online

KárWeb: Javítási szolgáltatás online közvetítése a kárrendezésben

2017.03.04.

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A biztosítók, javítóműhelyek és ügyfelek érdekeit egyaránt támogató szolgáltatás nemcsak Magyarországon, de a közép-európai régióban is egyedinek számít. A szolgáltatás próbaüzeme, amelyhez az egyik vezető biztosító már csatlakozott, jelenleg Budapesten és Pest megyében érhető el, a tervek között nemcsak a teljes hazai piac, hanem a tágabb régió lefedése is szerepel.

A balesetek során megsérült gépjárművek kárrendezése nem egyszerű folyamat, az ügyfelek, a javítók és a biztosítók számára is tartogat buktatókat. A járműtulajdonosok sok esetben nem tudják melyik javítóhoz forduljanak, a javítók kapacitásuk minél jobb kihasználására törekednek, a biztosítók pedig igyekeznek a költségeket optimalizálni. A  karweb.hu címen elérhető új szolgáltatás ezen a helyzeten igyekszik segíteni, az összes szereplő érdekeit összehangolva.

A közvetítő

A sok éves kárrendezési tapasztalatokkal rendelkező alapító-tulajdonosok víziója szerint az érdekellentéteket fel lehet oldani „Rendszerünk lényege a gépjármű kárrendezési folyamatok hatékonyságának javítása. Mivel hosszú távon fenntartható modellt akarunk létrehozni, elemi érdekünk, hogy valamennyi szereplő elégedett legyen” – mondta Harkai Attila ügyvezető, a KárWeb alapító társtulajdonosa.

A KárWeb folyamatosan építi kapcsolatait a jelentős piaci erőt képviselő biztosítókkal, az egyik vezető társaság már csatlakozott is a tesztüzemhez. A szolgáltatás adatbázisában kizárólag legális, kárrendezésben gyakorlott javítóműhelyek szerepelnek, ezek száma napról-napra bővül.

A folyamat alapja egyszerű: amennyiben a károsult ügyfél nem rendelkezik preferált javítóműhellyel, a biztosító által megbízott kárszakértő az autó adatait fotódokumentációval együtt feltölti a KárWeb rendszerébe, ahol a javítóműhelyek a járműkárok és saját kapacitásaik ismeretében licitálnak a munkára. A döntési folyamatban a vállalt javítási ár csak egy a számos értékelési szempont közül. A legjobb ajánlat kiválasztását egy algoritmus végzi, amely nemcsak gyors, de garantálja az objektív elbírálást is. Az ügyfél ingyenesen, előzetes kötelezettség nélkül kérheti a közvetítő szolgáltatást és csak a legjobb ajánlat részletes megismerése után dönt annak elfogadásáról vagy elutasításáról.

A rendszer garantálja a szükséges transzparenciát, a lekövethetőséget és az optimális folyamatokat. Az ügyfél kiváló szolgáltatást kap, ráadásul semmi extra teendője nincs ezzel a rendszerrel, hiszen a biztosító és a műhely kommunikál egymással. A javítóműhely növelheti hatékonyságát a szabad kapacitás jobb kihasználásával, a biztosító pedig optimalizálhatja a költségeket.

A fejlesztés 

A Virgo számára több tekintetben is izgalmas kihívást jelentett a szolgáltatás online felületének fejlesztése. Át kellett látni és alaposan meg kellett érteni a gépjármű-kárrendezés folyamatát, ami újdonság volt a szakemberek számára. Ezután következett a munka érdemi része.

„A mi hozzáadott értékünk a fejlesztésen túl az volt, hogy az ötlet megformálásában is részt vettünk: a követelményelemzés első fele gyakorlatilag arról szólt, hogy az ügyféligényeket letisztázva határoztuk meg miről is szól a szolgáltatás, mi lesz a termék” – mondta el Holub Tícia, a Virgo munkatársa.

A fejlesztők 2015 októberében kezdték a projektet, ami azt jelenti, hogy az első megkereséstől számítva körülbelül másfél évvel indulásra készen állt a komplett rendszer.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.07.17
Annak a gyorshajtónak, aki 50 helyett 117 km/órával közlekedett, 312 ezer forintos bírságot kell....
2025.07.16
A legendás gépek birtoklásánál is jobban vágyott arra, hogy létrehozzon egyet. ..
2025.07.16
Sem személyautóból, sem haszonjárműből nem értékesített annyit még az év első hat hónapjában a....
2025.07.16
Kínai megállapodás új lendületet ad a Steyr Automotive-nak – írja az orf.at.   ..
2025.07.16
Megszakította útját egy Bulgáriából Lengyelországba tartó repülőgép Budapesten szerda reggel -....
2025.07.16
Az új CLA iránti jelentős érdeklődés késedelmeket és hosszabb várakozási időt okoz a gyártásban. ..
2025.07.16
Nem meglepő módon a nyári szezon a legintenzívebb időszak a diákmunkások számára, de ma már közel....
2025.07.16
Jelentősen csökken a nem működő járművek kijelentésének díja, de csak egy időre - írja a parameter.....
2025.07.16
A Hungarian Business Champions 2025 díjátadó ünnepség keretében Topolcsik Melinda, a Bridgestone....
2025.07.16
A Century szabadidő-autó hátsó utasainak mostantól nem kell aggódnia az illetéktelen tekintetek....