Bemutató

Kia Soul újratöltve – Itthon is bemutatkozott a második generáció

2014.06.22.

Az ikonikus koreai divat crossover megújult formavilággal, tágasabb és minőségibb beltérrel, valamint prémiumautós technikai arzenállal folytatja tovább hódító útját.

Szöveg: Horváth Miklós, Fotó: Kia Motors Hungary Kft, Horváth Miklós

Kénytelen vagyok már az elején lelőni a poént, hogy Magyarország az első generáció hódításából – a fizetőképes kereslet hiánya miatt – sajnos kimaradt. Mindenütt a világon sikere volt a 2008-ban megjelent kis különcnek, ugyanis ez idáig összesen 700 ezer darabot gyártottak le belőle, azonban kishazánkban az eladások nagymértékben elmaradtak a régiós átlagtól. Az Uniós tagállamokban és a tengerentúlon vitték, mint a cukrot, sőt 2012-ben egy közel-keleti országban tett látogatásom során megtudtam, hogy havonta 700-1000 darab közötti mennyiséget értékesítettek a helyi dílerek. Szóval, a fenti okfejtésem legyen magyarázat azok számára, akik ritka madárnak tartják a magyar utakon a koreai SUV-t és azt gondolták, hogy ennek minőségi kifogások állnak esetleg a hátterében. A helyzet az, hogy a megjelenés évében jött a mindig emlegetett válság, és elvitte az egyéniségét kifejezni kívánó vásárló réteget a szalonokból.

A legjelentősebb konkurens modellek Magyarországon az Opel Mokka, Nissan Juke, Renault Captur, Peugeot 2008 - a felsoroltak darabszámban jobban szerepeltek eddig, stílusban viszont a Mini Countryman volt a nyerő - részletek a képgalériában

Érdekességképp azért megemlíteném az első generáció születésének történetét, aminek formatervezője Mike Torpey volt. A Kia Design Team irvine-i (Kalifornia) főhadiszállásáról egy új autó koncepciójának brainstormingolására Koreába küldték Torpey-t, aki utazása közben egy vaddisznókról szóló dokumentumfilmből merített ihletet. Rajzolt is egy karikatúrát az említett jószágról, és praktikus okokból egy hátizsákot is applikált az állatra, ezáltal született meg az ereszkedő tetővonal és a lekerekített szögletes forma immár összetéveszthetetlen kombinációja, a Soul sziluettje. Peter Schreyer a márka jelenlegi fő dizájnere (korábban az Audi TT és más VW modellek formatervezője) ezt a karikatúrát frissítette fel és helyezte bele a formanyelvben hangsúlyos „tiger nose”-t. A második generáció egyébként a 2012-ben leleplezett nagyon is impresszív Track’ster tanulmány formavilágát örökölte, csupán annyi különbséggel, hogy nem három, hanem ötajtós kasztnit indítottak sorozatgyártásra, és a széles kerékjárati íveket, valamint a lámpák rajzolatát is konszolidáltabb formájúra kivitelezték.

Nagy Norbert a Kia Motors Hungary Kft. országos igazgatója tartotta az átfogó ismertetőt

A B-SUV kategóriába sorolt jövevényt idén márciusban láthatta először az európai közönség a 65. genfi autókiállításon. Az új Soul padlólemeze a Cee’d-ével megegyező, de alaposan újra/áttervezték a karosszériát és a futóművet. Előbbi esetében a mikroötvözött acélelemek használatával 29 százalékkal javult a torziós merevség, utóbbinál pedig segédkeretre helyezték a McPherson felfüggesztésű  első futóművet, mérsékelve ezzel az utastér menetzaj szintjét. A megerősített vázstruktúra további előnye, hogy az autó kifinomultabban, agilisabban viselkedik az úton, és nem utolsó sorban biztonság terén is javult a helyzet, bár ezen a területen az elődnél sem voltak gondok. Hasonló a helyzet a körbeláthatósággal is, ami szintén javult, köszönhetően a 20 mm-rel vékonyabb A-oszlopoknak. A karosszéria méretei számokban csekély, a valóságban viszont elfogadható mértékben változtak, szem előtt tartva a nehezen besorolható kategória határait. A tengelytáv és teljes hossz 20 mm-rel gyarapodott, a szélesség 15-tel nőtt, a magasság pedig 10 mm-rel csökkent. Az ereszkedő tetővonal miatt elszenvedett fejtér-veszteséget az ülések 12 mm-rel lejjebb helyezésével kompenzálták. A poggyásztér alaphelyzetben 354 literes és szükség szerint 1367 literesre bővíthető, de a célcsoport igényeit figyelembe véve, valószínű, hogy nem ezek a paraméterek mentén dől majd el az ominózus vétel.

Az offenzíva tovább erősödik - Ősszel már elektromos hajtáslánccal is kapható lesz a Soul

Ami viszont nagyon is számít ebben a műfajban, az egyéni igények szerinti konfigurálhatóság, az maradéktalanul megvan. A vásárlók egyszínű és kéttónusú műszerfal közül választhatnak, kárpitból fekete, barna és szürke bőr, valamint szövet áll rendelkezésre. A dekoráció lehet magasfényű kék, piros és narancs betét, és ezt később is tetszés szerint lehet változtatni. A trendi külsőt a 11 féle fényezés és a négy kéttónusú színkombináció garantálja, amit kontrasztos, vagy éppen a karosszéria színével megegyező felni festéssel lehet még tovább fokozni. A belépő modell kerékmérete 16 hüvelyk, de a hatásos megjelenést preferálók hét új mintázatú felniből válogathatnak, melyek akár 17, vagy 18 colosak is lehetnek. A technikai újítások az alábbi ficsöröket tartalmazzák: LED-es nappali menetfény és hátsólámpák, kulcs nélküli nyitás-zárás és motorindítás, Infinity prémium audio rendszer, 8 colos érintőképes kijelzővel, a nagyautók komfortját idéző fényszóróasszisztens (High Beam Assist) automatikus távfény-kapcsolással, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, valamint a merőleges és párhuzamos parkolást segítő rendszer (Smart Parking Assist System).

A motorkínálatban az 1.6 literes benzines GDI és a szintén egyhatos gázolajos CRDi erőforrások szerepelnek, melyekhez igény szerint hatfokozatú automata, vagy az ugyancsak hatos manuális váltó kapcsolható. Az öngyulladós, közös nyomócsöves teljesítménye 128 lóerő (4000 ford./percnél), maximális forgatónyomatéka pedig 260 Nm (1900-2750 ford./percnél). A benzines közvetlen befecskendezéses aggregát 132 lóerőt (6300 ford./percnél) és 161 Nm-es nyomatékot továbbít az első kerekekre 4850-es főtengely fordulat mellett. A benzines modellek felszereltségtől függően 900 ezer és 1 millió 145 ezer forinttal olcsóbban vásárolhatók meg, mint a nyomatékosabb, azonos hengerűrtartalmú dízelek, ebből következik, hogy a jelenlegi üzemanyagárak mellett legalább 150 ezer km-t kell autózni az árkülönbözet megtérüléséhez, ami nagyjából lefedi a 7 év, vagy 150 ezer km-es garanciát. Mindkét motor esetében 400 ezer forintos bevezető kedvezményt biztosít az importőr, így 3,9 millióért vihető el a legolcsóbb benzin üzemű és 5,04 millióért a gázolajos.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....