rally
Az olasz cég néhány éve mutatta be a Lancia 037 ralliautó alapjain nyugvó EVO37-esét, most pedig tovább finomított-javított rajta, inyenceknek való gépkocsit varázsolva belőle. A névadással nem sokat teketóriázott: kódnévben szereplő utolsó számjeget eggyel növelte, és így lett EVO 38-as a kívül-belül korszerűsített sportautó.
Ide tartozik, hogy Walter Röhrl 1983-ban nyerte meg a több mint százéves múltra visszatekintő Monte Carlo-ralit egy Lancia Rally 037-essel, ez volt az utolsó hátsókerék-meghajtású autó, amelyik vb-címet nyert. Anno a Lancia is tervezett 038-as modellt, de ez vágyálom maradt csupán, ezért az EVO38-asra tekinthetünk némileg úgy, mint egy régi álom megvalósulására.
Az EVO38-as elődje amolyan modernizált és tuningolt változata lett. Erősebb turbófeltöltő, hatékonyabb légbefúvó rendszer és változó szerepvezérlés révén a benzint emésztő 2,1 literes motor még izmosabb, 600 lóerős lett 580 Nm-s forgatónyomatékkal. Az autó hatfokozatú kéziváltót kapott. Leginkább az összkerékhajtás, és a műszerfalról vezérelhető, elektrohidraulikus difiblokkoló különbözteti meg a hátsókerek-hajtású elődjétől. Stílusban és ízben a 38-as hű maradt elődjéhez, bár leheletnyi változás van azért a sárvédők alakjában - szemből nézve jóval szélesebbek -, módosult a motorborítás, a diffuzor és még néhány apróság.
Az Ultima Evoluzione (Végső Evolúció) néven regisztrált autóból mindössze 38 készül el, ami a kódnévből is következik. Az autó árát egyelőre titokban tartják, talán a genfi debütálás után erre is fény derül. De ne is várjuk, hogy a Lancia 037-es ihlette, erősen korszerűsített és igen ritka restomod olcsó lesz, mert már az elődje is súrolta a 200 millió forintot.