rally

A Kimera bemutatja a hatszáz lóerős EVO38-at

2024.03.08.

A Kimera Automobili a jobbat is jobbá tette, tovább módosítva és modernizálva nyolcvanas évek elfeldett rallisztárjának, a Lancia 037-es alteregóját. Az olasz cég egy elegánsan sportos és bikaerős restomodot fabrikált, amelyet a Genfi Autószalon látogatói elé tár.

Az olasz cég néhány éve mutatta be a Lancia 037 ralliautó alapjain nyugvó EVO37-esét, most pedig tovább finomított-javított rajta, inyenceknek való gépkocsit varázsolva belőle. A névadással nem sokat teketóriázott: kódnévben szereplő utolsó számjeget eggyel növelte, és így lett EVO 38-as a kívül-belül korszerűsített sportautó.

 

Ide tartozik, hogy Walter Röhrl  1983-ban nyerte meg a több mint százéves múltra visszatekintő Monte Carlo-ralit egy Lancia Rally 037-essel, ez volt az utolsó hátsókerék-meghajtású autó, amelyik vb-címet nyert. Anno a Lancia is tervezett 038-as modellt, de ez vágyálom maradt csupán, ezért az EVO38-asra tekinthetünk némileg úgy, mint egy régi álom megvalósulására.

Az EVO38-as elődje amolyan modernizált és tuningolt változata lett. Erősebb turbófeltöltő, hatékonyabb légbefúvó rendszer és változó szerepvezérlés révén a benzint emésztő 2,1 literes motor még izmosabb, 600 lóerős lett 580 Nm-s forgatónyomatékkal. Az autó hatfokozatú kéziváltót kapott. Leginkább az összkerékhajtás, és a műszerfalról vezérelhető, elektrohidraulikus difiblokkoló különbözteti meg a hátsókerek-hajtású elődjétől. Stílusban és ízben a 38-as hű maradt elődjéhez, bár leheletnyi változás van azért a sárvédők alakjában - szemből nézve jóval szélesebbek -, módosult a motorborítás, a diffuzor és még néhány apróság.

 

Az  Ultima Evoluzione (Végső Evolúció) néven regisztrált autóból mindössze 38 készül el, ami a kódnévből is következik.  Az autó árát egyelőre titokban tartják, talán a genfi debütálás után erre is fény derül. De ne is várjuk, hogy a Lancia 037-es ihlette, erősen korszerűsített és igen ritka restomod olcsó lesz, mert már az elődje is súrolta a 200 millió forintot.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.20
A Hödlmayr International egy Mercedes-Benz eAtros 300 teherautót használ a kész járművek....
2025.01.20
A Párizsi Autószalonon mutatkozott be először a nagyközönségnek a Twingo E-Tech elektromos....
2025.01.20
Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, 909 ezer....
2025.01.20
Hatvannál lezárták az érintett pályaszakaszt a Nyíregyháza felé vezető irányban – közölte az....
2025.01.20
99 példányra limitált, 628 lóerős, V8-as 8-as BMW-vel köszön le az eredeti Alpina, mielőtt a BMW....
2025.01.19
Retrospektív visszatekintő a magyar utak egyik legikonikusabb autójára. Ilyen a majdnem oldtimer....
2025.01.19
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Falusi disznóvágás. ..
2025.01.19
Lim Ho Taek 2024. december 1-én vette át a rácalmási gyár vezető pozícióját. A tapasztalt szakember....
2025.01.19
Január elsejével jelentős változások léptek életbe a közlekedési szabályokban és a díjazásokban is....
2025.01.19
A tanulmányok viszont mást mutatnak... ..