gumiabroncs

Kereskedésben vásárolnak gumit, de neten tájékozódnak a magyarok

2016.03.11.

A magyar gumiabroncs vásárlók több mint fele még mindig kereskedőknél vásárol abroncsot, azonban az online értékesítés térhódítása folyamatosan nő. Európában a vevők mintegy 9,5 %-a már online vesz autójára gumiabroncsot, Magyarországon ez a szám pedig a 10 %-ot is eléri. Egyre nagyobb a szerepe az internetnek a vásárlás előtti tájékozódásban, a márka, a kereskedő, a szerviz kiválasztásában. Míg 2013-ban még mindössze a magyar vevők 25 %-a, addig tavaly már 50 %-uk tájékozódott online itthon és Európában egyaránt a vásárlás előtt – mutat rá a vásárlási trendekre a Continental számára készült legfrissebb kutatás.

A vásárlók fele csak néhány márkanevet ismer

A III. Gumiabroncs Konferencián bemutatott felmérésből kiderült: a vásárlók fele legfeljebb csak a nagy, népszerűbb gumiabroncs márkaneveket ismeri és kevesebb, mint 10%-uk tartja magát jól informáltnak vagy naprakésznek az abroncsokkal kapcsolatban. Ennek köszönhetően a vevők 37 %-a nagymértékben, 31 %-a pedig részben mások tanácsaira támaszkodik a vásárláskor, 32 %-a viszont saját maga tájékozódik és jár utána az információknak.

„A legtöbb magyar vásárló még mindig a kereskedésekben, műhelyekben, gumiszervizekben informálódik az abroncsokról, valamint szívesen hallgat a barátok, családtagok ajánlására is” – tájékoztatott Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója. Hangsúlyozta azonban, hogy az online információgyűjtés szintén kiemelt tájékozódási felületté lépett elő, a magyar vevők több mint 40 %-a interneten is utána olvas a kínálatnak, tapasztalatoknak.  2013-ban mindössze a vásárlók 23 %-a tájékozódott az internetről. Az online kereséseket az abroncsok jellemzői uralják, de a különböző márkák árait is előszeretettel hasonlítják össze az interneten a vevők. Ezt követik a különböző abroncstesztek, de a kereskedőknél aktuálisan rendelkezésre álló készlet iránt is egyre gyakrabban kutatnak a magyarok.

A vásárlási döntést végül több szempont befolyásolja

Rábai Dániel elmondta: a vásárlók egyre tudatosabbak, a vevők 55 %-a már előre dönt a kereskedőről vagy a márkáról. Két évvel ezelőtt még csak 44 % tudta a vétel előtt, hogy hol fog vásárolni, illetve milyen márkát választ.  A növekedés elsősorban az internetes tájékozódás térhódításának köszönhető. A vásárlók 15 %-a pedig a konkrét márkáról és a kereskedőről egyaránt dönt. Hozzátette: a kereskedésekben egyébként 10-ből 7 vásárlónak ajánlanak márkát, melyet a vevők 90 %-ban el is fogadnak a felmérés szerint. Azt, hogy végül hol és pontosan kinél vásárolják meg gumiabroncsaikat a magyar vásárlók nagyban befolyásolja az ár, azonban régiónként és szegmensenként is tapasztalható eltérés. A prémium kategória vásárlói például a megbízhatóságot és a biztonságot tartják legfontosabb szempontnak a gumiabroncs vásárlás során. A fontos döntési tényező továbbá a jó múltbéli kapcsolat a kereskedővel, ezt követi a széles választék, majd a pluszszolgáltatások elérhetősége, például abroncscsere

A magyar gumiabroncs vásárlók 55 %-a gumiabroncs kereskedőnél, 14 %-a független autószervizben, 11 %-a hipermarketekben, 10 %-a interneten, 8 %-a márkaszervizben, míg 2 %-uk egyéb csatornán vásárolta meg abroncsait tavaly.

Erősödik az online, de nem tűnik el az offline

Európában a gumiabroncs-vásárlók 9,5 %-a online veszi meg abroncsait, míg 2010-ben ez a szám még csak 6 % volt. A magyarok körülbelül 10 %-a vásárol gumiabroncsot a neten, tehát valamivel az átlag fölött, de annak közelében van az online vásárlás volumene. A szomszédos országok közül Csehországban ez az arány már jóval magasabb, 32 % – mellyel Európában listavezető –, míg Ausztriában és Romániában valamivel alacsonyabb, körülbelül 7 % az internetes vásárlók aránya. A vétel előtt online is tájékozódok száma szintén rohamosan nő, Európában és itthon is már a vevők 50 %-a kutat utána az interneten a vétel előtt. 90%-uk elsősorban a Google-ban keres rá az információkra.

A jövőben várhatóan tovább erősödik majd az online vásárlási kedv a gumiabroncsok területén is, viszont az offline boltok, szervizek nem fognak eltűnni, azonban szükségük lesz a megújulásra. A kereskedőknek az elkövetkezendő pár évben meg kell találniuk azt a vonalat, mellyel a két terület párhuzamosan, egymást kiegészítve, sikeresen működhet.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.22
Sem a két pontot, sem az elvesztett bajnokságát nem siratja Max Verstappen, és a trónfosztása....
2025.12.21
Elcsépelt kijelentések, gyönyörű vonalak, Volkswagenes értékek. Semmi olyan újdonságra nem....
2025.12.21
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Ünnepi szolgálat. ..
2025.12.21
Meghosszabbítanák alkatrészeik felhasználhatóságát, ezzel pedig érdemben javítanának autóik....
2025.12.21
Luxuskivitelű utasteret és erősebb, hathengeres dízelmotort is kapott az egyedileg épített példány....
2025.12.21
Friss és rendkívül pozitív Leapmotor tapasztalatokkal felvértezve, nagyon kíváncsi voltam, hogy....
2025.12.21
Látványosan gyors átalakulás zajlik a magyar autópiacon, amelyen a kínai márkák olcsóbb modelljei....
2025.12.21
A híd ünnepi díszkivilágítása 2025-ben december 26-ig látható: zöldbe boruló pilonok, fények és....
2025.12.21
A Leoni intézkedése a Leoni Wiring Systems aradi üzemét érinti. ..
2025.12.21
Bár az ünnepek előtt véget ér a Bubi második generációja, karácsony után is lehet majd tekerni a....