vége előtt teljesen önállóan mozoghatnak a parkolóházakban. A vezető csupán a parkolóház előtti átadási területre állítja autóját, majd például okostelefonon keresztül utasítást ad a parkolóhely-keresésre, de ugyanígy állhat bármikor ismét rendelkezésre autója a későbbiekben. „A koncertlátogatásnak például nem kell majd a zsúfolt parkolóházban kezdődnie” – mondta Hoheisel. Mindezt a Bosch a járműben, a parkolóházban, illetve a kettő közötti kommunikációban egyaránt működő okos technikája teszi lehetővé. „A teljesen automatizált parkolás még a teljesen automatizált vezetés előtt sorozatgyártásba kerülhet” – jelentette ki Hoheisel. Részben azért is, mert a teljesen automatizált parkolás bevezetése előtt – mindenekelőtt a forgalomba helyezés szintjén – jóval kevesebb jogszabályi akadály tornyosul. Az ezt szabályozó előírások módosítása, amelyek többek között Németországban is a Bécsi Közúti Közlekedési Egyezményen alapulnak – világszerte a politika napirendjén szerepel.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.15
115 évvel ezelőtt, 1910. augusztus 1-én a ma Horvátországhoz, akkoriban a Magyar Királyság Zágráb....
2025.12.15
A mobilitási technológiák területén globális vezetőnek számító LG Electronics (LG) a 2026-os CES....
2025.12.15
A Pirelli mérnökei két új, nagy teljesítményű abroncsot mutattak be, amelyeket kifejezetten a....
2025.12.15
Megalakult a Magyar Mesterséges Intelligencia Tanács hétfőn Budapesten, testület egyebek mellett....
2025.12.15
Együttműködési megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetem és a BYD Auto Hungary Kft., amely új....
2025.12.15
Kartellezés miatt bírságolta meg a Rombat SA román autóipari céget az Európai Bizottság - írta az....
2025.12.15
A politikusasszony első új autója volt az 1991-es Supra 2.5 GT Twin-Turbo Limited, amelyet ma már....
2025.12.15
Magyarországon a közlekedésnek mindenki számára alapjognak kell lennie - hangoztatta az építési és....
2025.12.15
A Toyota Európa kínálatában jelenleg 3 plug-in hibrid elektromos (C-HR, RAV4, Prius) és 6....
2025.12.15
A járműkommunikáció jövője már láthatáron van, de a világ nagy része még nem áll készen a teljes....