rally

A Kimera bemutatja a hatszáz lóerős EVO38-at

2024.03.08.

A Kimera Automobili a jobbat is jobbá tette, tovább módosítva és modernizálva nyolcvanas évek elfeldett rallisztárjának, a Lancia 037-es alteregóját. Az olasz cég egy elegánsan sportos és bikaerős restomodot fabrikált, amelyet a Genfi Autószalon látogatói elé tár.

Az olasz cég néhány éve mutatta be a Lancia 037 ralliautó alapjain nyugvó EVO37-esét, most pedig tovább finomított-javított rajta, inyenceknek való gépkocsit varázsolva belőle. A névadással nem sokat teketóriázott: kódnévben szereplő utolsó számjeget eggyel növelte, és így lett EVO 38-as a kívül-belül korszerűsített sportautó.

 

Ide tartozik, hogy Walter Röhrl  1983-ban nyerte meg a több mint százéves múltra visszatekintő Monte Carlo-ralit egy Lancia Rally 037-essel, ez volt az utolsó hátsókerék-meghajtású autó, amelyik vb-címet nyert. Anno a Lancia is tervezett 038-as modellt, de ez vágyálom maradt csupán, ezért az EVO38-asra tekinthetünk némileg úgy, mint egy régi álom megvalósulására.

Az EVO38-as elődje amolyan modernizált és tuningolt változata lett. Erősebb turbófeltöltő, hatékonyabb légbefúvó rendszer és változó szerepvezérlés révén a benzint emésztő 2,1 literes motor még izmosabb, 600 lóerős lett 580 Nm-s forgatónyomatékkal. Az autó hatfokozatú kéziváltót kapott. Leginkább az összkerékhajtás, és a műszerfalról vezérelhető, elektrohidraulikus difiblokkoló különbözteti meg a hátsókerek-hajtású elődjétől. Stílusban és ízben a 38-as hű maradt elődjéhez, bár leheletnyi változás van azért a sárvédők alakjában - szemből nézve jóval szélesebbek -, módosult a motorborítás, a diffuzor és még néhány apróság.

 

Az  Ultima Evoluzione (Végső Evolúció) néven regisztrált autóból mindössze 38 készül el, ami a kódnévből is következik.  Az autó árát egyelőre titokban tartják, talán a genfi debütálás után erre is fény derül. De ne is várjuk, hogy a Lancia 037-es ihlette, erősen korszerűsített és igen ritka restomod olcsó lesz, mert már az elődje is súrolta a 200 millió forintot.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.23
A vasárnapi első futamon ismét rajt-cél győzelmet aratott, a második viadalon pedig harmadik lett a....
2024.06.23
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Ez már a harmadik a héten. ..
2024.06.23
Nem tudja vagy nem akarja használni a légkondicionálót? Íme néhány hasznos tipp és trükk az autó....
2024.06.23
A címvédő, háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland pilótája nyerte a Forma-1-es....
2024.06.23
A világ legkékvérűbb járműflottáját csak minősített cég ápolhatja. ..
2024.06.23
A Toyota célja a dedikáltan akkumulátoros elektromos bZ4X modellel, hogy új mércét állítson fel a....
2024.06.23
Hajnalban az M7-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, Kőszárhegy térségében a fehér Mercedes....
2024.06.23
A SURFACING, amely a fenntartható energia, a víz és a fény találkozásában rejlő harmónia, valamint....
2024.06.23
Visszatért a Nissan a családi autók piacára: a Townstar személyszállító változata kiváló mobilitási....
2024.06.23
Az autózás világában meglepő partnerséget kötött a Peugeot és a Lego. Egy különleges verseny....