BMW i

Kerékpár lengőkar-szabadalom a BMW i diviziótól

2015.07.28.

Az innovatív lengőkar-szabadalom, amelyet a BMW kutató és technológiai részlegével szoros együttműködésben fejlesztettek szériaérett koncepcióvá, az elektromos kerékpárokat gyártó HNF Heisenberg üzemében kerül sorozatgyártásba. A technológia alapját a BMW i kezdeti piackutatási és járműtervezési fázisából emelték át a mérnökök.

Miután a korábban megálmodott hajtástanulmányt a BMW i tervezőmérnökei sorozatgyártásra kész egységgé fejlesztették, az elektromos kerékpárok forradalmian új lengőkar-hajtóműve végre mindenki számára elérhetővé válik. A sorozatgyártásba küldött egységet a „Heisenberg XF1” modellnevű elektromos kerékpár örökli meg, az úttörő technológia előkelő eredetét egy apró, „Concept by BMW i” („BMW i koncepció”) felirat jelöli.

A lengőkar-hajtómű az agymotorral szerelt, összteleszkópos elektromos kerékpárok újfajta váztechnológiáját kínálja. A szabadalom a kerékpár vázszerkezetének stabil hátsó egységét alkotja, amelynek technológiai kialakítása mellőzi a hagyományos láncfeszítőt, és mint ilyen, az összteleszkópos elektromos kerékpárok történetében első ízben kínálja a hátsó teleszkóp és a strapabíró, karbantartás-mentes karbon szíjhajtás kettősét, kiemelkedő menetdinamikát és manőverezhetőséget eredményezve.

A BMW i lengőkar-hajtómű szabadalmának köszönhetően az agymotor, a tárcsák és a szíj is egyetlen, innovatív teleszkópos egységbe kerül, így nincs szükség szíjfeszítőre.

Az HNF Heisenberg fejlesztő csapata az XF1 modell vadonatúj felfüggesztés-technológiáját különleges módon tervezte meg. A hátsó teleszkóp és a rugóút-felfüggesztés teljes egészében az agymotor fölé került, stabilan a vázszerkezethez illesztve. Annak érdekében, hogy a karbon szíj minden esetben optimálisan feszes legyen a tárcsa és a hátsó kerékagy között, az agymotor és a hátsó tárcsa is a lengőkar-hajtómű egységébe került. A szíj ezáltal mindegyik tárcsáról könnyedén továbbítja a hajtást a hátsó kerékre, még az agymotor csúcsterhelése esetén is.

A BMW i divízió által megtervezett négytagú lengőkar-hajtómű egyetlen egységként alkotja az elektromos kerékpár hajtásláncát, mérnöki pontossággal illesztve a kerékpár vázszerkezetéhez, amely a hátsó teleszkóp felfüggesztésével együtt mintegy 150 milliméteres hátsó rugóutat eredményez. Az innovatív lengőkar-hajtómű másik előnye, hogy a hajtáslánc a pedáltól függetlenül működik. A hagyományos, izommeghajtásra tervezett összteleszkópos vázszerkezetekkel ellentétben a hátsó lengőkar az elektromos motor nagymértékű besegítése esetén, például intenzív gyorsításkor, nagy sebességű haladáskor vagy terepezéskor sem merevedik meg, a felfüggesztés így minden szituációban visszajelzéseket ad az útról, miközben maximális tapadást és vonóerőt biztosít. A rendszer gyorsítás és fékezés esetén ugyanakkor kiküszöböli a kellemetlen, ringó mozgásokat. A kerékpár extrém egyenetlen terepen igény szerint hagyományos módon, pedállal is hajtható.

Az HNF Heisenberg XF1 modell a BMW i négytagú lengőkar-hajtóművének következő előnyeit kínálja idén nyártól:Agymotor és egyenletes tengelyterhelés-eloszlás, karbantartás-mentes szíjhajtás agyváltóval, szíjfeszítő nélkül, kivételesen merev váz, pedáltól független elektromos hajtáslánc, maximális tapadás és vonóerő minden szituációban, a hátsó lengőkar merevedése nélkül, többféle meghajtási lehetőség, az innovatív hajtáslánc-technológia szabad vázszerkezet-kialakítást biztosít.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....
2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....
2024.04.27
Mercedes-Benz minden mennyiségben. Gyönyörűen felújított, karbantartott, retró Mercedeseket....
2024.04.27
A Toyota a Pekingi Autószalonon mutatta be a két új elektromos szabadidő-autóját, amelyekből tavaly....
2024.04.27
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinform jelentése....
2024.04.27
Mikor készítik a fotót a közlekedési lámpák kamerái?   ..
2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....