Skoda
Ezért a márka tervezői mélyen elmerültek a márka gazdag történelmében, és a legendás modellek által inspirálva, a kortárs formatervezés nézőpontján keresztül értelmezték újra a Slavia B motorkerékpárt, amelynek reinkarnációja gyakorlatilag könyörög azért, hogy elvigyék egy körre.

A motorkerékpár-koncepciót a francia Romain Bucaille tervező dolgozta ki, aki a Škoda Designnál autók külsején dolgozik.
A Slavia B nevű tanulmánymodell ihletője az 1899-es Laurin & Klement Slavia B volt, amit egy 240 köbcentiméteres léghűtéses, egyhengeres motor hajtott, amelynek teljesítménye 1,75 lóerő volt, a végsebessége pedig 40 kilométer óránként. A motorkerékpárnak nem volt sebességváltója – az erőátvitel közvetlenül a motorhoz csatlakozó lapos szíjjal történt. A motorhoz pedálok is tartoztak, amelyeket indításra és segédhajtásra használtak. 1899 és 1904 között a Laurin & Klement 540 darab Slavia B motorkerékpárt gyártott.

Míg az eredeti Slavia B motorja a váz belsejében volt, Romain koncepciója üresen hagyja ezt a helyet.
A futurisztikus Škoda Slavia B café racer stílusával ugyanakkor az eredeti gép sportos örökségére is utal. Narcis Podsedníček gyári versenyző ugyanis a maga korában arról volt híres, hogy 1901-ben tíz motorkerékpár közül egyedüliként teljesítette a kimerítő Párizs-Berlin versenyt, mégpedig egy Slavia B nyergében.

Amint Romain Bucaille elmondta, modell tervezésekor ezekre a sportos tulajdonságokra akart utalni. Az ülés tervezésekor, arra törekedett, hogy úgy tűnjön, mintha lebegne, elszakadva a kerékpár testétől. Emellett pedig vintage-jelleget is hozzáadott a vázba integrált bőr szerszámtáskával - ami akkoriban elengedhetetlen volt az endurance versenyeken.
Forrás: dasblog.hu

